X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחצית המשלחות אמורות להגיע ביום ראשון היתכנות לביטולים מצד קהל הצופים הבי-די-אס בגרמניה קורא לחרם הגעה החמאס מאיים להפציץ את נתב"ג ואזורי המופעים צה"ל: לא מושפעים מלו"ז האירוויזיון מפיקת האירוויזיון: "אנחנו בבועה מנותקת ממה שקורה בחוץ"
▪  ▪  ▪
קבלת הפנים בגני יהושע [צילום: מן הטלוויזיה]

עדיין לא ידוע האם וכיצד ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ עשויה להשפיע על האירוויזיון. החשש בישראל הוא מפני ביטולי משלחות של מדינות אירופה. חציין כבר הגיעו לישראל והחצי השני אמורים להגיע ביום ראשון.
בתאגיד השידור כאן פועלים על-פי הנחיית פיקוד העורף, והכנות המשלחות לאירוויזיון נמשכות כסדרן, והחזרות למופעים צפויות להתחיל. בהפקת האירוויזיון חששו מאירועים ביטחוניים העלולים לפגוע בקיום שגרתי של התחרות.
החשש הוא שכמו בקיץ 2014, במהלך מבצע צוק איתן, שבו בוטלו הופעות רבות בארץ של אמנים מחו"ל, כך לא יצליחו בישראל להבהיר למשלחות ולתיירים כי נכון לעכשיו אין סכנה ממשית ויהיה גל של ביטולי הגעה מחו"ל, גם אם לא של המשלחות עצמן, של צופים בקהל.
ירי לעבר גוש-דן עלול לטרוף את הקלפים. החמאס פרסם סרטון מאיים שכותרתו "'ישראל' זה לא אירופה", ובו נראים נתב"ג, עיריית תל אביב ומראות האירוויזיון. דובר הג'יהאד האיסלאמי, מסעב אל-ברים, הביע היום איום מפורש שבו הוא מבהיר כי בכוונת הארגון לפגוע בקיום התחרות: "אנחנו נמנע מישראל להפיק את האירוויזיון שפוגע בעצם קיומו בנרטיב הפלשתיני. אנחנו מבהירים למקבלי ההחלטה בישראל - אתם לא תוכלו לחלום על שקט שיבוא על חשבון העם הפלשתיני".
דובר צה"ל אומר כי לוחות הזמנים של האירוויזיון אינם אמורים להשפיע על הפעילות הצבאית, אולם גם שם מבינים שהמשך המערכה יושפע מקיומו של האירוע וכך ישפיעו גם יום הזיכרון, יום העצמאות וחודש רמדאן שיחל ביום שני.
אירוע אירוויזיון במודיעין שהיה אמור להיערך היום, ובו היו אומרים להופיע דנה אינטרנשיונל, יזהר כהן ואילנית בהנחיית יגאל רביד, התבטל לאור המצב הביטחוני.
קבוצת בי־די־אס בברלין קוראת להחרים את האירוויזיון בזמן ש־200 רקטות משוגרות מעזה לישראל. בתוך הלוגו של האירוויזיון הוצב הסמל של האס-אס - זאת יומיים לאחר יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
טלי אשכולי, מפיקת האירוויזיון, אמרה כי "באופן מפתיע אין שום שאלה או תחושות לא נוחות של המשלחות. החיים פה מתנהלים כרגיל בדיוק כמו שרצינו. הלו"ז מתקתק כמו שעון. אנחנו בבועה מנותקת ממה שקורה בחוץ".
יו"ר יש עתיד, ח"כ בני גנץ, אמר: "האירוויזיון אינו היעד של ישראל, הוא תחנה בלוח השנה. היעד כלפי תושבי הדרום וכלל אזרחי המדינה זה לחזק את ההרתעה. היום זה האירוויזיון ומחר זה אירוע אחר. נתניהו איפשר לחמאס לקבוע את סדר היום של ישראל".

תאריך:  04/05/2019   |   עודכן:  04/05/2019
+אושר מתן היתר כללי לאירוויזיון בשבת
12:29 05/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההיתר שנתנה ועדת השרים המיוחדת יאפשר להעסיק עובדים בשבתות הקודמות לאירוויזיון  ▪  בלחץ השר וקנין שהתנגד הוכנס סעיף לצמצום חילול השבת מצד עובדים לא חיוניים

נתניהו וכץ. הצביעו בעד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שעון TLV הושק לקראת האירוויזיון
11:37 05/05/19  |  גלית יצחק-אוגנוב   |   לרשימה המלאה

השעון מיוצר ב-999 יחידות בלבד  ▪  השעון עוצב בהשראת סמלי ומאפייני העיר תל אביב  ▪  מחיר: 349 שקלים

שעון תל אביב [צילום: ז'אן להרי]
+לעשות הכל שהאירוויזיון לא יבוטל
08:37 05/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מדובר באירוע תרבותי רדוד, אך יש לו משמעות תיירותית רבה ואפילו חשיבות לאומית ארוכת טווח. ביטול של האירוויזיון יחזיר את ישראל עשרות שנים לאחור

חשיבות תיירותית ותדמיתית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גובר החשש לביטולי משלחות לאירוויזיון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שאני כהה חושים,
מוטי1  |  5/05/19 04:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אירוויזיון 2019
עידן יוסף
השר לשירותי דת דורש הבהרות משר העבודה ותוהה מדוע מתבקש היתר כללי בשעה שניתן להסתפק בהיתרים מיוחדים, כפי שנעשה בעבר באירועים גדולים    וקנין: "האם לדעת משרד העבודה החשיבות הלאומית של האירוויזיון גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?"
עידן יוסף
שר העבודה מבקש מתן היתר כללי להעסקתם בשבת של כל העובדים הקשורים באירוויזיון. הפעם הקודמת בה התבקש היתר דומה - למספר עובדים גדול בהרבה - הייתה לפני 20 שנה, אלא שאז משרד העבודה לא חיפש קיצורי דרך ולא נתן את ההיתר המיוחל
עידן יוסף
בהיתר הכללי שמבקש שר העבודה חיים כץ לתת נכללים כל העובדים    בכך מבקש השר לחסוך מעצמו מתן היתרים מיוחדים הכפופים לכללים מחמירים    הנימוק: קיום האירוויזיון צפוי להיות בעל השלכות על יחסי החוץ ועל הכלכלה והתיירות
עידן יוסף
עיריית ת"א תפעיל כחמישים אוטובוסים ללא תשלום בשבת בה ייערך גמר האירוויזיון בשני מסלולים מרכזיים בעיר    התחבורה הציבורית בימי החול תהיה ידידותית לתיירים
עידן יוסף
נבחר במסגרת הכוכב הבא לאירוויזיון לאחר שכבר הודח מן התחרות ושב אליה    גבר על כתרייה ושפיטה    התחרות - בעוד 95 יום בת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il