X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזוז: ועדות האתיקה של הלשכה רשאיות להיעזר בחוקרים פרטיים כדי לברר חשדות או תלונות נגד עורכי דין; מדובר בגוף תובע שאינו זקוק להסמכה מפורשת לשם כך
▪  ▪  ▪
לא כמו ועדה רפואית

ועדות האתיקה של לשכת עורכי הדין רשאיות להפעיל חוקרים פרטיים לצורך בירור תלונות וחשדות נגד עורכי דין - קובע (יום ה', 28.3.19) שופט בית המשפט העליון, מני מזוז.
בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט אביגדור דורות) קבע אשתקד, כי ועדות האתיקה אינה רשאיות להפעיל חוקרים פרטיים משום שלא הוסמכו במפורש לעשות זאת, תוך שהוא משווה בינן לבין ועדות רפואיות הפועלות לפי חוק הנכים. אולם מזוז אומר שמדובר בקביעה שגויה מיסודה, בשל ההבדל המהותי שקיים בין שני הגופים: הוועדה הרפואית היא גוף מעין-שיפוטי, בעוד ועדת האתיקה היא גוף תובע.
לוועדות האתיקה אין סמכויות חקירה, אך יש להן סמכויות בירור - מציין מזוז. "הסתפקות אך בתלונה ובתגובת הנילון הייתה מרוקנת מתוכן במידה רבה את תפקידן של ועדות האתיקה כגוף האמון על שמירת האתיקה של עורכי הדין בישראל ואת יכולתן לאכוף את כללי האתיקה שלפי החוק והכללים שהותקנו מכוחו. זאת במיוחד מקום שהבירור נעשה בנוגע לחשד לעבירת משמעת שהגיע לוועדת האתיקה 'שלא בדרך תלונה'", הוא מוסיף.
ברור שלוועדות האתיקה יש סמכות לאסוף מידע רלוונטי על התלונה או על החשד לעבירות אתיות של עורכי דין, "ממקורות גלויים או בדרכים שאינן מצריכות הפעלת סמכויות חקירה או פגיעה בזכות". חוקר פרטי נמנה על דרכים מותרו אלו, שכן הוא שליח של הוועדה המסייע לה באיסוף המידע ואינו בא במקומה, קובע מזוז.
מזוז קיבל את ערעורה של ועדת האתיקה במחוז תל אביב, והשיב על-כנה את הרשעתו של עו"ד דוד ידיד בביצוע פרסומת אסורה ובשידול לקוחות - אשר בוטלה בידי דורות. ידיד תועד בידי חוקר פרטי מטעם הוועדה כאשר הוא מנסה לשכנע ניצולי שואה ממרוקו ועירק לשכור את שירותיו כדי לתבוע פיצויים, במסגרת כנס שארגן בבאר שבע.
דורות פסל את הראיות שאסף החוקר הפרטי, בנימוק שהפעלתו הייתה אסורה, אך כאמור העליון הפך את פסק דינו. מזוז גם מציין, כי דורות הגיע למסקנות שלא היה להן בסיס בחומר הראיות העובדתי שהוצג לבתי הדין המשמעתיים, בנוגע לאופי פעילותו של החוקר הפרטי. בין היתר אומר מזוז, כי השיחות בין ידיד לבין הלקוחות-בפועל לא היוו שיחות חסויות בין עורך דין ללקוחו ותיעודן לא פגע בפרטיות - משום שנעשו באולם ובו עשרות בני אדם.
ידיד נדון לשלושה חודשי השעיה על תנאי ונקנס ב-5,000 שקל. בית המשפט העליון חייב אותו בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל. השופטים ניל הנדל וענת ברון הסכימו עם מזוז. את ועדת האתיקה ייצגו עוה"ד אשרת חנוך, אריאל שניאור וסמי פרטיאלי, ואת ידיד - עוה"ד דרור ארד-אילון ורז הורוביץ.

תאריך:  28/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכת עוה"ד רשאית להפעיל חוקר פרטי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עאלק נזוס- באם הוא ערבי-יהודי
שמעון הצדיק  |  29/03/19 10:14
2
בושה וחרפה- מזוז הוא אדם רע
ריגול נגדי  |  30/03/19 17:08
3
ניקויי אורוות צו השעה-עבריינים ל"ת
ריבוי עוכרי דין  |  31/03/19 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מגישת הטלוויזיה שנגדה הוגשו לאחרונה אלפי תלונות מצד צופים הודיעה להנהלת ערוץ 13 על רצונה לצאת לשנת חופש    הערוץ הודיע כי היא עוזבת    קוטלר בתגובה: עכשיו לא אקח שנת חופש, רק אני אחליט מתי אקח
עידן יוסף
ייפתח לתנועה קטע דרך נוסף של כביש חוצה ישראל מתל קשיש עד מחלף סומך    האורך: כ-16 ק"מ וכולל שתי מנהרות, באורך כולל של כ-3 ק"מ
מירב ארד
מערות ישראלים ואירופים סיימו מדידה מחודשת של המערה הארוכה בישראל, ומצאו כי היא באורך של לפחות 10 ק"מ
איתמר לוין
שלום ברנר היה שופט מחוזי בירושלים בשנים 1998-1982 ושימש כיו"ר הוועדה למתן היתרים בשנים 2004-2001    יחליף את השופט בדימוס עוני חבש שהתפטר לפני שבועיים
איציק וולף
פרס ישראל בתחום ההיסטוריה של עם ישראל יינתן השנה לפרופסור מרדכי עקיבא פרידמן    "גדול חוקרי הגניזה בדורנו שפתח צהרים לתולדות ישראל בימי הביניים במזרח, תקופה שההיסטוריונים ידעו עליה מעט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il