X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי שלוש שנים של הוראת שעה, מפרסם המשרד תזכיר חוק לעיגון הפגישות המקדימות בלא נוכחות עורכי דין, שמטרתן לנסות ולהגיע במהירות להסכמה על סיומו של ההליך
▪  ▪  ▪
65 יום ללא תביעה

משרד המשפטים מציע להחיל באופן קבוע את חובת קיומן של פגישות גישור בתחילתם של הליכים בתחום המשפחה. המשרד הפיץ (יום ד', 17.4.19) תזכיר חוק, שמטרתו לעגן את הוראת השעה העומדת לפוג ב-17.7.16, שלוש שנים לאחר שנכנסה לתוקפה.
החלת חובת הגישור הייתה אחד המהלכים החשובים של שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד. מטרתה היא לאפשר לצדדים לנסות להגיע להבנות בלא עורכי דינם, תוך סיוע של עובדי רווחה הפועלים בבתי המשפט. לשכת עורכי הדין התנגדה למהלך, בנימוק שהוא עלול לפגוע בצדדים, אם כי ברור שהיה לה אינטרס בכך שההליכים יתנהלו בליווי עורכי דין ואף יתארכו.
בדברי ההסבר להצעה הנוכחית אומר משרד המשפטים: "נערכו עד כה למעלה מ-45,000 פגישות מהו"ת [מידע, היכרות ותיאום]. נמצא כי אכן החוק מצליח לממש את מטרותיו. בשני הדיווחים השנתיים לכנסת המחויבים בחוק, דווח על ירידה משמעותית של כ-50% בהיקף התובענות בענייני משפחה המוגשים לבית המשפט למשפחה ולבתי הדין הדתיים . כמו-כן, מחקר שביצע מכון ברוקדייל מטעם משרד הרווחה הצביע על ההשפעות החיוביות של פגישות המהו"ת על הסכסוכים המשפחתיים ופתירתם".
החוק קובע, כי צדדים המגישים תביעת גירושין לבית המשפט למשפחה או לבית דין דתי, צריכים להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך ולא כתב תביעה מפורט. לאחר מכן נערכת פגישת מהו"ת ביחידת הסיוע שליד בית המשפט, בה הם מקבלים מידע על כל ההשלכות של הגירושין עליהם ועל ילדיהם, מידע על הדרכים שיוכלו לסייע לסיים את הסכסוך בהסכמה (ביחידת הסיוע, בגישור או בדרכים אחרים), ולבסוף נעשה ניסיון לערוך הסדרים זמניים שיאפשרו ניסיון ליישוב הסכסוך בהסכמה.
בהוראת השעה נקבעה תקופת הקפאה של 60-45 יום, בה לא ניתן להגיש את התביעה העיקרית אלא רק בקשות לסעדים זמניים דחופים. בחוק הקבוע תעמוד תקופה זו על 65 יום, אם כי בתי המשפט ובתי הדין יוכלו לשנות אותה לשני הכיוונים. עוד ייקבע כעת, כי אין צורך בפגישת מהו"ת אם מדובר מלכתחילה על גירושין בהסכמה, וכי החוק לא יחול כלל ביחס לאכיפת פסקי חוץ ועל תיקים של אלימות במשפחה ומניעת הטרדה מאיימת.
בחוק הקבוע גם יובהר, כי חלה חובת סודיות על הנאמר בפגישות המהו"ת, בדומה לזו החלה על ההליך העיקרי. לצד זאת ייקבע חריג, ולפיו ניתן יהיה להעביר לרשויות המתאימות מידע שייחשף בפגישות אלו, במקרים בהם קיים חשש לפגיעה בשלומו הגופני או הנפשי של קטין.

תאריך:  17/04/2019   |   עודכן:  17/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איילת שקד / Ayelet Shaked
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גישור בתיקי גירושין יהפוך לחובת קבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שיבח את ועדת הבחירות: "חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהוגנות"    הוסיף "מערכת הבחירות טמנה בחובה אתגרים שכמותם טרם ראינו"    מלצר: "בימים האחרונים ניסו לערער את הלגיטימיות של התוצאות"
מירב ארד
תינוק בן שנה מת מזיהום חיידקי באיכילוב    לשכת הבריאות תעניק טיפול מונע למי שבא איתו במגע    שני פעוטות נוספים מתו - האחד נחנק בזמן שאכל מרק, פעוט נוסף מת כתוצאה מסיבוך של ניתוח שקדים שעבר לפני כשבוע
איציק וולף
חברת הביוטכנולוגיה הירושלמית השלימה את הליך התמחור לקראת הנפקת מניותיה בבורסה בניו-יורק    ההנפקה יוצאת לדרך בשעה 17:30 (שעון ישראל) ותושלם ב-22 באפריל
מירב ארד
התייחס לטענות הימין החדש ואמר: "היו שניסו לערער על הלגיטימיות של הוועדה ועל התוצאות"    עו"ד אורלי עדס סיפרה בבכי: ""חווינו מתקפה חסרת מעצורים"
מירב ארד
הנדבכים המשמעותיים בייצוא הביטחוני בשנת 2018: טילאות ומערכות הגנה אווירית (24%), מערכות מל"טים ורחפנים (15%), מערכות מכ"ם ול"א (14%), כלי טיס מאוישים ואוויוניקה (14%)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il