X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנאמשת שהייתה בין מנהלי קרן לחיסכון כספי לאדם שהתגורר מרבית חייו בארה"ב, העבירה לאורך השנים את היתרות מחשבון על שם הקרן לחשבון פרטי על שמה ושם אביה ונהגה בכספים לשימושה האישי
▪  ▪  ▪
עשתה שימוש בכספי הקרן לטובתה האישית [צילום: ינס מאייר, AP]

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה (יום א', 19.5.19) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד עינת רט ארדמן בגין גניבה בידי מורשה והלבנת הון.
בעלה של הנאשמת, גיא ארדמן, מואשם בהחזקת נכס חשוד. בנוסף, הנאשמים מואשמים בעבירות שונות על פקודת מס הכנסה שבוצעו בכוונה להתחמק ממס. התיק נחקר בעקבות פרשת UBS.
על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד נגה בליקשטיין שחורי, פרד זייגר ז"ל היה בנו של וולטר זייגר ז"ל. פרד התגורר במשך מרבית חייו בארצות הברית, למעט תקופת מגורים בת שנים ספורות בישראל. במהלך שנות ה-80', הוקמה מכספיו של וולטר קרן בשוויץ, שתפקידה תמיכה כספית בפרד, באמצעות קצבה חודשית בסך 3,000 דולר. בהתאם לנהלי הקרן, נקבעו לה מספר יורשים, שחלקם תושבי ישראל, שיהיו זכאים ליתרות בה לאחר מותו של פרד. הנאשמת לא הייתה בין יורשי הקרן.
הנאשמת הייתה בין מנהלי הקרן מאז שנת 2004, ובהתאמה, הייתה זכאית לכיסוי הוצאותיה בניהול הקרן והחל משנת 2007 גם לתשלום שנתי סמלי בסך 3,000 פרנק שוויצרי לשנה. יתרות הקרן הועברו לאורך השנים מחשבון על שם הקרן לחשבון פרטי על שם הנאשמת ואביה ז"ל, וגם בתקופה זו, הנאשמת ואביה המשיכו לפעול בהתאם להוראות הקרן ולהעביר לפרד את קצבתו החודשית באופן סדיר.
החל מהרבעון השני לשנת 2012, הנאשמת, בהיותה מחזיקה כדין בכספי הקרן, החלה לנהוג בהם מנהג בעלים מלא ומתמשך לשימושה האישי במרמה ובניגוד להוראות הקרן. בתוך כך, באפריל 2012, הנאשמת העבירה את מרבית יתרות הקרן בסך כ-650 אלף דולר לחשבון בבנק UBS בשוויץ שבו היא מורשית החתימה היחידה, ושבו עשתה שימוש אישי ופרטי באמצעות כרטיסי אשראי ומשיכות מזומן. במקביל, באפריל 2012 הנאשמת העבירה סך 100,000 דולר מהחשבון הפרטי על שמה ועל שם אביה בו נוהלו כספי הקרן, לחשבון על שמה ועל שם הנאשם בארה"ב, שבו נהגו הנאשם והנאשמת מנהג בעלים. בנוסף, בין השנים 2013-2014 הנאשמת העבירה סכום מצטבר של 75,000 דולר מחשבונה ב-UBS לחשבון בארה"ב, כאשר הכספים נשמרו יחד עם כספים פרטיים של הנאשמים. החל מאפריל 2012 פחתה משמעותית תדירות העברת הכספים ע"י הנאשמת לפרד.
לאורך כל שנות פעילות הקרן הנאשמת לא יידעה את המוטבים ליתרות בקרן בדבר מספר החשבון, היתרות בחשבון או שיעור זכאותם לחלק מן היתרות.
ההחזקות בחשבון הבנק ב-UBS, וההכנסות שבו, לא דווחו לרשות המיסים; ובדומה, הנאשמים לא דיווחו לרשות המיסים על הכנסות מעבודה שהפיקו במשך מספר שנים ושהופקדו בחשבון שבבעלותם בארצות הברית.
עם הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות לחלט כספים המצויים בחשבון הבנק של הנאשמת בבנק UBS ובחשבון הבנק של הנאשמים ב-Bank of America.

תאריך:  19/05/2019   |   עודכן:  19/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום נגד עובדת סוציאלית בגין גניבה בידי מורשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השרים הצביעו בעד שינוי חוק יסוד הממשלה וביטלו את המגבלה שנקבעה ב-2014 על הגבלת מס' השרים    בהסבר להצעה נכתב כי כדי להבטיח יציבות שלטונית "מוטב להותיר גמישות ביחס למספר המרבי של השרים וסגניהם ולא לקבוע מגבלות נוקשות"
מירב ארד
השר לשעבר מטעם הליכוד תקף את הכוונה של רה"מ לקדם את התיקון לחוק החסינות ומבהיר: "עם או בלי שינוי חוק מדובר במעשה מושחת"
מירב ארד
אחד הפועלים שהיה תלוי חולץ ללא רוח חיים    שני לכודים נוספים חולצו במצב קל    שמונה בעלי תפקידים באתר הבנייה עוכבו, חלקם ייחקרו באזהרה    מתחילת 2019 נהרגו 16 עובדים ו-62 עובדים נפצעו    השר ארדן: "אסור להסתפק בחקירת עובדי אתרי הבנייה בלבד"
איתמר לוין
חברת מפעלי תחנות שבבעלות אגד תפנה שטח שהיא מחזיקה בכניסה לעיר ואשר הוא בעל חשיבות רבה לפרויקט הבינוי הענק המתבצע באזור    החברה והמדינה יפעלו לאיתור שטח חילופי עד סוף 2021
יצחק דנון
רידג'בנק קפיטל פרטנרס תובע 6.2 מיליון שקל מחברת סיטגיק ישראל, בטענה שלא שילמה את התמורה המגיעה לו בעקבות מכירתה לחברה אמריקנית ב-57 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il