X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ מקדמים הגנה נוספת לכספי רוכשי הדירות נכנסו לתוקפן תקנות חוק המכר העוסקות בלוח התשלומים, בדגש במיזמי תמ"א 38/1
▪  ▪  ▪
תמ"א 38/1 במזרח ראשון לציון

משרד הבינוי והשיכון עדכן (16.5.19) את תקנות חוק מכר העוסקות בהבטחת הכספים של רוכשי דירות חדשות. התקנות נכנסו לתוקפן היום.
התקנות קובעות, בהתייחס למיזמים שאינם מלווים בערבות בנקאית, לוח תשלומים המותאם לקצב התקדמות הבנייה. כעת, לראשונה, עודכנו התקנות כך שנוסחן העדכני כולל התאמה של לוח התשלומים לשיטות הבנייה הנהוגות בישראל כיום, ובמסגרת זאת אף ניתנה התייחסות ייעודית למיזמים מסוג תמ"א 38/1.
כך לדוגמה, אבני הדרך שנקבעו לתשלום בתקנות הקודמות לא התאמו לשלבי הבנייה האופייניים במיזמים מסוג תמ"א 38/1. בעוד שבתקנות הקודמות נקבע כי רוכשי הדירות ישלמו 40% משווי הדירה עוד בשלב הראשון של הבנייה, התקנות העדכניות קובעות לוח תשלומים המתאים לשיטת בנייה זו - כך שיועברו 13% מתמורת הדירה עם גמר חיזוק המבנה, ו-13% נוספים עם גמר תקרה עליונה של המבנה והוספת מרחבים מוגנים דירתיים וכו'. מדובר בעידכון ראשון בנושא משנת 1975.
שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, אמרה כי ״התקנות יאפשרו לרוכשי הדירות ליהנות מפרישת תשלומים טובה ובטוחה יותר. עולם הביניה מתפתח ומשתנה וחשוב להתאים את התקנות למציאות המשתנה. אני מברכת על הזכות שניתנה לי לעשות זאת. זהו עידכון ראשון מאז 1975 שמורה על חלוקת תשלומים הוגנת הן לרוכשים והן לקבלנים״.
ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, מסר: "אבני הדרך שבהן הועברו עד כה תשלומים עבור בנייה לקבלנים על פני זמן הבנייה של המיזמים שבהם אין ליווי בנקאי - כלומר, כאלה שממומנים ממקורות עצמאיים של היזם והקבלן, נקבעו לפני עשרות שנים. לאורך השנים שעברו מאז שנקבעו אבני הדרך הללו, עודכנו והשתנו תהליכים מרכזיים בבנייה של בנייני מגורים בישראל. שיתוף הפעולה של משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ בעניין זה הוא שירות חשוב לציבור רוכשי הדירות ויבטיח שבניית הדירות תושלם בזמן".
הליך עידכון התקנות התבצע לאחר קיום עבודת מטה רחבה ומקיפה הכללה "שולחן עגול" בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא, בהם היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון, ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון ונציגי אגף יזמות ובנייה בהתאחדות בוני הארץ.
התקנות המעודכנות עתידות להגן על כספם של רוכשי הדירות ולהביא לוודאות בכל הקשור ללוחות התשלומים בבנייה חדשה ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט.

תאריך:  16/05/2019   |   עודכן:  16/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראול סרוגו / Raul Sarugo
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכנסו לתוקפן תקנות חוק המכר בתמ"א 38/1
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עשוי להצביע בעד שמירה על חסינותו של נתניהו, אבל במסגרת החוק הקיים ולא המוצע    "מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה"    בכיר בליכוד: "סער חותר תחת נתניהו כדי להפילו"
עידן יוסף
בתגובה נרחבת לתחקיר המקור, הודיעה לשכת סגן שר הבריאות: ״מדובר במסע ציד מתמשך ומתוזמן נגד איש ציבור מוערך ומוכר, תוך עלילת דם מרושעת כביכול קיימת סלחנות אצל ליצמן ולשכתו כלפי עבריינים שפוגעים מינית במגזר החרדי״
איתמר לוין
הסכימה להודיע על המועד לאחר שתגיש לפרלמנט את החקיקה הפרטנית ליישום הברקזיט    בחירת היורש בידי המפלגה השמרנית עשויה להתקיים עוד לפני הקיץ
איציק וולף
אל מול ציוצי עיתונאים בכירים בחדשות 13 המתנגדים להחלפת המנכ"ל, גולן יוכפז, פנו עובדים בחברת החדשות בעילום שם אל ד"ר זהר קדמון בבקשה שתתמוך בהדחה
איציק וולף
החברה לישראל פרסמה את הדוח לרבעון הראשון של 2019 והוא חושף ירידה חדה ברווחיות לעומת נתוני הרבעון המקביל אשתקד    ירידה של 85% ברווחי כי"ל וירידה של 14.8% ברווחי בז"ן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il