X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רותם סלע, הד"ר גדי טאוב ורונן שובל [צילום: דור קדמי]
כינוס השמרנות הראשון
"בציבור אנחנו כבר רוב"
את הכינוס ערכה קרן תקוה מנכ"ל הקרן: "הגיע הזמן כי עולם הרעיונות הישראלי ידביק את החברה הישראלית, ויציע פתרונות ההולמים את תפישת עולמו בתקשורת, בתרבות, במשפחה, בכלכלה, בביטחון ובחברה"
מנחת הכינוס שרה העצני כהן [צילום: דור קדמי]

מאות משתתפים מהארץ ומארה"ב השתתפו (יום ה', 16.5.19) באירוע ראשון מסוגו המבקש לבנות שיתופי פעולה ולהניע שיח ישראל שמרני חדש. "קרן תקווה" קיימה את כינוס השמרנות הישראלית הראשון מסוגו, במטרה לרכז כוחות רעיוניים וליצור שינוי בסדר היום הישראלי. לכינוס הגיעו כ-850 עיתונאים, אנשי רוח, כותבים ופעילים חברתיים מהארץ ומהעולם, במטרה לכונן במה מרכזית לשיח שמרני בכלכלה, בחברה, בביטחון, בספרות ובתרבות בישראל.
"הציבור הישראלי הוא ברובו ציבור שמרני", אומר עמיעד כהן, מנכ"ל קרן תקווה ישראל. "עד כה זרענו; כעת הגיע הזמן לעבור לשלב הבא ולסייע לישראל להחליף דיסקט. הכינוס הזה הוא סופו של תהליך הבשלה ארוך ומתוכנן שכלל הקמה ותמיכה בכתבי עת ומוסדות רעיוניים שיצרו שינוי אמיתי ומורגש בשיח הישראלי".
כהן הדגיש כי כינוס השמרנות הישראלית הוא יריית הפתיחה לשלב הבא: מעבר משיח פנימי של קבוצת יזמים רעיוניים לשיח שמאתגר את כלל הציבור הישראלי.
בין המשתתפים הפעילים הבולטים במושבי הכינוס: הסופר והפובליציסט הבריטי דאגלס מאריי, העיתונאי עמית סגל (כמראיין), יו"ר קרן תקווה רוג'ר הרטוג, מייסד מרכז "שלם" הד"ר יורם חזוני, הד"ר גדי טאוב, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר איל גבאי, הכלכלן שלמה מעוז, הד"ר רונן שובל, העיתונאית עירית לינור, יו"ר פורום קהלת הפרופסור משה קופל, העיתונאית אמילי עמרוסי, הרב חיים נבון, ארז תדמור, העיתונאי אראל סג"ל וראש מערך ההסברה לשעבר הד"ר רן ברץ.
בשנים האחרונות ייסדה וגם תמכה קרן תקווה בשורה ארוכה של גופים (שחלקם יצאו מאז לדרכם העצמאית) דוגמת מרכז שלם והוצאת שלם, אתר מידה, הוצאת שיבולת, כתבי העת השילוח, צריך עיון ותכלת, המכללה למדינאות, פורום קהלת ועוד. מטרת הכינוס היא לסייע לכוחות שנולדו מאותם גופים לקבל במה, לבנות גשרים ושיתופי פעולה, ולסייע להעצים את השיח שנוצר עד כה.
כהן מסביר כי "מדינת ישראל, מבחינה חברתית, היא השמרנית בעולם המערבי: ילודה גבוהה, כבוד וחיבור למסורת ופטריוטיות גבוהה חוצת מגזרים ושיוכיים פוליטיים. כעת הגיע הזמן כי עולם הרעיונות הישראלי ידביק את החברה הישראלית, ויציע פתרונות ההולמים את תפישת עולמו בתקשורת, בתרבות, במשפחה, בכלכלה, בביטחון ובחברה".
הכינוס שהתקיים היום שם לו למטרה לפתור את אי-ההלימה הזו, באמצעות פיתוח זרם אינטלקטואלי שמרני-ישראלי והצמחת הקהילה המזוהה עמו. מטרתו להוות מקום מפגש עבור שותפים לתנועה, לדון במטרותיה, לשכלל ולפתח את רעיונותיה ולהניע את חבריה. "באופן מיוחד, אנו מבקשים לברר את המאפיין הייחודי של השמרנות הישראלית", אומר כהן, "לצד מאפייניה האוניברסליים, לשמרנות היה תמיד מרכיב מקומי, הנגזר ממסורותיה הפרטיקולריות של כל חברה וחברה. ההעשרה של עולם הרוח והמעש השמרני מתוך יחסיו עם היהדות, הציונות והישראליות היא בליבו של כינוס השמרנות הישראלי".

[צילום: דור קדמי]
תאריך:  17/05/2019   |   עודכן:  17/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בציבור אנחנו כבר רוב"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מלבד כתבה זו, לא היה שום דיווח
קורא ותיק  |  17/05/19 07:31
2
הגיעה השעה , בשעה טובה ומוצלחת ל"ת
מבשרת  |  17/05/19 09:40
3
איחולים חמים להצלחה מלאה
איחולים ותפילות  |  17/05/19 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב חיים קנייבסקי מזהיר מפני השלכות חילול השבת באירוויזיון    ביקורת מרומזת על הח"כים החרדיים: "כופים על שומרי שבת רבים לעבוד ביום השבת"    ערוץ הידברול בליל שידורים מיוחד
עידן יוסף
משרד הבינוי והשיכון והתאחדות בוני הארץ מקדמים הגנה נוספת לכספי רוכשי הדירות    נכנסו לתוקפן תקנות חוק המכר העוסקות בלוח התשלומים, בדגש במיזמי תמ"א 38/1
עידן יוסף
עשוי להצביע בעד שמירה על חסינותו של נתניהו, אבל במסגרת החוק הקיים ולא המוצע    "מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה"    בכיר בליכוד: "סער חותר תחת נתניהו כדי להפילו"
עידן יוסף
בתגובה נרחבת לתחקיר המקור, הודיעה לשכת סגן שר הבריאות: ״מדובר במסע ציד מתמשך ומתוזמן נגד איש ציבור מוערך ומוכר, תוך עלילת דם מרושעת כביכול קיימת סלחנות אצל ליצמן ולשכתו כלפי עבריינים שפוגעים מינית במגזר החרדי״
איתמר לוין
הסכימה להודיע על המועד לאחר שתגיש לפרלמנט את החקיקה הפרטנית ליישום הברקזיט    בחירת היורש בידי המפלגה השמרנית עשויה להתקיים עוד לפני הקיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il