X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תובעת 20 מיליון שקל

זוקו שילובים נגד אלסטום

החברה הישראלית טוענת שהחברה הצרפתית הפרה הסכם להקמת מיזם משותף רחב היקף בתחום הרכבות, וגרמה להפסקת עבודתה בתחזוקת קרונועים עבור רכבת ישראל
▪  ▪  ▪
"רק ארבעה היו תקינים" [צילום: אפי אליאן]

חברת זוקו שילובים תובעת 20 מיליון שקל מחברת אלסטום טרנספורט מקבוצת התחבורה הצרפתית אלסטום, בטענה להפרת הסכם להקמת מיזם משותף לפעילות בישראל. זוקו עוסקת בציוד מכני וחלפים, ומבצעת פרויקטים בתחומי התשתיות, התחבורה והתעשיה.
התביעה, שהוגשה (יום ג', 16.4.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עוסקת בתחזוקת הקרונועים מדגם IC3 שהפעילה הרכבת בקו הישן מתל אביב לירושלים, אשר הועברה ב-2013 לידי אלסטום. לטענת זוקו, בשנת 2014 לא הצליחה אלסטום לעמוד במשימה, נקנסה בידי הרכבת במיליוני שקלים ובסוף אותה שנה היו תקינים רק ארבעה מבין 44 הקרונועים.
בשלב זה פנו אל זוקו מנכ"ל הרכבת לשעבר, חקי הראל, ופטריק לנדאו - נציגיה של חברת הרכבות פרימיום - והציעו לה להיכנס למיזם ארוך טווח עם אלסטום בכל העבודות הקיימות והעתידיות שלה עם הרכבת. לדברי זוקו, הושגה הסכמה עקרונית על הקמת מיזם משותף בו תשלוט אלסטום, והיא עצמה ופרימיום יהיו בעלות יתרת המניות. במקביל, נכנסה זוקו לפעילות בתחום תחזוקת הקרונועים, ולדבריה הצליחה להגיע במהירות לתוצאות מרשימות במקום בו כשלה אלסטום.
לדברי זוקו, באותו שלב לא נחתם ההסכם על המיזם המשותף, והיא פעלה בנושא הקרונועים על-פי הסכם נפרד עם אלסטום. המו"מ על המיזם העתידי - שהיקפו הוערך בסכום מירבי של 800 מיליון אירו - נמשך במקביל והסתיים בדצמבר 2014 בהסכמה לפיה חלקה של אלסטום יהיה 57%, זוקו תחזיק ב-33% ופרימיום ב-10%. הוא כלל גם מכרזים בהם התמודדה אלסטום באותה עת: הרכבת הקלה בתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים וקרונות חשמליים לרכבת ישראל.
זוקו אומרת, כי בחודשים הבאים המשיכה לפעול במיזם הקרונועים, ואף השאילה לאלסטום - לבקשתה של זו - את מנהל הפעילות הרכבתית שלה, ארז שקד. לדבריה, בשנת 2015 הסתכמו ההכנסות מתחזוקת הקרונועים ב-100 מיליון שקל - כפליים מאשר בשנה הקודמת. אולם בחודשים האחרונים של אותה שנה החלה אלסטום לנהוג בסחבת בהקמת המיזם המשותף, מידרה את זוקו ממידע, העבירה לשורותיה את שקד והעלתה דרישות חדשות ובלתי סבירות למימוש ההסכם. בדצמבר 2015 הודיעה אלסטום על ביטול המיזם וזוקו נאלצה להפסיק את עבודתה בפרויקט הקרונועים.
זוקו מבקשת מבית המשפט לקבוע שהמיזם שריר וקיים, או להצהיר שהיא זכאית ל-33% מרווחי פרויקט הקרונועים, או לחייב את אלסטום לפצות אותה ב-20 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד דוד זילברבוים ויוחאי שפירא, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  16/04/2019   |   עודכן:  16/04/2019
+עתירה: מיזם הביקושיות מדיר נכים
18:40 16/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שתי עמותות מבקשות מבג"ץ לאסור על משרד התחבורת ליישם את מיזם "קווי שירות מותאמי ביקוש" עד אשר כלי הרכב יותאמו לבעלי מוגבלויות

ללא כריזה והכוונה [צילום: אברהם שטרן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נתניהו על השביתה ברכבת: אקים השבוע צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל    בהסתדרות מאיימים בהשבתה של כל המשק וממליצים לא לנסות אותם
עידן יוסף
תקלת החשמל בקו המהיר לירושלים תוקנה, ותנועת הרכבות מחודשת, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, במקום שתי רכבות בשעה בשל עיצומי הוועד
עידן יוסף
משרד התחבורה והנהלת הרכבת אינם יכולים להתעלם מהכרעתם של עובדי הרכבת להעמיד בראשם את גילה אדרעי. במקום לנסות לערוך לה סיכול ממוקד יש להידבר עימה בכפיים נקיות
עידן יוסף
תפקיד חסר תוכן ממשי ברשות לתחבורה ציבורית יועבר כנראה לאחריות אגף בכיר ברשות למרות היותו חופף לתפקידים אחרים ואינו מצדיק דרגות שכר גבוהות ופתיחת אגף מיוחד    עובדים במשרד התחבורה מאשימים: התפקיד נתפר למקורבה של מנכ"ל משרד התחבורה שצפויה כנראה לעזוב בקרוב
עידן יוסף
קווי מיניבוסים משודרגים במסלול גמיש ומקוצר באזור תל אביב, בדומה לנהוג בכמה ערים בעולם    תעריפי נסיעה משתנים לנסיעה בשעות השיא והשפל    השירות יורחב גם לירושלים, לחיפה ולדרום השרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il