X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמית קובע שאין מקום להתערבות בחקיקת המשנה במסגרת הרפורמה במשק המים בין היתר נדחו עתירות נגד תשלומי מקורות למפיקים, תקופת המעבר של הפקת מים לטיוב וטענה לאפליה מול החקלאים
▪  ▪  ▪
תהליך ממושך וסדור [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה (יום ד', 3.4.19) ארבע עתירות שהוגשו נגד נהלים וכללים שונים שנקבעו במסגרת הרפורמה במשק המים, שבמרכזה עמד שינוי בקביעת תעריף המים במטרה להגיע להאחדה שלו. העתירות עסקו בהיבטים הנוגעים למפיקי מים פרטיים, הפועלים במגזר החקלאי.
"לאחר הרפורמה מפיקים פרטיים 'רוכשים' ממקורות את המים שהפיקו בעצמם, לפי תעריף הספקה שקבוע בכללי מקורות, ומקבלים 'זיכוי' על עלויות ההפקה וההולכה לפי תעריף הפקה שקבוע בכללי הפקה והולכה. פעולות אלה מקוזזות לפעולה אחת של תשלום ההפרש בין התעריפים כ'דמי מים'. ככל שהפער בין תעריף ההפקה לתעריף ההספקה גדול יותר, כך גדל התשלום שהמפיקים הפרטיים צריכים לשלם למקורות", מסביר עמית.
"העתירות שבפנינו נוגעות לשני צידי המשוואה. חלק מהעותרים טענו כי כללי ההפקה מקפחים אותם משום שתעריף ההפקה וההולכה נמוך מדי, ויש מפיקים שטענו כי תעריף ההספקה שנקבע בכללי מקורות לוקה בכשלים ומחייב אותם לשלם תעריף גבוה באופן לא מוצדק. טענות משני הסוגים מכוונות להפחתת 'דמי המים' שמפיקים פרטיים נדרשים לשלם לפי הכללים שקבעה מועצת רשות המים".
תחילה דוחה עמית את הטענות שעלו בעתירות ולפיהן נפלו פגמים בהליך התקנת הכללים, באומרו שהתהליך היה ממושך וסדור. הוא גם מציין, כי חלק מטענות העותרים איבדו את הרלוונטיות שלהן לנוכח עידכונים שוטפים בתעריפים.
במישור הנקודתי, דוחה עמית את הטענות נגד חישוב עלות ההון המוכרת למפיקים, נגד מחיר המינימום שנקבע כהוראת מעבר ואת הדרישה לעידכון רטרואקטיבי של התעריפים. הוא מסביר בהרחבה את הכללים בנושאים אלו ומגיע למסקנה שאין מקום להתערבות בג"ץ בהם.
עוד נדחו רוב הטענות הנוגעות להפקות טיוב (הפקות מים שאינם ראויים לשתייה והפיכתם לראויים), ובעיקר הטענה בנוגע לתשלום בתקופת המעבר ולפיה הובטח לעותרים פטור מהיטלי הפקה. עמית קובע, כי העותרים לא הוכיחו שנפגעו מכללי המעבר או שהופרה הבטחה שלטונית עליה הסתמכו. עמית מצביע על בעייתיות לגבי שלוש בארות ומציע למפיקים ולרשות המים לנסות להגיע להסכמים עליהן.
לבסוף דוחה עמית את הטענה לפיה המפיקים הפרטיים מופלים לרעה מול החקלאים בנוגע לתשלום למקורות. עמית אומר, כי לא מצא עילה להתערבות בכללי מקורות, אשר מאופיינים כחקיקת משנה בתחום מקצועי שיש לו גם השלכות כלכליות רחבות. לבסוף מעיר עמית, כי ייתכן שעל המחוקק להעביר לבית המשפט למים (הפועל במסגרת בית המשפט המחוזי בחיפה) את הסמכות לדון בעתירות מסוג זה, בשל הצורך בהתמקצעות רבה.
השופטים יעל וילנר ואלכס שטיין הסכימו עם עמית. את העותרים ייצגו עוה"ד לילך רזניק, רווית יצחק, יעל דיין, שרון לוי ועופר שפיר, ואת רשות המים - עו"ד ליאורה וייס-בנסקי.

תאריך:  03/04/2019   |   עודכן:  03/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ דחה עתירות נגד הנהלים למפיקי מים פרטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שר הביטחון לשעבר התייחס לפריצה לנייד של גנץ וטען כי שהפרסום היה מכוון לשבוע שבו יצא דוח מבקר המדינה על מצב התחבורה    על פרשת הצוללות אמר: "הבנתי שרוצים "להיפטר" ממני, כשחסמתי את עסקת הצוללות בפברואר 16"
איתמר לוין
איתמר מרכוס קיבל אלפי שקלים תוך התחזות לעורך דין, וכאשר החל ההליך הפלילי בעניינו - הציג לפרקליטות מסמך מזויף לפיו הוא חולה בסרטן כדי שתסכים לערוך לו שימוע
מירב ארד
הנשיא ביקש להודות לצוות הרפואי על טיפולם המסור ולאזרחים הרבים המביעים דאגה ומתפללים להחלמתה
איתמר לוין
רב-פקד שירלי ברזילי מתביעות המשטרה בתל אביב הורתה - לאחר התייעצות עם ראש המחלקה - להמשיך בניהול תיק סמים, למרות שידעו שאין בידי המשטרה צו חיפוש כדין
איציק וולף
לשכת רואי חשבון טוענת שלשכת עורכי הדין דורשת תשלומים שאינם מגיעים לה תמורת ניהול מועדון הצרכנות המשותף; מזהירה שתתבע אם ייגרמו נזקים בשל ביטול השותפות בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il