X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיום הזיכרון התשע"ח ועד היום נוספו 56 חללים למניין הנופלים ועוד 40 נכים שמתו כתוצאה מנכותם מניין הנופלים - משנת 1860 (תר"ך) ועד תחילת מאי
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מיום הזיכרון שעבר ועד היום נוספו 56 חללים למניין הנופלים ועוד 40 נכים שמתו כתוצאה מנכותם והוכרו כנכי צה"ל. מניין הנופלים מאז שנת 1860 (תר"ך) ועד היום (3.5.19) הוא 23,741.
ביום שלישי (7.5.19), בשעה 20:00 בערב, תושמע בכל רחבי הארץ צפירת דומייה באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. מיד לאחר הצפירה יחלו עצרות הזיכרון ברחבי הארץ. למחרת בשעה 11:00 בבוקר, תושמע צפירת זיכרון באורך שתי דקות ולאחריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים, טקסי הזיכרון בבתי העלמין ובחלקות הצבאיות ברחבי הארץ והטקס באנדרטת הלוחם הבדואי בצומת המוביל. כמו-כן, השנה יתקיימו טקסי זיכרון בכ-50 אנדרטאות ברחבי הארץ.
טקס יום הזיכרון המרכזי לזכר חללי מערכות ישראל ייערך בהיכל הזיכרון הממלכתי שבהר הרצל, שם דולקים כל נרות הזיכרון המנציחים את חללי מערכות ישראל. הטקס יתקיים ביום רביעי בשעה 11:00 בבוקר, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ובהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש השב"כ נדב ארגמן ומ"מ נציב השב"ס אשר וקנין.
היכל הזיכרון הממלכתי, שהוקם לצורך הנצחת זכרם של כל חללי מערכות ישראל בהגנה על הארץ ומחוצה לה מאז שנת 1860, נחנך לפני שנתיים. ההיכל הינו אתר ייחודי, שלראשונה מאז קום המדינה מאחד את שמותיהם של כלל הנופלים במערכות ישראל, ומאפשר התייחדות אישית וקולקטיבית עם זכר הנופלים, ומתן ביטוי לחוב המוסרי של "נזכור את כולם".
שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל ישודרו בערוץ 22 מיד עם סיום הטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון בכותל. שמות הנופלים ישודרו ברצף לפי סדר תאריך נפילתם, החל בערב יום הזיכרון בשעה 20:45, ועד למוצאי יום הזיכרון.
אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון, נערך השנה להגעתם של יותר מ-1.5 מיליון איש לבתי העלמין הצבאיים ולאתרי ההנצחה ברחבי הארץ. פעילות האגף מתפרסת על פני 52 בתי עלמין צבאיים ומאות חלקות קבורה צבאיות, מקריית שמונה ועד אילת, ואלפי קברים ביישובים השונים. הפעילות כוללת שיפוץ, אחזקה, ניקיון וגינון בתי העלמין, ליטוש והחלפת מצבות פגומות או ישנות, הרחבת הנגישות לבתי העלמין ולמצבות לנכים ולאוכלוסייה מבוגרת, כל זאת תוך הענקת תשומת לב לכל אחד ואחת מבני המשפחות.

תאריך:  03/05/2019   |   עודכן:  03/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יפעת גדות
בלפור חקק
נאום יושב-ראש אגודת הסופרים העברים לשעבר, במסגרת אירוע הפתיחה של המימונה בהנהגתו של סם בן שטרית, נשיא הפדרציה של יהודי מרוקו בחולון [כ"ג בניסן תשע"ט 28.04.2019]
עידן יוסף
שר הפנים החליט להגביל את התשלומים לאמנים מיום העצמאות הבא עד 70 אלף שקל לשעה    דרעי: "לתושבים יש את הזכות ליהנות מהופעות איכותיות במחיר שפוי, לא על חשבון שירותים חיוניים אחרים"
איתמר לוין
עובדי בית רה"מ קיבלו 268 הזמנות; הליכוד קיבל 80 הזמנות; רגב הורתה לחלק 572 הזמנות לאנשי רשויות מקומיות; אלשיך לקח 16 הזמנות - גם לילדיו    חלק ממדליקי המשואות נבחרו בדיון טלפוני ובלא חומר רקע עליהם - ושבעה הוסרו מן הרשימה ברגע האחרון    אי-סדרים ותמיהות בהתקשרויות עם המפיק ועם הבמאי
ארי בוסל
היה זה בערב שבת, ה' באייר התש"ח, 14 במאי, 1948, עת התכנסו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות, והכריזו על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il