X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה נחוש בדעתו למנוע העמדתו לדין יבקש מוועדת הכנסת ולאחר מכן ממליאת הכנסת שלא להסיר חסינותו ח"כ יריב לוין מסר הודעה "מרגיעה" על-דעתו של נתניהו במקביל, יפעל נתניהו לקדם את חקיקת "חוק המשילות"
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא סומך על מנדלבליט [צילום: אמיל סלמן]
קול המון כקול שדי
יואב יצחק
בנימין נתניהו זכה לאמון העם בבחירות דמוקרטיות, פעם חמישית ברציפות * יריביו, ובראשם כלי התקשורת, המשטרה והפרקליטות, פועלים להדחתו מראשות הממשלה * למרות החוק: המאפשר חסינות מהעמדתו לדין (בנימוק לאפליה פסולה ונוכח האינטרס הציבורי/זכייתו בבחירות); וחוק יסוד הממשלה המחייב הפסקת כהונה רק לאחר הרשעה בפסק דין חלוט (סופי) בעבירה פלילית שיש עמה קלון * היועמ"ש מנדלבליט ייאלץ לפעול על-פי החוק ולהתחשב ב'עסקת המאה' העומדת על הפרק
לרשימה המלאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוכנע, כי החוק הקיים מאפשר סיכול העמדתו לדין פלילי. לכן ביקש ממקורביו להימנע מקידום "חוק חסינות" חדש, שבו מעוניינים דווקא גורמים שונים במפלגות אחרות, לרבות מפלגת ש"ס (בשל כתב האישום הצפוי נגד אריה דרעי), וכן חברי הכנסת דוד ביטן וחיים כץ (שניהם מהליכוד), שגם נגדם עומדת הפרקליטות להגיש כתב אישום.
נודע, כי ח"כ יריב לוין, החבר בצוות המו"מ של הליכוד, שיצא בהודעה "מרגיעה", לפיה נושא החסינות אינו חלק מהמו"מ עם מפלגות הקואליציה להקמת ממשלה חדשה, עשה זאת לאחר תיאום עם נתניהו.
בד-בבד עם-כך הסכים נתניהו לקדם "חוק משילות", המכונה: "פסקת ההתגברות", שיגביל את המנדט שנטל לעצמו בית המשפט העליון: לפסול חוקים של הכנסת והחלטות ממשלה.
ל-News1 נודע, כי הכוונה היא למנוע מבית המשפט העליון להתערב בהחלטות ממשלה מהותיות, כמו: הריסת בתי מחבלים, שחרור מחבלים, גירוש מחבלים, כניסת פלשתינים החשודים בסיכון ביטחון המדינה ועוד. כמו-כן מבקשות המפלגות החרדיות למנוע מבית המשפט העליון להתערב בהחלטות הכנסות בנושאי דת ומדינה.
כאמור, נתניהו שוכנע כי אין צורך בחקיקה חדשה להגנתו, חקיקה שרק "מושכת אש" ועומדת בסתירה להבטחותיו לבוחר. נתניהו משוכנע כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט לא יוכל לעמוד בלחצם של כלי התקשורת ובכירים בפרקליטות, הלוחצים להגיש נגדו כתב אישום. כפי שציינו ב-News1, החוק הקיים מעניק לנתניהו הגנה מספקת, אם אכן יעמוד היועמ"ש על דעתו גם לאחר שימוע להגיש כתב אישום נגד נתניהו. אלה ההגנות העומדות לזכותו:
  • א) חסינות מהעמדה לדין - נתניהו זכאי, כמו כל חבר כנסת, לבקש חסינות, מרגע שהודיע היועמ"ש ליו"ר הכנסת על החלטתו להגיש כתב אישום נגדו. חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951 קובע מפורשות:
    - סעיף 4 (א)(3) - "חבר הכנסת רשאי, בתוך 30 ימים מיום שהומצא לו כתב האישום, לבקש שהכנסת תקבע כי תהיה לו חסינות בפני דין פלילי לגבי האשמה שבכתב האישום, בשל אחת או יותר מהעילות האלה".
    החוק קובע גם באילו עילות רשאי חשוד/נתניהו לבקש חסינות:
    - סעיף 4(א)(3)(ב) - "כתב האישום הוגש שלא בתום לב או תוך הפליה";
    - סעיף 4(א)(3)(ד) - "ייגרם נזק של ממש בשל ניהול ההליך הפלילי, לתפקוד הכנסת או ועדה מוועדותיה או לייצוג ציבור הבוחרים, ואי-ניהול הליך כאמור, בהתחשב בחומרת העבירה, מהותה או נסיבותיה, לא יפגע פגיעה ניכרת באינטרס הציבורי".
ב) חזקת החפות עד פסק דין חלוט - חוק יסוד הממשלה מגונן על ראש הממשלה, בשל זאת שסיום כהונת ראש ממשלה מביא במישרין להתפרקות הממשלה כולה. לכן קבע המחוקק באילו נסיבות תיפסק כהונת ראש ממשלה:
  • - סעיף 18 (א) קובע: "הכנסת רשאית, בהחלטה ברוב חבריה, להעביר מכהונתו את ראש הממשלה שהורשע בעבירה ובית המשפט קבע בפסק דינו שיש עמה משום קלון; החליטה הכנסת כאמור, יראו את הממשלה כאילו התפטרה עם קבלת ההחלטה". סעיף זה מתיחס להרשעה בערכאה ראשונה (בית המשפט המחוזי בירושלים, שהוא הדן על-פי החוק בכתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן). בהמשך, סעיפים 18 (ב) ו-18 (ג) קובעים מנגנון ברור לדיון/התייעצות ולהכרעה בשאלת הפסקת כהונת ראש ממשלה, אם אכן הורשע, לרבות: מתן זכות טיעון בפני ועדת הכנסת.
    - סעיף 18 (ד) קובע: "לא הועבר ראש הממשלה מכהונתו לפי סעיף זה ופסק הדין כאמור בסעיף קטן (א) נעשה סופי, תיפסק כהונתו של ראש הממשלה ויראו את הממשלה כאילו התפטרה ביום שבו פסק הדין נעשה סופי". משמעות הדבר: ראש הממשלה נתניהו מוגן על-פי חוק. הוא יכול להמשיך בתפקידו אלא אם הורשע בפסק דין חלוט בעבירה שיש עימה קלון.
הנה-כי-כן: נתניהו לא זקוק לחוק חדש שיעניק לו חסינות. החוק החדש, שוכנע נתניהו, מעניק לו הגנה מספקת - על-אף שקיים סיכון שבית המשפט העליון ינסה לחתור בכל זאת גם תחת חוק זה - מבלי לקומם עליו, שלא לצורך, את המערכת המשפטית והפוליטית. פסקת ההתגברות, אם אכן תקודם לחוק בכנסת, תסכל גם זו אפשרות להתערבות בית המשפט העליון.

תאריך:  17/05/2019   |   עודכן:  17/05/2019
+הדמגוגיה משתוללת
09:17 18/05/19  |  ד"ר חיים משגב   |   לרשימה המלאה

נתניהו זכאי לחסינות מהעמדה לדין, בזכות תוצאות הבחירות, מעמדו והישגיו  ▪  לשם-כך קיים חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, שנחקק עוד ב-1951, בימיה של הכנסת הראשונה (שנבחרה, למעשה, כאסיפה המכוננת) ביחד עם חוקי יסוד אחרים. חוק השבות היה אחד מהם

נתניהו. מבחן התוצאה [צילום: גלי טיבון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו שוכנע: החוק הקיים מספיק לסיכול העמדה לדין
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
{{{נתניהו מגה חשוד בשחיתות ...
מבראון חברון ....  |  17/05/19 23:23
2
נא לפרסם(א) !!:
עוד סתם אזרח  |  17/05/19 23:29
3
נא לפרסם(ב) !!:
עוד סתם אזרח  |  17/05/19 23:39
 
- בקיצור - עוד דרייפוס
ארי כספי  |  18/05/19 07:40
 
- הנחיות השמאל לטרולים שלו
מזהה מטרילים  |  18/05/19 14:53
 
- אניOK=מצביע ימיןלא דווקא ליכוד
ע_הראל  |  19/05/19 17:04
 
- אבל הטרולים של הסמול
משה מיכאל  |  22/05/19 11:23
4
תפסיק לרמות יואב
משה דב  |  18/05/19 08:12
5
אסור לנתניהו לסמוך על מערכת
מגיב ותיק  |  18/05/19 11:02
 
- אולי לעשות כמו בכדורגל
ארי כספי  |  18/05/19 12:37
 
- חד משמעית-שופטים מחו"ל ל"ת
מגיב ותיק  |  18/05/19 13:22
6
הגיע הזמן להפרדה מוחלטת !
ישמעאל  |  18/05/19 11:39
7
זה לא נתניהו, אלא הדיפ סטייט!
אא  |  18/05/19 19:40
8
לא שוכנע ולא בטיח, פחד מעוד...
דודו מהשרון  |  19/05/19 20:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
מכחיש את הטענות כאילו המחלוקת על חומרי החקירה הייתה תרגיל שנועד למשוך זמן    "אם לא מתאמים בין העמדת חומרי החקירה במהירות לרשות ההגנה, מתן זמן סביר להיערך לשימוע והסדרת שכרם של הסניגורים - יש חריקות"
אפרים הלפרין
דן מרגלית לא אוהב את נתניהו    הוא מנצל את אמצעי הביטוי העומדים לרשותו על-מנת ללחוץ על רשויות החוק למיצוי הדין עם נתניהו    לטעמי, וברוח התקופה, האופן בו חייבים לפרש את דבריו של מרגלית בימינו, הוא מתן שוחד    מתן שוחד ליועץ המשפטי לממשלה
זוהר בן-אשר
אפילו רק שישה אנשים הגונים שכאלה, שיקומו ללא יראה וללא משוא-פנים ויראו לציבור כי הם אכן אנשים הגונים, ישרי דרך ומי שמסרב להניח לחשוד נתניהו להזנות ולהרוס את מערכת המשפט ואת המערכת הפוליטת בישראל
איתמר לוין
אומרת שנתניהו לא קיים את התחייבותו למסור לה מידע בטרם תדון בבקשתו לקבל תרומות של 2 מיליון דולר למימון הגנתו - ולא תדון בבקשה לפני שתקבל את החומר המבוקש    מבקר המדינה קורא להיענות לבקשת פרקליטי נתניהו לדיון מקדמי, למניעת עתירה נוספת לבג"ץ
דן מרגלית
אני טוען כי אם מנדלבליט לא יודיע להם שהשימוע יתקיים ב-10 ביולי ולא יום אחד מאוחר יותר, כי אז יש אפשרות כי לקראת התאריך הזה הם יתפטרו כדי שביבי ימנה פרקליטים אחרים, ובשמם יבקש עוד סחבת בזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il