X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנדלבליט קבע שחומרי החקירה יועברו למחרת הבחירות - כדי שלא ישמשו כתעמולה השימועים אמורים להתקיים בתוך שלושה חודשים, אך ייתכן שיידחו
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. נענה לבקשת הסניגורים [צילום: פלאש 90]

הפרקליטות תעביר היום (יום ד', 10.4.19) לפרקליטיהם של החשודים בפרשות נתניהו את עיקרי חומרי החקירה בתיק, לקראת השימועים שייערכו להם. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נענה בחודש שעבר לבקשת פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות את ההעברה עד לאחר הבחירות, כדי למנוע הדלפות העלולות לפגוע בו.
מנדלבליט גם הודיע, כי השימועים ייערכו לא יאוחר מ-10.7.19. השימוע לסניגוריו של נתניהו יתקיים בפניו, ואילו יתר השימועים - לנוני מוזס, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ וזאב רובינשטיין - ייערכו בפני פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ליאת בן-ארי שווקי.
התאריך שקבע מנדלבליט עשוי להידחות, אם הסניגורים או מקצתם יטענו שלא קיבלו את חומרי החקירה או שלא הספיקו ללמוד אותם. הפסיקה קובעת שלקראת שימוע יש למסור את עיקר חומר החקירה - אך אין לזה הגדרה מדויקת, מה שעשוי להוביל למחלוקות משפטיות שיאריכו את התהליך.
סניגוריו של נתניהו עשויים גם לבקש דחייה בנימוק שהוא טרוד בהרכבת ממשלתו, ואינו יכול להתפנות לסייע בהכנת השימוע. נתניהו צפוי לקבל את המשימה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בשבוע הבא ולאחר מכן יהיו לו עד שישה שבועות להשלים אותה, כך שהממשלה תושבע במהלך חודש מאי.
נתניהו זומן לשימוע בעבירה אחת של קבלת שוחד ובשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים. התיק החמור ביותר הוא פרשת בזק (תיק 4000). נתניהו זומן לשימוע בחשד לעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים. המדינה טוענת, כי נתניהו ביקש וקיבל שוחד בדמות סיקור אוהד באתר וואלה שבשליטת בזק, בתמורה להיענותו - כשר התקשורת - לבקשות רגולטוריות של אלוביץ, שהיה אז בעלי בזק. הפרת האמונים מיוחסת לו משום שטיפל בענייני בזק למרות ידידותו ארוכת השנים עם אלוביץ.
בתיק 1000 (המתנות מארנון מילצ'ן) מייחס מנדלבליט לנתניהו מרמה והפרת אמונים, משום שטיפל - שוב כשר התקשורת - בנושאים הקשורים למילצ'ן (מבעלי ערוץ 10) למרות שלאורך השנים קיבל ממנו מתנות יקרות ערך, ובהן סיגרים וארגזים של בקבוקי שמפניה.
תיק זה מתייחס גם לקשריו של נתניהו עם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שגם ממנו קיבל טובות הנאה ומתנות. לדברי מנדלבליט, היקף המתנות ממילצ'ן הסתכם ב-477,000 שקל, ומפאקר - ב-229,000 שקל.
בתיק 2000 (השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס), מיוחסת שוב לנתניהו עבירה של מרמה והפרת אמונים, בשל הסתרת הקשר בינו לבין מוזס ובחינת האפשרות של קידום חוק ישראל היום תמורת שינוי בקו העיתונאי של ידיעות אחרונות כלפי נתניהו. לדברי מנדלבליט, מוזס הציע לנתניהו שוחד והשניים שוחחו על כך. נתניהו אומנם העמיד פנים שהוא נענה להצעה, אך המדינה סבורה שעצם קיום השיחות מהווה עבירה.
מוזס זומן לשימוע בחשד להצעת שוחד; שאול אלוביץ זומן לשימוע בחשד למתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, עבירות הלבנת הון ועבירת דיווח לפי חוק ניירות ערך; ואיריס אלוביץ, רעייתו של שאול אלוביץ, זומנה לשימוע בחשד למתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

תאריך:  10/04/2019   |   עודכן:  10/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חומרי החקירה בתיקי נתניהו מועברים היום להגנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני סומך על מנדלבליט
ארי כספי  |  10/04/19 19:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
יוסי ריבלין
לא לבחור בו בגלל כתב אישום כפוף לשמוע זה כמו שלקראת תחרות חשובה בג'ודו קושרים לאחד המתחרים יד ורגל וסותמים לו עין ואז אומרים לו" 'הפסדת כי בעצם אנחנו סתם מתעבים אותך'
עומר מואב
איך מסתדרים ליברליזם וחירות עם 2.5 מיליון הערבים שיחוו כיבוש עוד יותר אכזר, עוד יותר אלים, רמיסת זכויות אדם, אפרטהייד, אבטלה ועוני?
איתמר לוין
מאחר שנתניהו לא עסק בענייניו של נתן מיליקובסקי, הבדיקה אינה צפויה לעסוק בחשד לניגודי עניינים ולא בשאלת הדיוק בדיווחיו של נתניהו למבקר המדינה
מרדכי ליפמן
שלוש מערכות חוברות נגד נתניהו    הראשונה מערכת "עשיית הצדק" (לא נתניהו - לא חוקרים){1}    השנייה, התקשורת (הטלוויזיה והפרינט גם יחד - ע"ע דנה ויס ויאיר וינרב{2} כמשל), וכמובן (3) השמאל (כולל גורמים בכחול לבן, בעבודה וותיקי הפגנות פתח תקוה){3}
זוהר בן-אשר
אין ספק שנתניהו נהנה מאהדה שדומה שאפילו בגין לא זכה לה. אפילו אנשים שמשוכנעים שהוא מושחת ושהוא כשלון מבחינת הביטחון שהוא לא מצליח להבטיח עבורם ממשיכים לומר שימשיכו להצביע עבורו. זה איננו מקרי. זה אפילו לא נובע מהיעדר אנשים אחרים שכישוריהם אינם נופילים מאלו שציבור מאמיניו מייחס לנתניהו. לא יהיה זה נכון ליחס את זה לטיפשותם של אלה הדבקים במנהיגותו. אבל בהחלט יהיה זה נכון ליחס את זה להסתה שנתניהו מנצח עליה זה שנים
רשימות נוספות
השופט ברנר - בוועדת ההיתרים  /  איתמר לוין
הוועדה תדון שוב במימון הגנת נתניהו  /  איתמר לוין
מנדלבליט: נתניהו צריך היתר למימון ההגנה  /  איתמר לוין
ונהפוך הוא   /  איתמר לוין
פרטים מביכים  /  אפרים הלפרין
מחיר הסחבת   /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il