ועדי העובדים של נהגי האוטובוסים מאיימים לשבש את התחבורה הציבורית ביום הבחירות מתוך חשש שהנהגים ייפגעו ולא יקבלו את שכרם הראוי.
לאחר משא-ומתן של למעלה משנה וחצי של חברות התחבורה הציבורית באוטובוסים עם משרדי האוצר והתחבורה, ביולי 2018 הגיעו הצדדים לסיכום בנוגע לעקרונות הסדר ענפי ובתחילת פברואר לנוסח סופי, שמטרתו היא הסדרת המצב הקשה של החברות שנמצאות על סף קריסה תפעולית וכלכלית ושיפור מהותי בענף התחבורה הציבורית.
אולם למרות שההסדר הענפי אושר ע"י כל הגורמים המוסמכים, התברר לאחרונה שהחשב הכללי במשרד האוצר בולם את החתימה על ההסכם שנדרש לענף התחבורה הציבורית כמו אוויר לנשימה. החשש הגדול הוא שהחתימה תידחה למועד שלאחר כינון ממשלה חדשה, דבר שעלול לדחות את החתימה בחודשים ארוכים ולהעמיק את המשבר בתחבורה הציבורית.
במסגרת ההסדר סוכם להעלות את שכר הנהגים ל-43 ש"ח לשעה, וכעת לאחר שהתברר שהחתימה עליו עלולה להידחות למועד לא ידוע, הוחלט על השביתה.
ההסדר הענפי כולל בתוכו בין היתר גם פתרון כולל למחסור הקשה בנהגים, תמריצים מהותיים להגדלת השימוש בתחבורה הציבורית, פיתוח טכנולוגיות שנועדו לשרת בצורה יעילה וחכמה את ציבור הנוסעים והטמעתן. לצד הישגים אלו, מסדיר ההסכם היבטים כספיים שונים אשר נועדו לאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להימנע ממצוקה תזרימית צפויה, קריסה כלכלית ועימה פגיעה מהותית במערכת התחבורה הציבורית.
יוני קריספין, נציג ארגון נהגי האוטובוסים, אומר כי "נהגי האוטובוסים בישראל, אשר בידיהם מופקדים חייהם של אזרחים רבים שתלויים בתחבורה הציבורית, סובלים כבר שנים מתנאי העסקה ירודים ומשכר שלא הולם את אופי העבודה התובעני. אנו קוראים למדינה ולשר האוצר להתערב באופן מיידי על-מנת למנוע את הפגיעה האנושה בנהגים ובציבור הנוסעים ולא נהסס לשבש את התחבורה הציבורית אם המדינה לא תקיים את התחייבויותיה".