X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טהרי. הלווה למרות ההתלבטות [צילום: AP]
נרקיס. הפציר באמצעות בנו [צילום: יוטיוב]
טהרי - מעצב אופנה בינלאומי - טוען שהלווה לנרקיס 9 מיליון דולר בשנת 2005, לצורך כיסוי עשרות מיליוני שקלים בהם חויב בהליך הפלילי נגדו אומר שנרקיס התחייב לפרוע את ההלוואה עד 2016 - אך אז התכחש לעצם קבלתה
▪  ▪  ▪

מעצב האופנה הבינלאומי אלי טהרי תובע 56.3 מיליון שקל מבן-דודו, איל השוק האפור שלי נרקיס, בטענה שלא פרע הלוואה שהעניק לו בשנת 2005 לכיסוי תשלומים וקנסות במסגרת הליך פלילי שהתנהל נגדו.
טהרי, ישראלי לשעבר ובן למשפחה שעלתה מאירן, היגר לארה"ב בשנות ה-70 והפך למעצב אופנה מוביל. על-פי אתר האינטרנט שלו, עיצוביו נמכרים ב-600 חנויות ב-40 מדינות. המותג הנושא את שמו של טהרי כולל - לצד בגדי נשים וגברים - נעלי נשים, משקפי שמש ואביזרים לנשים. נרקיס הוא אחד הפעילים הבולטים בארץ בתחום ההלוואות החוץ-בנקאיות. התביעה הוגשה אתמול (יום א', 5.5.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
טהרי אומר, כי באפריל 2005 הורשע נרקיס בשורה של עבירות, ובהן: עבירות מס, ונדון ל-34 חודשי מאסר. באותו חודש התקשר אליו נרקיס וביקש שילווה לו 9 מיליון דולר, לצורך תשלום לרשויות המס ולמדינה במסגרת הסדר הטיעון עימו. ואכן, ההסדר כלל חילוט וקנסות בסך 27 מיליון שקל. טהרי טוען, כי התלבט מאוד האם להעניק את ההלוואה, למרות קשרי המשפחה והידידות עם נרקיס, אך הלה הפציר בו כמעט מדי יום (כולל דרך בנו, חיים נרקיס) ואמר שהוא ייכלא לתקופה ממושכת אם לא יגייס את הכסף.
לבסוף, ממשיך טהרי, הוא נענה לבקשתו של נרקיס - למרות שבני משפחתו התנגדו לכך - והכסף הועבר לחשבון הבנק של רות פלג, אשתו לשעבר של נרקיס. חיים נרקיס התחייב בשם אביו, כי 4-3 מיליון דולר יוחזרו בתוך מספר חודשים, והיתרה - בתוך שנה. לדברי טהרי, הוא העביר את הכסף בלא שנחתם הסכם ההלוואה שהכין, משום שבני משפחת נרקיס טענו שמדובר בהעברה דחופה ביותר.
לטענת טהרי, נרקיס לא פרע את ההלוואה ולא נענה לפניות עורך דינו, ובאוגוסט 2006 אף טען בא-כוחו שמדובר היה במתנה. לאחר מספר חודשים, במהלכם הזהיר טהרי שיגיש תביעה נגדו, הופיע נרקיס במשרדו בניו-יורק במרס 2007. השניים חתמו על הסכם, בו מודה נרקיס שהוא חייב לטהרי 9 מיליון דולר בתוספת ריבית שנתית של 4%. נרקיס התחייב לפרוע את החוב כאשר יהיו בידיו הסכום המלא או חלקו, וזאת לכל היותר במשך עשר שנים.
טהרי מוסיף, כי בעשר השנים הללו לא קיבל מנרקיס תשלום כלשהו, וכאשר ביולי 2016 דרש מנרקיס - בפגישה בישראל - לפרוע את החוב, טען הלה שאינו יכול כרגע והבטיח שיעשה זאת כאשר יקבל בקרוב סכום כסף גדול. טהרי התקשר מדי פעם לחיים נרקיס, אך במקום את כספו - קיבל לטענתו איומים מפורשים ומרומזים. בפגישה נוספת עם שלי נרקיס בישראל, ביולי שעבר, הכחיש נרקיס את קיומו של החוב.
טהרי מעיר, כי הוא ונרקיס אומנם סיכמו שהליכים משפטיים בנושא יתנהלו בארה"ב, אך מאחר שנרקיס אינו יכול לקבל ויזה לארה"ב - הוא מגיש את התביעה בישראל. לדבריו, בשבוע שעבר פתח נרקיס הליך נגדו בארה"ב, שמהותו לא ברורה - האם הוא טוען שלא קיבל את ההלוואה או שפרע אותו; בכל מקרה, טוען טהרי, מדובר בניסיון נוסף לדחות את התשלום. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי וציון אמיר, וטרם הוגש כתב ההגנה.

תאריך:  06/05/2019   |   עודכן:  06/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המעצב אלי טהרי נגד שלי נרקיס: תובע פרעון הלוואה ב-56 מיליון ש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
חליפה משני חלקים נוחה יותר ומאפשרת לנשים ולגברים גישה חופשית יותר לשירותים
אביתר בן-צדף
קולונל דאגלס לימוט הבן הודח מתפקידו חמישה ימים אחרי שנעצר על-ידי המשטרה בווירג'יניה בגין נהיגה בשיכרות
עידן יוסף
הסיעה מוחה על כך שבמהלך המו"מ עימה ניתן היתר כללי לעבודה בשבת לעשרות אלפי עובדים לצורך קיום האירוויזיון, ועל כך שבשבת האחרונה התבצעו עבודות
איתמר לוין
ברדיצ'ב ביקש 4.6 מיליון שקל כנאמן להסדר הנושים של חברת הבנייה מלרג, בטענה שחילק לנושים 93.6 מיליון שקל    ברנר קבע שהוא חילק רק 13 מיליון שקל וניפח את המספרים עליהם התבססה בקשתו, תוך התעלמות מתקנות השכר ומהחלטות מפורשות בתיק זה עצמו
איציק וולף
עודף רגולציה, ופתיחת השוק לייבוא פטור מממס למוצרים מתחרים הביאו את ייצור מוצרי הקוסמטיקה בירוחם ללא כדאי כלכלית    מפעל אמיליה קוסמטיקס ייסגר    ההנהלה קראה לעובדים להיכנס למו"מ מיידי לסיכום תנאי סגירת המפעל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il