X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באדיבות חברת שפיר הנדסה
המקטע הצפוני של כביש 6

מבאר שבע ועד סומך ללא רמזורים

ייפתח לתנועה קטע דרך נוסף של כביש חוצה ישראל מתל קשיש עד מחלף סומך האורך: כ-16 ק"מ וכולל שתי מנהרות, באורך כולל של כ-3 ק"מ
▪  ▪  ▪
המקטע הצפוני של הכביש [צילום: ענת חרמון/פלאש 90]
תעריפים עבור רכב פרטי
מקטע יקנעם
4.18 שקל בשעות הגודש
2.39 שקל בשעות רגילות
מקטע סומך
2.98 שקל בשעות הגודש
1.79 שקל בשעות רגילות
20% הנחה למי שייסע בשני המקטעים בשעות השיא

תעריפים עבור רכב כבד
מקטע יקנעם
8.35 שקל בשעות הגודש
4.77 שקל בשעות רגילות
מקטע סומך
5.97 שקל בשעות הגודש
3.58 שקל בשעות רגילות
לרכבים מזדמנים (שאינם מנויים לכביש) תתוסף עמלת גביה בסך של 1.19 ש"ח לנסיעה.
אפשר להיות מנוי לכביש דרך האתר של כביש 6 חוצה צפון וגם דרך פנגו.

כביש 6 חוצה צפון
22 ק"מ – אורך כולל
10 ק"מ - אורך מנהרות
5 מחלפים חדשים
9 גשרים
4.5 ק"מ – אורך גשרים

כביש 6 ממשיך צפונה. ביום שישי לפנות בוקר (29.3.19) ייפתח לתנועה קטע דרך נוסף של כביש 6, מתל קשיש עד מחלף סומך. עם פתיחת המקטע החדש, תתאפשר נסיעה מהירה ובטוחה, ללא רמזורים, לאורך של כ-190 קילומטרים, מבאר שבע בדרום ועד צומת סומך שבצפון.
קטע הכביש החדש תל קשיש-סומך הוא באורך כ-16 קילומטרים וכולל שתי מנהרות בעלות שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, ברכסים ובאיבטין, באורך כולל של כשלושה קילומטרים, המחלף המשולב עמקים ומחלף גבעות אלונים, המקשר את כביש 6 עם כביש 70 במחלף סומך.
קטע כביש זה מצטרף אל מקטע יקנעם-תל קשיש, אשר נפתח לתנועה לפני כארבעה חודשים. שני המקטעים, באורך של יותר מ-20 קילומטרים של כביש מהיר, כוללים שלוש מנהרות כפולות ביקנעם, רכסים ואיבטין, ושני מחלפים משולבים.
גשר ויאדוקט יחבר את הקטע החדש עם כביש 77 ויהיה הגשר עם המפתח הגדול ביותר בארץ בין הניצבים שלו, כ-82 מטר, כדי להקטין את הפגיעה בסביבה.
הכביש נבנה באמות המידה הגבוהות ביותר, תוך הקפדה על מערכות בטיחות וניהול תנועה המתקדמות בעולם, תאורה לכל אורכו, תוך שמירה על ערכי הטבע והנוף. הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור וצפויה לקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי.
המקטע החדש הוקם ומנוהל על-ידי זכיין "כביש 6 צפון", המנהל גם את המקטע מיקנעם לתל קשיש. בנסיעה בקטע המנהרות, ממחלף שער העמקים עד מחלף גבעות אלונים, תונהג אגרה מופחתת. הנסיעה ממחלף גבעות אלונים עד למחלף סומך לא תחויב באגרה.
מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון, שי לינדנר אמר כי נוצרה שותפות נדירה של מגזר ציבורי עם יזם וקבלן פרטי, שפיר, פיצרוטי, קרן נוי, מממנים מקומיים בהובלת בנק הפועלים, ובעיקר צוות מיוחד שידע לגייס את העובדים ולרתום את כולם, מאות ואלפים של אנשים, לתת את המקסימום מעצמם לאורך מספר שנים מאוד מאומצות כדי לפתוח את המיזם הענק וההכרחי הזה לפני הזמן, ולהקל על מצוקת הפקקים של תושבי הצפון. "הייחוד של הכביש הוא שאנחנו ממשיכים לתפעל אותו גם ב-30 שנים הבאות. בסטנדרט הכי גבוה, מואר, בטיחותי, בשילוב של אמצעים טכנולוגיים ופתרונות שמקלים על הלקוחות שלנו כגון פנגו ו-WAZE שעובד במנהרות", הוסיף לינדנר.
מנכ"ל כביש חוצה ישראל, דן שנבך אמר כי בתוך ארבעה חודשים פותחת החברה שני מקטעים חדשים של כביש 6, באורך כולל של כ-20 קילומטרים, אשר עומדים במבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. "זהו מיזם הנדסי מורכב, שלווה בתכנון וביצוע קפדניים, המשלב טכנולוגיות מתקדמות לניהול מערכות הבטיחות וניהול התנועה, בהתאם לנורמות הקיימות ברחבי העולם", הוסיף שנבך.
יו"ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל, חוסאם בשארה, הוסיף: "חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ. לחברה ניסיון רב בניהול מיזמים זכיינים והיא מקפידה על איכות ביצועית ובטיחותית, לרווחת משתמשי הדרך".

תאריך:  28/03/2019   |   עודכן:  28/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מערות ישראלים ואירופים סיימו מדידה מחודשת של המערה הארוכה בישראל, ומצאו כי היא באורך של לפחות 10 ק"מ
איתמר לוין
שלום ברנר היה שופט מחוזי בירושלים בשנים 1998-1982 ושימש כיו"ר הוועדה למתן היתרים בשנים 2004-2001    יחליף את השופט בדימוס עוני חבש שהתפטר לפני שבועיים
איציק וולף
פרס ישראל בתחום ההיסטוריה של עם ישראל יינתן השנה לפרופסור מרדכי עקיבא פרידמן    "גדול חוקרי הגניזה בדורנו שפתח צהרים לתולדות ישראל בימי הביניים במזרח, תקופה שההיסטוריונים ידעו עליה מעט"
יפעת גדות
אנשים שבמיקרוביום שלהם נמצא וריאנט מסוים בגנום של אחד החיידקים, היו רזים בשישה ק"ג ובעלי מותניים צרים בארבעה ס"מ, בממוצע, מאנשים עם אותו חיידק - שלא הכיל את אותו וריאנט
איציק וולף
יו"ר גשר העריכה שמפלגתה תעבור את אחוז החסימה וציינה כי אין לה חיבה יתרה לא לגנץ ולא לנתניהו    "ההצעה לקפל את גשר בזויה בעיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il