X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דירקטוריון חברת החשמל נתן "אור ירוק" להתקדם בתהליך ההתקשרות לרכישת גז טבעי משותפות לוויתן כפוף לאישורן של רשות התחרות, רשות החשמל ורשות החברות הממשלתיות
▪  ▪  ▪
תשובה. התמודד מול עצמו [צילום: פלאש 90]

דירקטוריון חברת החשמל אישר (יום ה', 6.4.19) לחברה להתקדם בתהליך ההתקשרות עם שותפות לוויתן, בהמשך להליך תחרותי שקיימה לרכישת גז קצר טווח, בו השתתפו שותפות "תמר" ושותפות "לוויתן". זאת, לאחר שוועדת המכרזים של החברה אישרה להכריז על שותפות לוויתן של יצחק תשובה כספק זוכה בהליך.
הסכם לוויתן טרם נחתם על-ידי הצדדים והוא כולל תנאי מתלה לפיו כניסתו של ההסכם לתוקף כפופה, בין היתר, לאישורן של רשות התחרות, רשות החשמל ורשות החברות הממשלתיות (ככל שאישורים כאמור יידרשו).
הסכם לוויתן יחול ביחס לכמויות גז שהן מעבר לכמות הגז המינימלית אליה החברה מחויבת בהתאם להסכם עם שותפות תמר.
מחיר הגז בהסכם לוויתן נמוך בהשוואה למחירי הגז הקבועים בהסכם בו התקשרה החברה עם שותפות תמר. על-פי הערכת החברה, צפוי ההסכם הנוכחי להוזיל את עלות רכש הגז של החברה בטווח של 175-145 מיליון דולר בהתבסס על הנחות שנלקחו באשר לכמויות הגז שיצרכו מכוח ההסכם.
היקף החיסכון עשוי להשתנות כתלות בכמויות הגז הטבעי שיצרכו על-ידי החברה בפועל, ועשוי לגדול ככל שהמחיר הסופי עליו יוסכם בהסכם שייחתם יהיה נמוך יותר.
במסגרת ההסכם, תקופת ההתקשרות היא ממועד תחילת הזרמת הגז משדה "לוויתן" (הצפוי בחודש אוקטובר 2019) ועד למוקדם מבין יוני 2021 לתחילת הפקת הגז משדה "כריש" (הצפוי במחצית שנת 2021).
לחברת החשמל אין חובה לרכוש כמות מינימלית כלשהי של גז במסגרת ההסכם. במסגרת ההסכם, חברת החשמל רשאית לרכוש בשוק החופשי כל כמות גז שהחברה הזמינה ושותפות לוויתן סירבה לספק.
יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, אמר כי "חברת החשמל פועלת להפחתת עלויות הדלקים ובכך להביא להורדת תעריף החשמל. לצד ההישג להקפאת המחיר מתמר, החברה רושמת הישג נוסף במכרז הנוכחי כשטובת הלקוח גם כאן לנגד עיניה".
עופר בלוך, מנכ"ל החברה, הוסיף: "הנהלת החברה ממצה עד תום כל הזדמנות עסקית להפחתת הוצאות החברה. לצד התייעלות מקיפה, אנחנו מנהלים שורה של מהלכים עסקיים אשר מתורגמים בסופו של יום להחזר כסף לציבור" .

תאריך:  06/04/2019   |   עודכן:  06/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
הקידוחים יתבצעו במרחק כ-90 ק"מ מחופי ישראל    תחילת הפקת הגז צפויה בתחילת שנת 2021
עידן יוסף
בחודשים הקרובים יגיע גם חלקה העליון של האסדה וכבר בסוף שנת 2019 יזרום הגז הטבעי מלוויתן לצנרת הגז של מדינת ישראל ולמדינות השכנות
איציק וולף
נתיבי הגז וחברת אנרג'יאן ישראל הולכה חתמו ביניהן על המפרטים ההנדסיים שנדרשים לצורך כניסת מזכר ההבנות שנחתם ביניהן בדצמבר האחרון ביחס להקמת מקטע הולכת גז ממאגרי כריש ותנין
יצחק דנון
עמותה ושורה של רשויות מקומיות מבקשות לאסור על נובל אנרג'י להציב את האסדה ממערב לחוף דור, בטענה שלא עמדה בחובותיה בתחום איכות הסביבה והיא מנסה לקבוע עובדות בשטח
איציק וולף
המכרז - בשווי של 15 מיליון דולר - הוא למתן פתרונות אבטחה לאסדה הצפה בקידוח הגז    האסדה תמוקם במרחק של 90 קילומטרים מהחוף הישראלי ותאובטח באמצעות 'חליפה טכנולוגית' שתכלול ערכות אלקטרו-אופטיות, מכ"מים, סונרים, מרכז שליטה ובקרה וכן חליפת חיישנים ייעודית שתותקן על סירות התערבות מהירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il