X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחזור של 200 מיליון דולר

מאבק בעלים בחברת התרופות מדיסון

חברת נייט הקנדית, המחזיקה ב-28% ממניות חברת התרופות השנייה בגודלה בישראל, טוענת שהבעלים מאיר יעקובסון מקפח אותה - והוא מאשים את מנכ"ל נייט בניהול מסע נקמה
▪  ▪  ▪
יעקובסון. מחזיק ב-72% [צילום: לינקדיין]

מאבק בעלים בחברת מדיסון ביוטק, אחת מחברות התרופות הגדולות בישראל. חברת Knight Therapeutics, משווקת תרופות קנדית המחזיקה ב-28% ממניות מדיסון, טוענת שהיא מקופחת בידי בעל השליטה, מאיר יעקובסון - הטוען מצידו שמנכ"ל נייט והדירקטור מטעמה, ג'ונתן גודמן, מנהל מסע נקמה נגד מדיסון.
מדיסון מעסיקה 300 עובדים והיא אומרת, במסגרת ההליך המתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז, כי מחזורה השנתי הוא 200 מיליון דולר וכי אחת השנייה בגודלה בתחום התרופות בישראל. בשנת 2015 מכר יעקובסון ל-נייט 28% ממניות מדיסון, תמורת 7% ממניות נייט, והוא ממשיך להחזיק ב-72% הנותרים ומשמש כיו"ר ומנכ"ל החברה.
הסכסוך בין השותפים הגיע לבית המשפט המחוזי מרכז בתביעה שהגישה נייט ב-21.3.19 נגד מדיסון ויעקובסון, אך הוא מתנהל - בעיקר בקנדה - מזה חודשים רבים. נייט טוענת, כי בשנה שעברה ביקש יעקובסון שהיא תתמוך במיזמים בסיכון גבוה של מדיסון, תתמוך בעסקות בעלי עניין שקידם וכך יזרמו למעשיה כספיה לכיסו. לאחר ש-נייט דחתה דרישות אלו, היא אומרת, ביצע יעקובסון שורה של פעולות שמטרתן לאלץ אותה להיענות לו.
לטענת נייט, יעקובסון הורה למדיסון להפסיק לחלק דיבידנדים ומנע ממנה מסמכים שהיא זכאית לקבל, וזאת תוך הפרת ההסכם עימה. הוא גם השיק קמפיין ציבורי בקנדה נגד נייט, הממומן מקופתה של מדיסון, כולל דרישה שהוא עצמו יחליף את גודמן בתפקיד מנכ"ל נייט - ובכל במטרה לגרום לה למכור את אחזקותיה במדיסון.
לאור זאת טוענת נייט שמדובר בקיפוחה כבעלת מניות מיעוט. היא מבקשת מבית המשפט להורות ליעקובסון להפסיק את הקמפיין נגדה, להחזיר לקופתה של מדיסון את הכספים שנמשכו לצורך ניהולו, להורות לו לחשוף בפניה את כל המסמכים הנוגעים לקמפיין זה ולתת כל הוראה נחוצה להבטחת ניהול הוגן של מדיסון.
מדיסון טרם הגיבה לגופה על תביעתה של נייט, והגישה תביעה נגדית בדרישה להדיח את גודמן מחברותו בדירקטוריון מדיסון. היא אומרת, כי נייט וגודמן צירפו לתביעתם מסמכים סודיים של מדיסון - שהיא חברה פרטית - הכוללים "מידע עסקי ומסחרי סודי ביותר". מדובר בדוחות כספיים ופרוטוקולים של מדיסון, והיה צורך בפנייה שלה לבית המשפט כדי להוביל לכך שהם יוסרו מתוך העותק הגלוי של התביעה.
לדברי מדיסון, אין ממש בטענותיו של גודמן נגד מימון הקמפיין מקופתה של החברה. מדובר בתביעת השתקה, נגד קמפיין החושף הפרות בוטות של כללי ממשל תאגידי מצידם של גודמן, משפחתו ומקורביו. טענותיו נגד הקמפיין אינן נעשות בכובעו כדירקטור במדיסון, אלא לטובתו האישית ולשמירת שליטתו בחברת נייט - ולכן הוא מנוע מלהעלותן, טוענת מדיסון.
עוד אומרת מדיסון, כי גודמן החל להעלות טענות נגדה רק לאחר שהיא פתחה בקמפיין נגד נייט, וזאת בניגוד לשביעות רצונו מהשקעתו במדיסון ומביצועיה בשלוש השנים הקודמות. לטענתה, מדובר במסע תגמול ונקמה, שמטרתו היא לפגוע בעסקיה ולגרום לה לסגת מן הקמפיין, המאתגר את מעמדו כמי ששולט בפועל ב-נייט. לכן מבקשת מדיסון מבית המשפט לקבוע, כי כהונתו של גודמן כדירקטור במדיסון פקעה ולחייב את נייט למנות דירקטור במקומו.
את נייט וגודמן מייצגים עוה"ד זוהר לנדה, אייל נחשוני, עומר קידר ואיתן סיון, ואת מדיסון ויעקובסון - עוה"ד ישראל פפר, יואב נהיר ובוריס רוגינקין.

תאריך:  31/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק בעלים בחברת התרופות מדיסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שימש באופן לא רשמי כרב העיר לצדו של הרב שלמה קורח    עמד בראש מערכת השגחת מזון בעיר
עידן יוסף
השר ארדן אינו שולל ממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן ומינוי בני גנץ לשר הביטחון    נתניהו מיהר להגיב כי לא יתן את תיק הביטחון למי שתופר עלילות דם נגדו, אך נמנע מלהכחיש אפשרות לקואליציה עם כחול לבן
עידן יוסף
אומ״ץ ליועץ המשפטי לממשלה: הורה על זימון כל המעורבים לחקירה ועדות בפרשת השחיתות לכאורה במחלקת הרכש במשטרה
איתמר לוין
עשויה לבקש מן הפרלמנט לבחור בין החלופה שתקבל מחרתיים את רוב הקולות לבין ההסכם שנדחה כבר שלוש פעמים    מחלוקת קשה בקבינט מהי הדרך בה יש להתקדם
איתמר לוין
מהדוח יימחקו החומר שנמסר לחבר המושבעים הגדול, מידע ביטחוני מסווג, חלקים העלולים לפגוע בהליכים קיימים וקטעים העלולים לפגוע בפרטיות צדדים שלישיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il