X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמית: לא מדובר באפליה מול חברות התעופה וספינות המטען המקבלות מימון מלא - משום שהן מעניקות שירות חיוני למדינה ופועלות בשווקים תחרותיים מאוד
▪  ▪  ▪
קראון איריס של מנו ספנות

המדינה אינה חייבת לממן את אבטחת ספינות הנופש של חברת מנו ספנות, ויש מקום לאבחנה בינן לבין ספינות הסוחר ובין מנו לבין חברות התעופה. כך קובע (יום ד', 4.3.19) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
מנו ספנות ביקשה מבג"ץ לחייב את המדינה להשתתף במימון האבטחה, העולה לה 3 מיליון שקל בשנה, בשיעור של 97.5% - כפי שנעשה מול חברות התעופה הישראליות. מנו מפעילה שתי ספינות נופש מנמל חיפה, והוראות הביטחון החלות עליהן נקבעות בידי המדינה. היא טענה לאפליה הן מול חברות התעופה, שכאמור מקבלות מימון כמעט מלא, ואל מול ספינות הסוחר, המקבלות מימון מלא.
עמית דחה את העתירה בקבלו במלואן את טענות המדינה. הוא אומר תחילה, כי מדובר בסדרי עדיפות תקציביים, נושא המצוי בליבת שיקול דעתה של הממשלה. עמית מוסיף, כי העובדה שהמדינה מציבה דרישות אבטחה - אין משמעותה שהיא חייבת לממן אותן, כמו שלמשל אין היא חייבת לממן הקמת ממ"דים או מקלטים.
הטענה המרכזית של מנו הייתה כאמור אפליה, אך עמית דוחה גם הוא אותה. אין המדובר באפליה בין שווים, אלא באפליה בין שונים. למדינה יש אינטרס ראשון במעלה בשימור ערוצי התובלה האווירית והימית לישראל, בשעת שגרה ובוודאי בשעת חרום; החשיבות של הפלגות הנופש אינה נמצאת באותה רמה. הבדל מהותי נוסף הוא בתנאי השוק: חברות התעופה ואוניות המטען מתמודדות עם תחרות רבה, בעוד מנו ספנות היא היחידה המפעילה הפלגות נופש מישראל.
עמית מסכם: "בהינתן הבדלים אלו, אין לקבל את הטענה כי ההבחנה שערכה המדינה בין העותרת לבין חברות התעופה ואניות המסחר נגועה בשיקולים זרים, ואף אין מדובר בהבחנה שרירותית. מדובר בהבחנה מותרת בין שונים, המבוססת על שיקולים ענייניים, ואין לומר כי מדובר במדיניות בלתי שוויונית או בלתי סבירה באופן קיצוני המצדיקה התערבותו של בית משפט זה".
השופטים נעם סולברג ומני מזוז הסכימו עם עמית. מנו חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את מנו ייצגו עוה"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ויובל נעים, ואת המדינה - עו"ד יונתן ברמן.

תאריך:  03/04/2019   |   עודכן:  04/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה לא תממן הגנה לספינות נופש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טעונים מטומטמים בלי למצמץ
עמית מקורי  |  3/04/19 16:01
2
לחברת גוגל ####
עוד סתם אזרח  |  3/04/19 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ קובע שאין מקום להתערבות במדיניות צה"ל, לפיה חייל אינו יכול לקבל פרס כספי אישי על שירותו הצבאי, אלא יש להעביר את הכסף לרווחת היחידות בהן הם משרתים
איתמר לוין
עמית קובע שאין מקום להתערבות בחקיקת המשנה במסגרת הרפורמה במשק המים    בין היתר נדחו עתירות נגד תשלומי מקורות למפיקים, תקופת המעבר של הפקת מים לטיוב וטענה לאפליה מול החקלאים
מירב ארד
שר הביטחון לשעבר התייחס לפריצה לנייד של גנץ וטען כי שהפרסום היה מכוון לשבוע שבו יצא דוח מבקר המדינה על מצב התחבורה    על פרשת הצוללות אמר: "הבנתי שרוצים "להיפטר" ממני, כשחסמתי את עסקת הצוללות בפברואר 16"
איתמר לוין
איתמר מרכוס קיבל אלפי שקלים תוך התחזות לעורך דין, וכאשר החל ההליך הפלילי בעניינו - הציג לפרקליטות מסמך מזויף לפיו הוא חולה בסרטן כדי שתסכים לערוך לו שימוע
מירב ארד
הנשיא ביקש להודות לצוות הרפואי על טיפולם המסור ולאזרחים הרבים המביעים דאגה ומתפללים להחלמתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il