X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברדיצ'ב. פי שבעה [צילום: יוסי זליגר]
ברנר. "אין לעקוף את המגבלות" [צילום: בוצ'צ'ו]
ברדיצ'ב ביקש 4.6 מיליון שקל כנאמן להסדר הנושים של חברת הבנייה מלרג, בטענה שחילק לנושים 93.6 מיליון שקל ברנר קבע שהוא חילק רק 13 מיליון שקל וניפח את המספרים עליהם התבססה בקשתו, תוך התעלמות מתקנות השכר ומהחלטות מפורשות בתיק זה עצמו
▪  ▪  ▪
ברדיצ'ב וגולדבלט מסתירים מידע ומצפצפים על הנושים ובית המשפט
יואב יצחק
הנאמן לחברת מילומור ובא-כוחו עו"ד גולדבלט ממשיכים להונות את בית המשפט ואת הנושים * הם נמנעו מלדווח לבית המשפט על גזרי הדין שניתנו נגד פרדי רובינסון (19 חודשי מאסר בפועל) שאותו הגדירו כאיש מפתח "חיוני להצלחת ההסדר" * וכן נמנעו מלדווח על פסק דין שנגס 35 מיליון ש"ח מהתזרים שהובטח כביכול לקופת ההסדר * במקביל הם נמנעים ממכירת אחוזתו של רובינסון ששוויה 15 מיליון דולר ומאפשרים לו לחיות בפאר למרות החובות הכבדים לנושים בהיקף של כ-113 מיליון ש"ח
לרשימה המלאה

פליליות ואימפוטנטיות
מה שעשה חן ברדיצ'ב בתיק מלרג מהווה לכאורה עבירה של ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות: הוא ניפח פי שבעה את הסכום ממנו אמור היה להיגזר שכרו, וזאת בניגוד בוטה לתקנות שהוא מכיר היטב ולהנחיות בית המשפט שהוא עצמו קיבל. אבל הכנ"ר לא אמר מילה (אלא אפילו תמך בחלק מן הבקשה), והשופט חגי ברנר הסתפק בכך שדחה את הבקשה. ברנר היה חייב להדיח את ברדיצ'ב מתפקידו - ונא לזכור, שבעל תפקיד בחדלות פרעון הוא זרועו הארוכה של בית המשפט - ולהעביר את ההחלטה לחקירת המשטרה.

רו"ח חן ברדיצ'ב ביקש לקבל 4.6 מיליון שקל בתפקידו כנאמן בהסדר הנושים של חברת הבנייה מלרג, בנימוק שהחזיר לנושים 93.6 מיליון שקל. אולם סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, קבע, כי ברדיצ'ב ניפח בצורה מלאכותית ופיקטיבית פי שבעה את הסכום שהחזיר, וכי חלק מחישובו אף עמד בניגוד להנחיות מפורשות של בית המשפט.
ברדיצ'ב כבר קיבל 1.1 מיליון שקל כשכר ביניים, כך שהוא ביקש שכר סופי של 5.7 מיליון שקל. לדבריו, מצבת החובות של החברה - שקרסה בשנת 2010 - עמדה על 133.5 מיליון שקל. הוא טען, כי חילק לנושים 93.6 מיליון שקל: 47.1 מיליון שקל שחולקו בפועל ו-45.8 מיליון שקל בדמות ערבויות ביצוע שהוחזרו [כך במקור]. אלא שברנר קבע (17.4.19), כי הסכום שצריך לשמש כבסיס לחישוב הוא 13 מיליון שקל בלבד.
"הכלל הוא ששכר טירחתם של בעלי תפקיד ייפסק בהתאם לתקנות השכר, ואין לעקוף את מגבלות השכר בדרכים כלשהן", הוא מדגיש. "תחשיב השכר של הנאמן מבוסס על מספר הנחות שגויות, שמגדילות באופן בלתי סביר ובלתי מוצדק את שכרו, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם תקנות השכר ועם הדין הקיים".
ראשית קבע ברנר, כי ברדיצ'ב אינו זכאי לתשלום על 24 מיליון שקל שהושגו בידי עורכי דין ששכר. מדובר בין היתר ב-3.4 מיליון שקל בתביעה שהגיש משרד גולדבלט-גינדס-יריב, המייצג דרך קבע את ברדיצ'ב עצמו (כולל בתיק מלרג). ברנר אומר, כי הנושים כבר שילמו לעורכי הדין, ואין הצדקה שישלמו גם לברדיצ'ב - במיוחד שהוא הבהיר לברדיצ'ב פעמיים, הן כאשר מינה אותו והן כאשר אישר לשכור את משרד גולדבלט - שלא יקבל תשלום בנפרד מעורכי הדין.
שנית אומר ברנר, כי אין מקום להכליל בסכום שקיבלו הנושים את ההחזר של ערבויות ביצוע בסך 45.8 מיליון שקל - כמחצית מן הסכום עליו ביסס ברדיצ'ב את חישובו. התקנות ברורות, הוא מדגיש: בעל תפקיד זכאי לשכר מתוך הסכום שחילק לנושים; ביטול ערבויות ביצוע שהוציאה מלרג אינו החזר לנושים, אלא הפחתת הנטל מהחברה עצמה.
אם ברדיצ'ב השקיע מאמץ מיוחד בביטול הערבויות, הוא ראוי לתגמול - אך "לא באמצעות סיווג פיקטיבי של ערבויות שהושבו, כאילו מדובר בכספים שחולקו בפועל לנושים". ברנר גם מציין, כי הפחתת הערבויות מעלה את שיעור החלוקה מכלל החובות - ובכך יועלה שכרו של ברדיצ'ב, שכן שכרו של בעל התפקיד עולה ככל ששיעור ההחזר עולה. לכן, אין צורך ב"הנחות פיקטיביות כאילו ערבויות שהושבו לחברה הן כמו כספים שחולקו בפועל לנושים".
שלישית, ברדיצ'ב העביר לנושים מניות של מלרג וטען ששוויין היה 14 מיליון שקל. אלא שברנר קובע, כי השווי האמיתי שלהן באותה עת היה 10 מיליון שקל - אך בפועל הנושים לא קיבלו אפילו סכום זה, שכן המניות איבדו את ערכן.
ברנר החליט, כי ברדיצ'ב יהיה זכאי לתוספת מאמץ של מיליון שקל על השבת ערבויות הביצוע, והורה לו להגיש מחדש את חישוב שכרו לאחר הפחתת הרכיבים שצוינו. כאמור, מדובר בשכר על חלוקה של 13 מיליון שקל בלבד.

תאריך:  06/05/2019   |   עודכן:  22/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רו"ח ברדיצ'ב מסר מידע פיקטיבי בניסיון לקבל מיליוני ש"ח כשכר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאפיה.מאפיה.מאפיה.
א.צ  |  6/05/19 12:07
2
{{{ אם בוזגלו היה שודד 100ש״ח
היה מקבל10בפנים  |  6/05/19 12:36
3
עז אכלה לו את השטיח ל"ת
אף אחד  |  6/05/19 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עודף רגולציה, ופתיחת השוק לייבוא פטור מממס למוצרים מתחרים הביאו את ייצור מוצרי הקוסמטיקה בירוחם ללא כדאי כלכלית    מפעל אמיליה קוסמטיקס ייסגר    ההנהלה קראה לעובדים להיכנס למו"מ מיידי לסיכום תנאי סגירת המפעל
יצחק דנון
היצרנית תובעת מן המשווקת 5 מיליון שקל, בטענה שלא עמדה בהסכם לרכישת מינימום של מוצרים בשנה שעברה והפסיקה לחלוטין לרכוש את מוצריה השנה
מירב ארד
סער הוסיף: "המערכה לא נמנעה אלא נדחתה"    גנץ: "כניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור"    שמולי: "שאפו לנתניהו על הצלת האירוויזיון במחיר המשך הכניעה לטרור"
איציק וולף
מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי לשעבר מועמדת לכהונת דירקטור אחר בבנק לאומי    מלבדה יש ארבעה מועמדים אחרים לתפקיד, ושני מועמדים לתפקיד דירקטור חיצוני
איתמר לוין
רא"ל כוכבי: "נמשיך לתקוף בעוצמה ככל שיידרש"    דובר צה"ל הודיע על הסרת ההגבלות       הפלשתינים דיווחו שהפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 4:30    ביממה שלפני כן נהרגו ארבעה ישראלים - היום הקשה ביותר מאז "צוק איתן"    טראמפ: תומכים בישראל ב-100%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il