X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם הקיבוצי מ-2016 נחשף בתביעה שהגיש עזרא דגן: בעוד שחקנים חדשים מקבלים שכר בסיס הנמוך משכר המינימום, שחקנים ותיקים זכאים לפיצויים שעד 195%
▪  ▪  ▪
מי זכאי לדמי מעונות [צילום: משה שי, פלאש 90]

שחקנים חדשים בתיאטרון הקאמרי עלולים להשתכר פחות משכר מינימום, בעוד שחקנים ותיקים מקבלים בעת פרישתם המגיעים עד כדי 195% לשנה. כך נקבע בשנת 2016 בהסכם הקיבוצי שנחתם בין התיאטרון לבין שח"ם (איגוד שחקני התיאטרון), ואשר נחשף בתביעה שהגיש השחקן הוותיק עזרא דגן נגד הקאמרי.
על-פי ההסכם, מספר השחקנים המינימלי עליהם הוא יחול יהיה 50, מתוכם עשרה שקיבלו קביעות לפני החתימה עליו ובהם שרה פון-שוורצה, רמי ברוך, אלי גורנשטיין וקרן מור. הקאמרי התחייב להעלות בהדרגה את מספר השחקנים הקבועים עד ל-15 בשנת 2020. ההסכם גם כולל העלאות שכר שנתיות קבועות, הנעות בין 4.8% לשנה בדרגות הנמוכות לבין 0.8% בדרגות הגבוהות, וכן הצמדת השכר למדד - אך רק אם נרשמת בו עלייה; ירידה במדד אינה מובילה לירידה בשכר.
למרות שההסכם קובע שהשחקנים מועסקים במשרה מלאה, עולה ממנו ששכר הבסיס הוא מתחת לשכר המינימום. הקאמרי התחייב לבצע השלמה לשכר המינימום לשחקנים בשנת עבודתם הראשונה, אם השכר הרגיל - לא כולל פרמיות ותוספות - אינו מגיע לרמה זו. על-פי הטבלאות המצורפות להסכם, שכר היסוד של שחקנים בשמונה מתוך 15 דרגות השכר הוא מתחת לשכר המינימום - 5,300 שקל בחודש.
לעומת זאת, מובטחים בהסכם פיצויים מוגדלים לשחקנים שהועסקו בקאמרי ארבע שנים ברציפות, לא קיבלו קביעות והם פורשים מרצונם. בשנה הראשונה של ההסכם (2016) נעו הפיצויים המוגדלים בין 120% לשנה למי שסיים ארבע שנים לבין 195% לכל שנה מה-11 ומעלה; כיום הסכום המירבי הוא 165% לכל שנה מהשמינית ומעלה.
עוד נקבע בהסכם, כי הקאמרי ישתתף במימון מעונות לילדיהם של השחקנים - אך רק לשחקניות או לשחקנים חד-מיניים; אין השתתפות לשחקנים הטרוסקסואליים. כמו-כן, כל שחקן שיש לו ילדים עד גיל 13, יקבל תוספת של 80 שקל לכל הצגה שמחוץ לקו גדרה-חדרה (כולל בירושלים). השחקנים רשאים לסרב פעם אחת לאורך תקופת החוזה למלא תפקיד; סירוב שני יוביל להוצאתם לחופשה ללא תשלום.
דגן תובע מהקאמרי 325,000 שקל, בטענה שלא קיבל את כל המגיע לו מאז הצטרף לשורותיו בשנת 1995 ועד פרישתו בגיל 70 לפני שנתיים. לטענת דגן, הקאמרי הכיר ביחסי עובד-מעסיק ביניהם רק משנת 1999, וזאת למרות שבפועל (ובניגוד לחוזה המקורי בין הצדדים) התקיימו יחסים אלו מאז יומו הראשון בתיאטרון. לדברי דגן, הוא חתם ב-1995 על חוזה לפיו ניתן לו תשלום בהתאם למספר ההצגות, משום שלא ידע על קיומו של חוזה קיבוצי באותה עת, ולכן מגיעים לו הפרשים בגין פיצויים, הפרשות סוציאליות ופיצויי הלנה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ענת שניידר-שוסטק וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר מינימום לשחקנים חדשים, הטבות לוותיקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
81 עורכי דין מהמגזר הפרטי יוצאים נגד תוכניותיה של שקד לשנות את בחירת שופטי העליון ונגד האפשרות שנתניהו ימנה את בן-גביר לוועדה לבחירת שופטים
יפעת גדות
תושבי רעננה מוזמנים להשתתף בסקר ולבחור את הצמח והחיה שמסמלים את רעננה
מירב ארד
כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות    צה"ל תקף יעדי טרור בעזה    עם נחיתתו בישראל ייכנס ראש הממשלה דיונים ביטחוניים בקריה
איציק וולף
משפחתו של עמר אמין יוסף אבו לילא מהכפר ברוקין קיבלה הודעה על הכוונה להרוס את הדירה שבה התגורר המחבל    מפקד פיקוד המרכז חתם על צו להריסת בית רוצחה של אורי אנסבכר ז"ל
איציק וולף
עיריות באר שבע ואשדוד הודיעו הבוקר כי לא יתקיימו לימודים בתחומיהן    על-פי הנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה - בנתיבות, אופקים, אשקלון והמועצות האזוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il