X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסיעה מוחה על כך שבמהלך המו"מ עימה ניתן היתר כללי לעבודה בשבת לעשרות אלפי עובדים לצורך קיום האירוויזיון, ועל כך שבשבת האחרונה התבצעו עבודות
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יהדות התורה הודיעה לליכוד על ביטול פגישת המו"מ הקואליציוני שנקבעה לשעה אחת, וזאת לנוכח ההיתר הכללי שניתן אתמול להעסקת עשרות אלפי עובדים בשבתות לצורך קיום האירוויזיון, וכן לנוכח העבודות שהיו בשבת האחרונה ברכבת ישראל ובנתיבי איילון. דובר הסיעה מסר: "הממשלה מאשרת עבודות בשבת קודש בזמן שיושבים איתנו למו"מ קואליציוני?!".
באתר כיכר השבת דווח כי סגן השר יעקב ליצמן הוא שהורה על ביטול הפגישה, במצוות רבו האדמו"ר מגור. עוד דווח כי במפלגת דגל התורה לא עודכנו בביטול.
יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תקף בחריפות את הליכוד. בראיון ליתד נאמן, אמר גפני: "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת - זה מזעזע. בעניין הזה, של עבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה".
הוא סיפר כי מחה על כך בישיבה שהתקיימה בין הליכוד לנציגי יהדות התורה. "אמרנו את זה אתמול לאנשי הליכוד בישיבת המו"מ. נצטרך להביא בפני מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א את העובדות, שעושים את השבת חול רחמנא ליצלן, ונצטרך לקבל מהם החלטות כיצד לנהוג, כי במצב העכשווי אי-אפשר להמשיך יותר, אנחנו לא נשתוק על חילולי שבת". עוד סיפר כי חלק מהמגעים עסק בעניין שמירת השבת במרחב הציבורי. "חלק נכבד מהדיון אתמול עם נציגי הליכוד במו"מ, עסק בנושא הזה של העבודות בשבת. הודענו להם כי מה שהיה לא יהיה יותר".
אתמול דווח כי הליכוד דחה את בקשת יהדות התורה לסגן שר במשרד העבודה שיהיה אחראי על נושא אישור העבודות בשבת. ביהדות התורה מבקשים לתקן את הפרצות בנושא, שהביאו לשחיקת הסטטוס-קוו וליד קלה על ההדק בכל הקשור למתן היתרי עבודה בשבת.
אתמול אושרה החלטה לפיה 30,000 עובדי הפקת האירוויזיון יעבדו בשבת הקרובה וזו שלאחריה. ראש הממשלה נתניהו והשר חיים כץ תמכו בהחלטה ואילו השר יצחק וקנין מש"ס התנגד.
ישיבת הוועדה בה ניתן ההיתר הייתה חפוזה ונמשכה דקות ספורות, ומיד לאחר האישור פורסם הנוסח להערות הציבור. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה חיים כץ הצביעו בעד, והשר לשירותי דת יצחק וקנין התנגד. השר וקנין שלח כבר ביום שישי שלפני הדיון עשרות שאלות בדבר נחיצות הצורך בהיתר האמור, המיועד לשלש השבתות הקרובות. הוא לא קיבל תשובות. שר העבודה פטר אותו בכך שיש לישראל התחייבויות כלפי איגוד השידור האירופי (שאותן לא היה מוכן לפרט) וטען כי לא ניתן לבדוק באופן פרטני 30,000 עובדים (לא ברור על מה מסתמכת קביעה זו). מחוץ לישיבה נטען על-ידי השר כץ, כאילו 70% מהעובדים הם לא יהודים. מדובר בטענה תמוהה, אחרת לא ברור מדוע מבקש עבורם השר היתר אם אין מניעה שיעבדו בשבת.

תאריך:  06/05/2019   |   עודכן:  06/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגלל חילולי שבת: יהדות התורה ביטלה פגישה עם הליכוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אירוויזיון 2019
עידן יוסף
ההיתר שנתנה ועדת השרים המיוחדת יאפשר להעסיק עובדים בשבתות הקודמות לאירוויזיון    בלחץ השר וקנין שהתנגד הוכנס סעיף לצמצום חילול השבת מצד עובדים לא חיוניים
גלית יצחק-אוגנוב
השעון מיוצר ב-999 יחידות בלבד    השעון עוצב בהשראת סמלי ומאפייני העיר תל אביב    מחיר: 349 שקלים
איתמר לוין
מדובר באירוע תרבותי רדוד, אך יש לו משמעות תיירותית רבה ואפילו חשיבות לאומית ארוכת טווח. ביטול של האירוויזיון יחזיר את ישראל עשרות שנים לאחור
עידן יוסף
מחצית המשלחות אמורות להגיע ביום ראשון    היתכנות לביטולים מצד קהל הצופים    הבי-די-אס בגרמניה קורא לחרם הגעה    החמאס מאיים להפציץ את נתב"ג ואזורי המופעים    צה"ל: לא מושפעים מלו"ז האירוויזיון    מפיקת האירוויזיון: "אנחנו בבועה מנותקת ממה שקורה בחוץ"
עידן יוסף
השר לשירותי דת דורש הבהרות משר העבודה ותוהה מדוע מתבקש היתר כללי בשעה שניתן להסתפק בהיתרים מיוחדים, כפי שנעשה בעבר באירועים גדולים    וקנין: "האם לדעת משרד העבודה החשיבות הלאומית של האירוויזיון גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il