X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אין סמכות לשנות את הרשימה

סופית: בן-גביר לא יקודם

סולברג ומזוז דחו את העתירה שביקשה למקם את בן-גביר במקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין בעקבות פסילתו של בן-ארי ולהציב עוד מועמד של עוצמה יהודית במקום השביעי שטיין קיבל את העתירה - אך נותר במיעוט
▪  ▪  ▪
בן-גביר. המועד חלף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

איתמר בן-גביר יישאר במקום השביעי ברשימת איחוד מפלגות הימין ולא יקודם למקום החמישי, וכך יהיה למפלגת עוצמה יהודית רק נציג אחד במקום ריאלי ברשימה, בעקבות פסילתו של מיכאל בן-ארי בידי בג"ץ. כך קובע (יום ב', 31.3.19) בית המשפט העליון, בדחותו את עתירתם של בן-גביר ועוצמה יהודית.
השופטים נעם סולברג ומני מזוז קיבלו בדעת רוב את עמדתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, לפיה לוועדת הבחירות אין סמכות לקדם את בן-גביר ולהציב במקום השביעי את יצחק וסרלאוף, הנציג הנוסף של עוצמה יהודית. השופט אלכס שטיין סבר בדעת מיעוט שיש לקבל את העתירה.
סולברג אומר כי המסקנה אינה חפה מהתלבטות, משום שמטרת העתירה היא להגשים את רצונם של הרשימה, המפלגות והמועמדים. רשימת איחוד מפלגות הימין השתנתה בשל פסק דין חסר תקדים של בג"ץ ולא בשל רשלנות, זיוף או מרמה. אולם החוק אינו מקנה סמכות לעשות זאת במועד הנוכחי - לאחר המועד האחרון להגשת הרשימות. סולברג מזכיר את פסיקתו העקבית של בית המשפט העליון, לפיה קיימת חשיבות עליונה לעמידה בזמנים כאשר מדובר בהליכי בחירות.
החוק מאפשר ליקוי שנפל ברשימה בעת הגשתה, ולא תיקון בעקבות פסילת מועמד שנכלל בה - וגם זאת רק עד 35 יום לפני הבחירות, ממשיך סולברג. הוא אף קובע במפורש, שאם בג"ץ פוסל מועמד - שמו יימחק מרשימת המועמדים, ותו לא; הוא אינו מאפשר לשנות את הרשימה בעקבות זאת. סולברג דוחה את הטענה שקיימת לקונה בחוק, ואומר שגם אם היה מקבל אותה - לא היה בכך כדי לסייע לבן-גביר. החוק אומר שמקומו של חבר כנסת מתמלא בידי הבא ברשימה, והיקש לרשימת המועמדים היה מוביל לכך שכל מועמד יתקדם במקום אחד - ולא שמועמד כלשהו יוקפץ ברשימה.
בהסכימו עם סולברג, אומר מזוז כי פסילתו של בן-ארי אינה ליקוי שאותו יכולה ועדת הבחירות לתקן לבקשת הרשימה. הליכי פסילה תמיד מסתיימים לאחר המועד האחרון לקביעת הרשימה, המחוקק היה ער לכך ולמרות זאת לא אפשר תיקון שכזה של הרשימה. ראיית החוק כמכלול מובאה לדעת מזוז למסקנה לפיה לא מדובר ב-לקונה, אלא בהסדר שלילי: אין אפשרות לשנות רשימה לאחר המועד שנקבע.
שטיין סבור, כאמור בדעת מיעוט, שמדובר ב-לקונה אותה על בית המשפט למלא. מאחר שהחוק לא אסר במפורש לשנות רשימה במקרה של פסילת אחד המועמדים, יש לאפשר שינוי כזה. הסתפקות במחיקת שמו של אותו מועמד מביאה לתוצאה בלתי חוקתית בעליל, הפוגעת בזכות להיבחר; לכן יש לראות את החוק כמאפשר למלא את מקומו של המועמד שנמחק במועמד אחר שבוחרת הרשימה. פסילתו של בן-ארי הייתה אירוע חיצוני שלא בשליטת איחוד מפלגות הימין, ולכן יש לאפשר לה לשנות את הרשימה - אומר שטיין.
מאיחוד מפלגות הימין נמסר בתגובה: "זו הפעם האחרונה שבג"ץ מחליט עלינו. אחרי הבחירות אנחנו נחליט על הבג"ץ".

תאריך:  31/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
+איחוד הימין: גנץ מודה שיאתרג את נתניהו בהסכם מדיני
22:40 31/03/19  |  

איחוד מפלגות הימין הגיב להקלטות גנץ בערוץ 13 שמודה כי יאתרג את נתניהו עם תכנית טראמפ בשל חששו מסמוטריץ׳: "גם גנץ מבין: היחיד שהוא ימין אמיתי ויכול לעצור את ׳הסכם המאה׳ המסוכן של טראמפ הוא סמוטריץ׳ ורשימת איחוד מפלגות הימין. עכשיו הדברים ברורים. רק ימין אמיתי שמחויב באמת לארץ ישראל ולעם ישראל לא יזגזג ברגע המכריע. לא יאפשר לגנץ לאתרג, ישמור על נתניהו מימין וימנע גירוש אלפי משפחות מתיישבים והבאת קו הגבול למרחק יריקה מגוש-דן בו מושב משמרת יהפוך לעוטף קלקיליה״.

+סקר: 64 מושבים לגוש הימין
22:36 31/03/19  |  

סקר מכון מדגם ו-ipanel עבור חדשות 12 נותן רוב של 64 מושבים לגוש הימין חרדים: כחול לבן 32; הליכוד 28; העבודה 8; חד"ש-תע"ל 7; יהדות התורה, ש"ס 6; הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, מרצ, זהות, כולנו 5; רע"ם-בל"ד, ישראל ביתנו 4. רשימת גשר לא עברה את אחוז החסימה (1.6%).

+נתניהו: השאירו את המוסד והשב"כ מחוץ למשחק
22:30 31/03/19  |  

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסום בחדשות 13 על גנץ: "פורסם על ידי עיתונאים, שאינם בדיוק אוהדי הליכוד בלשון המעטה, שההדלפות על גנץ - לרבות בנושא הטלפון שלו - יצאו מהמטה של לפיד וגנץ. אני קורא ללפיד וגנץ לגלות אחריות, להתעשת, להיות ממלכתיים ולהשאיר את המוסד והשב"כ, מנדבכי ביטחון ישראל, מחוץ לפוליטיקה. יש לנו מספיק דברים לריב עליהם, לא על הגופים הנפלאים האלה".

+העבודה: שוב מוכח שכחול לבן זו מפלגת ימין
22:28 31/03/19  |  

מפלגת העבודה על הקלטות גנץ החדשות: "מי שמצטרף לנתניהו לא יעשה שינוי. שוב מוכח שכחול לבן זו מפלגת ימין שרוצה לשבת תחת נתניהו. מי שמצביע לכחול לבן מקים במו ידיו את ממשלת נתניהו הבאה".

+"לא פוסל ישיבה בממשלת נתניהו"
20:18 31/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר כחול לבן לא פוסל שיישב כשר בממשלת נתניהו, גם סמוך להגשת כתב אישום נגדו  ▪  על לפיד ויעלון: "באף אחד אני לא בטוח"

גנץ. חושש מסמוטריץ' [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: בן-גביר לא יקודם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ובקיצור - השופט השמרני היורד
הירונימוס  |  31/03/19 18:36
2
השתקת רצון עשרות אלפי בוחרים
עמוס שנער  |  31/03/19 18:49
3
האם סולברג הוא איש ימין או איש
האם  |  31/03/19 19:44
4
כשרוצים יכולים לשפוט לפי החוק
עובד 1  |  1/04/19 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
יוסף רוסו, רועי אהרוני
לפעמים חיבורים לא מתוכננים מולידים הפתעות. כך יצא שבשיחות המשותפות שערכו בשבוע האחרון בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר נוצרו קווים לתוכנית משותפת לשינוי המיוחל בשלטון מערכת המשפט בישראל    אלו לא רק הנקודות המהותיות של התוכנית - הם מבקשים להדגיש - "זו התעוזה והיכולת הפוליטית שיש רק לנו כדי לבצע אותן". והקדנציה הקרובה היא לדעתם שעת כושר שלא הייתה כמותה
שאול מנשה
נתניהו: גנץ ולפיד הקדימו את המתחפשים בפורים    הם מתחפשים ומסתירים את זהותם כשמאל
יצחר מאיר
הדיסוננס בין השיעור לבין מה שנלמד הלכה למעשה בחיים כמות שהם, הוא קטלני    השיעור הופך לפרסה    יותר מזה, הוא מזיק
יוסף אליעז
ביבי מתפאר בחשיפת מנהרות חמאס וחיזבאללה וחסימתן. כיום ידוע כי המידע על קיום חלק מהן היה זה מכבר בידי צה"ל ורה"מ, ואלו לא נחסמו משך חודשים והוו סכנה מתמדת לצבא ולתושבי העוטף
דן מרגלית
גנץ לא היה צריך להסתפק בהדיפת הביקורת של ביבי אלא לומר - כן, ואני גאה שעמדתי על דעתי ומה גם שבסופו של דבר נהגתי כראוי ופיקדתי על המבצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il