X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפעם הראשונה במאבק נגד מגיפת הסימום

אישום בארה"ב על משככים

התביעה במחוז הדרומי של ניו-יורק מאשימה את חברת Rochester Drug Cooperative ושניים ממנהליה לשעבר באספקת משככי כאבים לבתי מרקחת, תוך ידיעה שהם יימכרו בתור סמים
▪  ▪  ▪
החברה תשלם 20 מיליון דולר

כתב אישום ראשון מסוגו בארה"ב הוגש אתמול (יום ג', 23.4.19) נגד חברה גדולה להפצת תרופות ושניים ממנהליה, המואשמים בהפצה בלתי חוקית של משככי כאבים. השימוש בתרופות אלו הגיע להיקף של מגיפה, המתוארת כמשבר הסמים החמור ביותר בתולדות ארה"ב, וגובה את חייהם של רבבות אמריקנים בשנה. הגשת כתב האישום מלמדת, כי הממשל עבר לשלב הפלילי ולא יסתפק בקנסות אזרחיים ובצעדים מינהליים.
כתב האישום הוגש בידי התובע הפדרלי במחוז הדרומי של ניו-יורק נגד חברת Rochester Drug Cooperative, המנכ"ל לשעבר, לורנס דואד, ומנהל התפעול לשעבר, ויליאם פיטרושבסקי. התובעים מייחסים לשני המנהלים שלוש עבירות, כולל קשירת קשר להפצת סמים למטרות בלתי מסחריות. הרשעה בעבירה זו גוררת עונש מינימום של עשר שנות מאסר ויכולה להגיע עד כדי מאסר עולם.
החברה ופיטרושבסקי כבר הגיעו להסדר לפיו יודו באישומים נגדם. החברה הסכימה לשלם קנס של 20 מיליון דולר; לא נמסר האם יש הסכמה בנוגע לעונשו של פיטרושבסקי. דואד כופר באישומים נגדו. דובר החברה אמר: עשינו טעויות ואנחנו מבינים שלטעויות אלו, שנעשו בידי ההנהלה הקודמת, יש השלכות משמעותיות". לדבריו, ההנהלה שנכנסה לתפקידה באפריל 2017 הגבירה את המאמצים לפקח על הפצת התרופות, והשנה היא מוציאה 1.7 מיליון דולר בתחום - פי 12 מאשר בשנים קודמות.
רוצ'סטר היא חברת הפצת התרופות השישית בגודלה בארה"ב. הפרקליטות טוענת, כי היא הפיצה משככי כאבים לבתי מרקחת בידיעה שהם נמכרים בצורה בלתי חוקית. על-פי כתב האישום, מדובר בעשרות מיליוני כדורים של אוקסיקודון ופנטניל, כאשר מנהלי החברה ידעו שהם יגיעו לידי לקוחות שאינם משתמשים בהם לשיכוך כאבים אלא בתור סמים.
כאמור, עד כה ננקטו רק צעדים אזרחיים ומינהליים נגד חברות ההפצה. מאות רשויות מקומיות ומדינות בארה"ב הגישו תביעות נגד חברות אלו, בטענה שהן נושאות באחריות לפגעי הסימום בתחומיהן. שלוש המפיצות הגדולות ביותר - מק'קסון, קרדינל הלת' ואמריסורס-ברגן - הגיעו מאז 2007 להסדרים עם מינהל התרופות והמזון, במסגרתם שילמו מאות מיליוני דולרים. אולם תחקיר של וושינגטון פוסט ו"60 דקות" גילה, כי הן המשיכו להתעלם מהחוק ואפשרו ללקוחותיהן להמשיך ולמכור את משככי הכאבים בצורה בלתי חוקית.

תאריך:  24/04/2019   |   עודכן:  24/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
44% מבעלי זכות הבחירה במצרים השתתפו במשאל העם על שינוי החוקה שיאפשר לנשיא א-סיסי שליטה רחבה יותר במערכת המשפט    88.83% תמכו בהצעתו
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי מכחיש את הדיווחים על מתיחות חריפה בינו לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ'    "הקשר ביני לבין ידידי ורעי בצלאל מצוין, אנחנו שותפים ועובדים ביחד בתאום ובאהבה גדולה"
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי יביא בקרוב לאישור הממשלה החדשה החלטה לקרוא שמו של יישוב או שמה של קריה על שם הנשיא האמריקני שהכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן
איציק וולף
חברת החשמל מדווחת על שבירת השיא שנרשם בפברואר האחרון עם ייצור של 1,326 מגה-וואט מאנרגיות מתחדשות    82% מהייצור של האנרגיה המתחדשת - באמצעות תאים פוטו-וולטאיים
יפעת גדות
יום הולדת שנה שמח לנסיך לואי הקטן    הזוג המלכותי פרסם תמונות של הפעוט בגינת הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il