X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרנץ בן ה-99 מספר שנטל על עצמו את משפטם של רוצחי מאות אלפי יהודים, למרות שהיה זה התיק הראשון בימי חייו נכנס לתאו של אוטו אולנדורף ערב הוצאתו להורג, "אבל לא הייתה לו שום חרטה; טרקתי את הדלת ויצאתי"
▪  ▪  ▪
פרנץ. "הוא ניסה"

"הפנטגון לא רצה לנהל את משפט האיינזצגרופן. אמרתי: אסור לתת להם לצאת חופשיים. אמרו לי: אתה יכול לעשות את זה בנוסף לתפקידיך האחרים? אמרתי: כן. אז הם אמרו: זה שלך. לא הייתי לי שום ניסיון בזה, הייתי בן 27 וזה היה התיק הראשון שלי בכלל". סיפורו של בנג'מין פרנץ בן ה-99, שהיה התובע הראשי במשפטם של מי שהיו אחראים לרצח מאות אלפי יהודים בברית המועצות.
ראיון משודר עם פרנץ הוקרן (יום ג', 14.5.19) בכנס עמותות המשפטנים ישראל-גרמניה, שהתקיים באולם 600 בבית המשפט של נירנברג - בו התקיימו גם משפטי ההמשך של הפושעים הנאצים, ובהם משפט האיינזצגרופן בין ספטמבר 1947 לאפריל 1948. פרנץ החליט להעמיד לדין את הבכירים שבין 3,000 אנשי האיינזצגרופן שהיו בידי ארה"ב, ואמר לשופטים: "הקורבנות נרצחו רק משום שלא היו שייכים לדת הנכונה. חייבים להעניש את האנשים הללו כדי שהפשעים האלה לא יישנו". השופטים קיבלו את הטיעון והרשיעו את רוב הנאשמים בפשעים נגד האנושות.
פרנץ התעכב על אוטו אולנדורף, מפקד איינזצגרופה D שפעלה באוקראינה. הוא הודה במעשיו, אך טען שלעיתים הגזים בדיווחיו על מספר הקורבנות וכתב למשל 90,000 במקום 70,000 או 80,000. "הייתה לו הגנה מעניינת: הגנה עצמית. שאלתי אותו: איזו הגנה עצמית? הרי גרמניה היא שתקפה את ברית המועצות. הוא השיב: היטלר אמר לנו שהרוסים מתכוונים לתקוף אותנו ולכן עלינו להכות ראשונים. השופטים אמרו שזו טענה מגוחכת: לאן העולם יגיע אם תוכל לתקוף את שכנך בכל פעם שיהיה נדמה לך שהוא עומד לתקוף אותך. הלכתי לראות אותו בתא הנידונים למוות, ולא הייתה לו שום חרטה. יצאתי וטרקתי את דלת התא".
פרנץ - שלאחר שירותו הצבאי עסק בפיצויים מגרמניה - סיפר שממשלת גרמניה הציעה לו את אות ההצטיינות האזרחי הגבוה ביותר שלה והוא שאל כמה ניצולים מה דעתם. היו שהשיבו: השתגעת? הם רצחו את כל המשפחה שלי. אבל פרנץ אמר להם: "אני מכבד את דעתכם, אבל אקבל את הפרס, כי זו דרכם של הגרמנים לבקש סליחה. הם מחנכים דור חדש ואין זה ראוי לירוק בפניהם". והוא מוסיף בחיוך: "אבל אני עונד את האות הזה רק כאשר אני בגרמניה".
לבסוף אמר פרנץ: "דיברתי עם אשתי לגבי מה שנכתוב על המצבות שלנו. אני רציתי לכתוב רק: הוא ניסה. אבל היא רצתה: אבא, סבא, בלה-בלה-בלה. כיצד מגיעים ליעד? לא מוותרים, לא מוותרים, לא מוותרים. צריך לפעמים להתפשר, זה מצריך אומץ, אבל לא מוותרים".

תאריך:  15/05/2019   |   עודכן:  15/05/2019
+הגרמנים רצו למחוק את זכר משפטי נירנברג
08:08 15/05/19  |  איתמר לוין, נירנברג   |   לרשימה המלאה

מנהלת אתר ההנצחה בהיכל הצדק של נירנברג מסבירה, כי זו הסיבה לכך שאולם 600 לא שומר כפי שהיה בעת שהתקיימו בו המשפטים הידועים  ▪  גם כיום מהווים הגרמנים כרבע בלבד מכלל 100,000 המבקרים בשנה באתר

האולם הוקטן

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך הפך בנג'מין פרנץ לתובע במשפט האיינזצגרופן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין, נירנברג
מנהלת אתר ההנצחה בהיכל הצדק של נירנברג מסבירה, כי זו הסיבה לכך שאולם 600 לא שומר כפי שהיה בעת שהתקיימו בו המשפטים הידועים    גם כיום מהווים הגרמנים כרבע בלבד מכלל 100,000 המבקרים בשנה באתר
עידן יוסף
ביטלה את הפגישות עם המשלחת הישראלית שהייתה אמורה לעסוק בהשבת רכוש יהודי    בכיר במפלגת השלטון: עמדתנו בנושא צפויה להשתנות
ארי בוסל
הנה, תמונות להנציח את הטיול הקבוצתי, פה עם השלט המפורסם ("העבודה משחררת") או פסי הרכבת שהובילו לגיהנום שאפילו בעלות הברית פחדו, ולכן סרבו, להפגיז, שם הקבוצה כולה, כאילו היא באחד מפלאי העולם במסע בהודו, ירדן או פרו
יעקב עמר
"פיצוי היסטורי אחד ויחיד בא בחשבון לאחר ים הדמים היהודיים שנשפך הוא מדינה יהודית בלתי תלויה ודמוקרטית בה יהיו לעם היהודי המעונה אפשרויות בלתי מוגבלות לקיום יהודי עצמאי"
אדם קדם
כיצד הפך המסע לפולין לתוכנית אנטי חינוכית, פוגענית, עולבת ומדירה תלמידי ביה"ס מאוכלוסיות חלשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il