X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שתובע מיוחד חייב להבהיר האם יש להגיש כתב אישום או לא - אך מולר לא עשה זאת בנוגע לחשד לפיו טראמפ שיבש את החקירה בפרשה הרוסית
▪  ▪  ▪
באר. "בחירה בינארית" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

שר המשפטים האמריקני, ויליאם באר, מותח ביקורת על התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, בשל הימנעותו מלהגיע למסקנה חד-משמעית בשאלה האם הנשיא דונלד טראמפ ניסה לשבש את החקירה. באר מעיד הערב (יום ד', 1.5.19) בפני ועדת המשפטים של הסנאט.
מולר כתב בדוח שלו, כי מאחר שאין זה בסמכותו להעמיד לדין את טראמפ כנשיא מכהן - הוא אינו קובע ששיבש את ההליכים וגם לא מנקה אותו מחשד זה. מולר הדגיש, כי הקונגרס הוא הרשאי להמשיך בהליכים על-פי הראיות שהציג בדוח שלו. זאת, בניגוד להכרעתו הברורה ולפיה טראמפ ואנשיו לא קשרו קשר עם רוסיה להתערב בבחירות 2016.
בהצהרת הפתיחה שלו, אמר באר: "התפקיד המרכזי של משרד המשפטים בניהול חקירה זו היה לקבוע, האם המעשים שהתגלו מהווים עבירה שניתן להרשיע מעבר לכל ספק סביר. כשר המשפטים, אני עומד בראש מערכת האכיפה, וחובתי להבטיח שהמשרד מבצע את תפקידו באכיפת החוק. חקירתו של התובע המיוחד אינה יוצאת מכלל זה. ככלות הכל, התובע המיוחד הוא תובע פדרלי של משרד המשפטים, שתפקידו להגיש כתב אישום או לסגור את התיק.
"התפקיד של תובע פדרלי והמטרה של חקירה פלילית מוגדרים היטב. תובעים פדרליים עובדים עם חברי מושבעים גדולים כדי לאסוף ראיות על-מנת לקבוע האם בוצע פשע. ברגע בו התובע הפדרלי סיים את חקירת העובדות, יש לו בחירה בינארית: להגיש או לא להגיש כתב אישום".
עוד אמר באר, כי דוח מולר שפורסם לציבור בחודש שעבר כלל 92% מהטכטס המלא, ואילו הדוח שהוגש לקבוצה נבחרת של חברי קונגרס כללה 98% ממנו. באר הדגיש, כי הוא ומשרד המשפטים לא התערבו בצורה כלשהי בחקירה שניהל מולר, וכי עורכי דינו של טראמפ הורשו לעיין בנוסח המצונזר לפני שפורסם - אך לא להכניס בו שינוי כלשהו.
עדותו של באר באה שעות אחדות לאחר שפורסם, כי מולר שלח לו מכתב - יומיים אחרי ששלח את מכתבו לקונגרס ובו תמצת את הממצאים - ובו מתח ביקורת על כך שממצאיו הוצאו מהקשרם. באר כתב לקונגרס רק שמולר לא הגיע למסקנה בנוגע לטראמפ, והשמיט את ההסבר לכך ואת העובדה שהעביר את הכדור לידי הקונגרס - הרשאי לנהל הליך משפטי נגד הנשיא.
עדותו של באר נמשכה חמש שעות, והשאלות מצד הסנאטורים היו - כצפוי - בהתאם להשתייכותם המפלגתית. בעוד הרפובליקנים הדגישו את מסקנות הדוח המטהרות לשיטתם את טראמפ, הדמוקרטים טענו כי מדובר במסקנות חמורות וחלקם האשימו את באר בכך שהוא מטעה, מגן על טראמפ ואף משקר.
באר אמר, כי הוא לא טיהר את טראמפ וקרא לעם האמריקני להגיע בעצמו למסקנות ולבטא אותן בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. "כל מה שאמרתי היה שאין די ראיות [נגד טראמפ]; זה התפקיד של משרד המשפטים", הדגיש. באר גם טען, כי טראמפ שיתף פעולה בצורה מלאה עם מולר - והתעלם מכך שהוא סירב להעיד בשבועה, אלא רק ענה על שאלות בכתב. עוד אמר, כי הציע למולר לקרוא מראש את מכתבו לקונגרס, אך מולר סירב, וכי אין לו התנגדות שמולר יעיד בפני הוועדה.
לדברי באר, הוא הופתע מאוד כאשר מולר הודיע לו שלא יגיע למסקנה בשאלת השיבוש. הוא סירב לחזור בו מהשימוש במילה "ריגול" לתיאור מה שלטענתו נעשה בידי ממשל אובמה כלפי קמפיין טראמפ, ואמר שהמעקבים החלו בסביבות יולי 2016. באר דחה קריאות מצד הדמוקרטים לפסול את עצמו מטיפול בחקירות הממשיכות להתנהל נגד טראמפ ואנשיו. הוא גם אמר, כי אין ספק שרוסיה תנסה להתערב שוב בבחירות.

תאריך:  01/05/2019   |   עודכן:  01/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
התובע המיוחד שלח לשר המשפטים מכתב, בו מתח ביקורת על הצגת הדוח שלו - כאילו ניקה את טראמפ מאשמת שיבוש הליכים    השניים שוחחו ובאר התעקש שמכתבו היה מדויק
איתמר לוין
השרה לשעבר לביטחון פנים, קירסטן נילסן, ניסתה להביא את מניעת ההתערבות בבחירות 2020 לטיפולו של טראמפ - אך ראש הסגל אמר לה שהנשיא אינו רוצה לדבר בפומבי על הנושא
איתמר לוין
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר סבור עם זאת, כי אין מקום לפתוח בהליך להעמיד לדין את טראמפ. הוא מציע שהאמריקנים יאמרו את דברם בקלפיות בנובמבר 2020
איתמר לוין
הליך הדחה של טראמפ בקונגרס יפגע קשות בארה"ב ועלול רק לחזק אותו, טוענת בעלת הטור קארן טולמוטי בוושינגטון פוסט. היא מציעה לחזור למהלך שננקט ב-1834
איתמר לוין
ניוט גינגריץ, לשעבר יו"ר בית הנבחרים ותומך בולט של טראמפ, אומר שהשמאל והתקשורת מתקשים להשלים עם ממצאיו של מולר - אך טראמפ ימשיך בדרכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il