X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסאנג' לאחר מעצרו [צילום: AP]
שגרירות אקוודור בלונדון, הבוקר [צילום: AP]
https://www.youtube.com/watch?v=rY6v63jMyl4
מייסד וויקיליקס - בידי המשטרה

ג'וליאן אסאנג' נעצר בלונדון

גורש משגרירות אקוודור בעיר, בה מצא מקלט לפני שבע שנים כאשר היה מבוקש בשבדיה על עבירות מין ארה"ב מבקשת להעמיד לדין את אסאנג' על פרסום מסמכים סודיים ביותר
▪  ▪  ▪
רכב משטרה היום ליד שגרירות אקוודור בלונדון [צילום: AP]

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', גורש (יום ה', 11.4.19) משגרירות אקוודור בלונדון, בה מצא מקלט בשבע השנים האחרונות, ונעצר בידי משטרת לונדון. העילה המיידית למעצרו היא הפרת צו שיפוטי בריטי משנת 2012, אשר הורה לו להתייצב בבית המשפט.
אסאנג' מבוקש בארה"ב, שם הגיש נגדו משרד המשפטים כתב אישום בשל פרסום שורה ארוכה של מסמכים סודיים ביותר, שדלפו/נגנבו והגיעו לידיו לאורך השנים. כתב האישום הותר לפרסום לאחר מעצרו של אסאנג', והוא כולל סעיף אחד של קשירת קשר לפיצוח מחשב בנוגע לחלקו בפרסום מסמכים כאלו בשנת 2010. העונש המירבי על עבירה זו הוא חמש שנות מאסר.
אסאנג' חשוד גם במילוי תפקיד מרכזי בפרשה הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016: וויקיליקס היה האתר בו פורסמו תכתובת הדוא"ל שגנבו פצחנים רוסים מהשרתים של המפלגה הדמוקרטית ושל מטה הילרי קלינטון. אסאנג' לא הסתיר את שאיפתו לפגוע בקלינטון, אך הכחיש שקיבל את המסמכים מגורמים רוסים. עד כה לא הוגש נגדו כתב אישום בנושא זה.
אסאנג' בן ה-47 קיבל מקלט בשגרירות אקוודור ביוני 2012, כאשר היה מבוקש בשבדיה בחשד לביצוע עבירות מין. הוא הכחיש את ההאשמות, וטען שכוונתם האמיתית של שלטונות שבדיה היא להסגיר אותו לארה"ב. שבדיה ביטלה את צו המעצר נגד אסאנג', אך הבהירה שהתיק לא נסגר ושניתן לחדש את הצו בכל עת. אקוודור העניקה לאסאנג' מקלט מדיני כמעט מיד, אך לא יכלה להוציא אותו משגרירותה בלונדון כדי שיעבור פיזית למדינה.
נשיא אקוודור, לנין מורנו, שנכנס לתפקידו בשנת 2017, חיפש מאז דרך בה יוכל לשים מאחוריו את התקרית ואת המתח שגרמה ליחסי ארצו עם ארה"ב, בלא לפגוע בכבודה של המדינה. בדצמבר 2017 העניקה אקוודור אזרחות לאסאנג' והתכוונה למנותו לתפקיד דיפלומטי ברוסיה, אך בריטניה הבהירה, כי ברגע בו ייצא מן השגרירות - לא תהיה לו חסינות והוא ייעצר.
במארס אשתקד הודיעה אקוודור, כי היא ניתקה את גישתו של אסאנג' לאינטרנט, בנימוק שהפר את התחייבותו כלפיה להפסיק להגיב או להתערב בעניינים פוליטיים של מדינות אחרות. היא הטילה עליו מגבלות נוספות, כולל על מספר מבקריו. באוקטובר שעבר הגיש אסאנג' תביעה נגד ממשלת אקוודור, בטענה שהפרה את זכויותיו. כעת הודיעה אקוודור, כי היא שוללת ממנו את המקלט שהעניקה לו, בשל "התנהגותו הבלתי-מנומסת והתוקפנות" ובשל הפרת התנאים שהציבה בפניו. מורנו אמר, כי אסאנג' הפר את התנאים בין היתר כאשר פרסם וויקיליקס בחודש ינואר מסמכים של הוותיקן.
אסאנג', יליד אוסטרליה, הקים את ויקיליקס ככלי בו יכולים מדליפים לפרסם מסמכים סודיים בעילום שם. האתר התפרסם בשנת 2010, כאשר פרסם כמות גדולה של מסמכים אמריקניים סודיים שהתייחסו למלחמות בעירק ובאפגניסטן והתכתבויות סודיות בין דיפלומטים, כולל על המזרח התיכון ויחסי ארה"ב-ישראל. בין היתר הצביעו המסמכים על הרג אזרחים ועיתונאים ועל עינוי אסירים בידי צבאותיהן של ארה"ב ומדינות אחרות, וכללו דעות בלתי מחמיאות של דיפלומטים על מעשיה של ארה"ב ועל מנהיגים זרים. המסמכים הודלפו בחלקם בידי החייל ברדלי מנינג, אשר נדון ל-35 שנות מאסר, אך נחון בידי הנשיא ברק אובמה לאחר שבע שנים. על פרסומים אלו הוגש כתב האישום שנחשף היום.
שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, הגיב בטוויטר: "ג'וליאן אסאנג' איננו גיבור ואיש איננו מעל החוק. הוא התחבא במשך שנים מפני האמת". הימנעותו של אסאנג' מלהתייצב בפני בית המשפט הבריטי ב-2012 היוותה הפרה של תנאי שחרורו בערבות, עבירה עליה הוא עשוי להישלח לשנה לכלא. וכאמור, האיום הגדול ביותר עליו הוא הסגרה לארה"ב.
שר המשפטים הקודם של ארה"ב, אריק הולדר, החליט שלא להמשיך את ההליכים נגד אסאנג', מתוך חשש שהוא והאתר יטענו שמדובר בארגון עיתונאי הנהנה מהגנת התיקון הראשון לחוקה, המבטיח את חופש הביטוי. ממשל טראמפ שינה את הגישה וחידש את ההליכים.

תאריך:  11/04/2019   |   עודכן:  11/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'וליאן אסאנג' נעצר בלונדון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוי ואבוי. למה לא ברח??
שלמה קורמן  |  11/04/19 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אבו רוקן ימונה למזכיר הצבאי לנשיא המדינה ויועלה לדרגת תת-אלוף    יחליף את תא"ל בועז הרשקוביץ
איציק וולף
מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה ברוב של 13 תומכים מול 5 מתנגדים את הצעת יו"ר המל"ג, שר החינוך נפתלי בנט, לאשר הקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל    בנט: מערכה של שנתיים הסתיימה בניצחון
איציק וולף
חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) פרסמה את נתוני רכישות האשראי ביום הבחירות שהתקיימו השבוע    4.34 מיליון עסקות בהיקף של 846.82 מלש"ח    עלייה של 26% בהיקף ההוצאות ושל 40% בכמות העסקות
איציק וולף
משרד התקשורת הטיל על חברת פלאפון עיצום כספי לאחר שנמצא כי הפרה את הוראות המשרד הנוגעות לחובת יידוע לקוחות להימצאות אתרים פוגעניים באינטרנט ולאפשרויות ההגנה מפניהם, למרות שמדובר היה בעסקות עבור קטינים
איתמר לוין, יצחק דנון
טוענת שההסתדרות במרחב ירושלים הכריזה על סכסוך עבודה פיקטיבי בבית החולים, ובכך גרמה להפסקת החוזה עימה למיקור חוץ של מערך המיחשוב בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il