X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר לשירותי דת דורש הבהרות משר העבודה ותוהה מדוע מתבקש היתר כללי בשעה שניתן להסתפק בהיתרים מיוחדים, כפי שנעשה בעבר באירועים גדולים וקנין: "האם לדעת משרד העבודה החשיבות הלאומית של האירוויזיון גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?"
▪  ▪  ▪
וקנין. סיבת הבקשה להיתר כללי לא צוינה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
ההיתר הכללי שלא ניתן
עידן יוסף
שר העבודה מבקש מתן היתר כללי להעסקתם בשבת של כל העובדים הקשורים באירוויזיון. הפעם הקודמת בה התבקש היתר דומה - למספר עובדים גדול בהרבה - הייתה לפני 20 שנה, אלא שאז משרד העבודה לא חיפש קיצורי דרך ולא נתן את ההיתר המיוחל
לרשימה המלאה

עידן יוסף
תקדים: הממשלה מבקשת להתיר עבודה בשבת לצורך האירוויזיון

השר לשירותי דת, יצחק וקנין, פנה (יום ו', 3.5.19) לשר העבודה והרווחה חיים כץ, בבקשה לקבל הבהרות למסמך ההצעה להחלטה אותו הגיש השר כץ, באשר למתן היתר העסקה כללי לכל העובדים הנצרכים לקיומו של האירוויזיון בתל אביב. כזכור, הגיש אתמול כץ הצעה להחלטה, בה ביקש לאשר כבר ביום ראשון הקרוב את הצעתו בוועדת השרים למתן היתרי עבודה בשבת, המורכבת מראש הממשלה (יו"ר), משר העבודה ומהשר לשירותי דת, ולאפשר פרק זמן קצר של יומיים בלבד להערות הציבור.
במכתב מפורט, המתפרסם כאן לראשונה, תוהה השר וקנין מדוע השתהה שר העבודה בהגשת הבקשה עד לדקה התשעים, למרות שנושא קיום האירוויזיון בישראל ידוע מזה כשנה. עוד נטען כי לא ניתן הסבר מדוע נדרד היתר כללי שעה שאפשר לתת היתרים מיוחדים.
וקנין שאל גם על ההבדל בין אירוע זה לאירועים גדולים אחרים בהם לא התעורר הצורך במתן היתר כללי - אירוויזיון 1999, מרוץ ג'ירו דה ישראל 2018 והגדול מכולם - ההיערכות לכשלי באג 2000, לפני כעשרים שנה. "מדוע לעניין קריטי שנגע למערכות חיוניות במדינה והצריך העסקת מספר עובדים גבוה מאוד לא ניתן היתר, ואילו בנדון דידן לצורך עניין בידורי שאינו מצריך העסקת עובדים כה רבים מתבקש היתר כללי מאת הוועדה?", שאל וקנין.
במכתבו שאל עוד, האם קודם להגשת הבקשה למתן היתר כללי התקיימה במשרד העבודה עבודת מטה שבמסגרתה הוצגו העמדות השונות בעניין. לדבריו, לחלק גדול מן העובדים יש היתר כללי כבר היום - לסדרנים, לשומרים ומאבטחים, לאנשי רפואה, כיבוי והצלה, לאנשים מתחום המלונאות ועוד, כשאליהם מצטרפים עובדים המקבלים ביתר השבתות היתרים מיוחדים בהתאם לחוק. הוא ציין שיש בעלי תפקידים שהקשר שלהם חיוני לקיומו ויש עובדים במעגל החיצוני שגם אם לא יקבלו היתר לא תיגרם כל פגיעה לקיום האירוויזיון. אולם נוסח ההצעה כוללני מדי ואינו מגדיר במדויק את בעלי התפקידים, ולכן מתבקש פירוט באשר לתפקידים שלגביהם מתבקש ההיתר ומספר המועסקים. עוד שאל מדוע נכללים בהיתר המבוקש צוותי עבודה שיכולים לבצע את עבודתם לפני כניסת השבת האומדן למספר העובדים שלגביהם יחול ההיתר, ומה יעשה משרד העבודה על-מנת לוודא שעובדים שלגביהם לא ניתן היתר לא יעבדו ביום המנוחה.
מה בהתחייבויות לאיגוד השידור
השר וקנין ביקש העתק מהתחייבות הממשלה לאיגוד השיגור האירופי, והסברים כיצד כל אחד מהענפים לגביהם מתבקש ההיתר מהווה מילוי ההתחייבות.
באשר לחוות הדעת המשפטית שצורפה למסמך לפיה מדובר באירוע בעל חשיבות לאומית, שאל השר לשירותי דת: "מהי החשיבות הלאומית שיש לקיום האירוע בישראל, והאם לדעת משרד העבודה היא גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?". הוא ציין כי מתן ההיתר אינו עומד לכאורה בהוראות החוק, שכן בהגדרת "צורך חיוני" לו ניתן היתר, כגון שידורי הטלוויזיה, קבע בג"ץ שההתייחסות היא להרחבת הדעת. כלומר, נושא שיש בו השכלה והרחבת אופקים במובן התרבותי (Culture) ולא במובן הבידורי (Entertainment), כלשונו.
תהיות נוספות הושמעו באשר להגשת ההצעה להחלטה בתקופת ממשלת מעבר, כאשר הנחיות היועמ"ש לממשלה קובעות שיש לבחון האם מדובר בנושא שאין בו קונצנזוס ציבורי. "נושא מתן היתר כללי שיתיר חילול שבת סיטונאי", כתב וקנין, "לא זו בלבד שאינו מצוי בקונצנזוס, אלא מצוי בליבת המחלוקת ונוגע בעצב רגיש ביותר".
השרים יצחק וקנין וחיים כץ צפויים להיפגש. ייתכן שהפגישה תיערך עוד לפני הישיבה, שנקבעה ליום ראשון הקרוב לפני הצהריים, מיד אחרי ישיבת הממשלה השבועית.

תאריך:  03/05/2019   |   עודכן:  03/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירוויזיון בשבת: שר הדתות דורש הבהרות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאן נעלמה האנורקסית רותם סלע .
יערה רבינוביץ   |  3/05/19 23:54
2
{{{דתיים וחרדים לחזור לגלות
עד שמשיח יגיע.  |  4/05/19 04:47
3
מדוע הדתיים אינם מבינים
ארי כספי  |  4/05/19 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אירוויזיון 2019
עידן יוסף
עיריית ת"א תפעיל כחמישים אוטובוסים ללא תשלום בשבת בה ייערך גמר האירוויזיון בשני מסלולים מרכזיים בעיר    התחבורה הציבורית בימי החול תהיה ידידותית לתיירים
עידן יוסף
נבחר במסגרת הכוכב הבא לאירוויזיון לאחר שכבר הודח מן התחרות ושב אליה    גבר על כתרייה ושפיטה    התחרות - בעוד 95 יום בת"א
עידן יוסף
בצל ביטול משחק הידידות בין נבחרות ישראל וארגנטינה, קיימה הוועדה לביקורת המדינה דיון שעסק בחשש באשר לקיום האירוויזיון בארץ    יו"ר הוועדה: יש תחושת צריבה תודעתית בגלל ביטול המשחק"    מנכ"ל משרד התרבות: "למשרד התרבות אין שום חלק פרקטי"    ראש המשלחת לאירוויזיון: "כשהאירוויזיון התקיים באוקראינה, פוליטיקאים רצו לנאום ובהנהלת האירוויזיון אמרו שיחתכו את השידור"
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ירושלים על המפה    הקמבק של השומן הזוכה לעדנה    וּלקינוח כל אתיופי יכול
אליהו קאופמן
מוצאי שבת "בחוקותיי" תשע"ח הוכיחה כי שני עמים חיים בקרב העם היהודי    אלה עם התורה והיהדות ואלה עם התת תרבות הנכרית    שמירת המצוות והנאמנות לקב"ה מול הפועל באר שבע ונטע ברזילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il