X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק לאחר דיונים בבג"ץ הסכימה המדינה לפרסם באינטרנט את צווי הפסקת העבודה באתרי בנייה מסוכנים - ואינה מוכנה להתחייב לפרסם שילוט מתאים באתרים עצמם
▪  ▪  ▪
פועל בניין שנהרג בתל אביב [צילום: מוטי קרליץ, פלאש 90]

המדינה חייבת להתריע בזמן אמת על סכנות באתרי בנייה ולהמשיך לפעול לצמצום מספר תאונות העבודה בענף זה. כך קובעת (יום א', 7.4.19) שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק-ארז.
"עבודה באתרי בנייה כרוכה ביזע, אך אסור שתהא טבולה בדם ודמעות. האחריות למניעת מפגעים ותנאי עבודה קשים רובצת קודם כל לפתחם של המעסיקים. אולם, חובתה של המדינה היא לפקח על האתרים שבהם מתבצעת העבודה, ולהתריע על ליקויים כדי להגן על הציבור", אומרת ברק-ארז. "הנושא, שהיה תחילה שקוף כמעט לגמרי מבחינת הציבור, חדר אט-אט את החומה הבצורה של ערוצי התקשורת המרכזיים, והמידע באשר למשמעויותיהן הכבדות של התאונות הרבות החל לחלחל לתודעת הכלל".
ארגוני קו לעובד ומען ביקשו מבג"ץ לפני שנתיים לחייב את המדינה לקיים את התקנות, הקובעות שניתן להפסיק את העבודה באתרי בנייה מסוכנים, ובמקרה זה - יש להודיע על כך באתרים עצמם ובאתר האינטרנט של משרד הכלכלה. הם טענו, כי בפועל המדינה מפרסמת את ההודעות רק חודש וחצי לאחר הוצאת הצווים, ובכך נמשכת הסכנה לחיי הפועלים. עוד עמדו על כך שאין שילוט מתאים באתרי העבודה, וכי ההודעות אינן כוללות את פירוט הליקויים ושמות היזמים.
תשובתה של המדינה לעתירה עברה מספר גלגולים, והתבססה על הטענה שיש לפרסם את הצווים בזהירות כדי שלא לפגוע בזכויות המעסיקים, ושפעולות שונות בנושא זה הן לפנים משורת הדין. לבסוף הודיעה המדינה, כי פרסמה בסוף 2018 באתר משרד הכלכלה את הצווים שהוצאו בשנים 2016-2011, וכי מעתה הם יפורסמו מיידית. לגבי פרסום שילוט באתרי הבנייה - המדינה הבטיחה לעשות מאמץ להביא לפרסום מדבקות בעברית, ערבית וסינית. המדינה הדגישה, כי צעד אחרון זה ייעשה בצורה וולונטרית וכי אין היא יכולה להבטיח שאכן יבוצע.
ברק-ארז קבעה, כי העתירה מיצתה את עצמה, שכן שני סעדים ניתנו באופן מלא, והשלישי באופן חלקי. את המעקב אחרי היישום לא ניתן לעשות במסגרת עתירה זאת, וניתן יהיה לשוב ולעתור אם המדינה לא תפעל-כנדרש. היא מדגישה: "איננו שותפים לעמדתו של המשיב כי הפרסומים נעשים 'לפנים משורת הדין'. כאשר מדובר במידע שהוא כה חשוב לציבור ולהגנה עליו, דומה שהחובה לפרסם מתחייבת מהחובות הכלליות המוטלות על הרשות, ובכללן חובת ההגינות וחובת הסבירות".
ברק-ארז מדגישה: "אין צריך לומר, כי ציפייתנו הברורה מהמשיב היא כי ההבטחות שהובעו מטעמו לאורך הדרך, לרבות בהודעת העידכון האחרונה שהגיש, אסור שיסתכמו במילים בלבד. הנושא שהועלה בעתירה הוא נושא מובהק של זכויות אדם. הזכויות לחיים ולשלמות הגוף, העומדות ביסודה של העתירה, הן זכויות ראשונות במעלה, והן עומדות לכל אדם באשר הוא, ללא קשר לאזרחותו, מוצאו ומינו... המדינה חייבת לעשות כל שביכולתה כדי להגן על חייהם של מי שבונים את החללים המקיפים את שגרת חיינו ומציבים קורת גג מעל ראשינו, רבים מהם כאלה שמשפחותיהם מחכות להם בארצות מולדת רחוקות".
לבסוף אומרת ברק-ארז: "פעולותיה של המדינה בנושא, ובהן הטלת עיצומים כספיים כבדים על מי שנמצאו ליקויי בטיחות בתחום אחריותם, הקפדה יתרה על הפיקוח והפרסום בדבר המפרים תוך פירוט הליקויים, הן בהחלט בכיוון הנכון, וכך גם אלה שנעשו כתוצאה מעתירה זו. אף שטוב היה לו המדינה הייתה ספקנית פחות בכל הנוגע ליישומן של פעולות השילוט שלהן התחייבה, אנו סמוכים ובטוחים כי היא תדאג לכך שכל אלה אכן יוצאו מן הכוח אל הפועל, ויהיו מונגשות מבחינה שפתית לעובדי המקום".
המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. השופטים ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף הסכימו עם ברק-ארז. את העותרים ייצג עו"ד ניקולא גדיר, ואת המדינה - עו"ד רועי שויקה.

תאריך:  07/04/2019   |   עודכן:  07/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פעולות להגנת פועלים - לפנים משורת הדין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
העיתון USA Today מצביע על מגמה מתמשכת של קיצוץ בתקציב ה-FAA, אשר אילצה אותו להעביר לידי יצרני המטוסים יותר ויותר סמכויות פיקוח - בתוצאות קטלניות
עידן יוסף
נזיפה פיקודית גם למפקד החטיבה בעקבות מותו של סמל אביתר יוספי במהלך ניווט בנחל חילזון    "ההחלטה להמשיך באימון על-אף תמרורי האזהרה הרבים שהתעוררו במהלכו הביאה למעשה לאובדן שליטה של מפקדי האימון על מצב החיילים בשטח"
איציק וולף
מוחמד ומעאויה סרסור, בני 3 ו-5, מתו משאיפת עשן בדליקה שפרצה בביתם שבכפר קאסם כתוצאה מהתלקחות מזרון שסמוך אליו הוצב מכשיר חשמלי
יצחק דנון
חברת הביטוח תובעת 3.4 מיליון שקל, בטענה שדליקה שפרצה במתחם של הכנסייה בטבריה התפשטה למתחם של ימק"א - אותה ביטחה הראל - וגרמה נזקים כבדים
איציק וולף
באזור ירושלים, בגוש-עציון, בגב ההר שבשומרון ובצפון הגולן החל לרדת שלג    הרוחות העזות גרמו לקריסת עץ על רכב נוסע במועצת אשכול    הנהג חולץ מבלי שנפגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il