X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סדנה כלכלית בסוף יוני תעסוק בהגברת השקעות וביוזמות אפשריות בעקבות הסכם שלום עתידי תתמקד בארבעה נושאים מרכזיים: תשתיות, תעשיה, העצמה והשקעה בהון האנושי ורפורמות ממשלתיות
▪  ▪  ▪
מהלך אמריקני-בחרייני [צילום: סוזן וולש, AP]

החלק הראשון של תוכנית השלום במזרח התיכון, במסגרתו ארה"ב תעודד השקעות כלכליות ברצועת עזה, נחשף (יום א', 19.5.19) על-ידי הבית הלבן ובחריין בהודעה משותפת. על-פי התוכנית, "שגשוג לשלום", תיערך סדנה כלכלית בבחריין לעידוד השקעות הון ביהודה ובשומרון, ברצועת עזה והאזור. הסדנה צפויה להתקיים ב-25 וב-26 ביוני בהשתתפות שרי אוצר ומנהיגים עסקיים עולמיים ומקומיים.
שגשוג לשלום תעסוק בהגברת השקעות וביוזמות אפשריות בעקבות הסכם שלום עתידי שייחתם במסגרת "עסקת המאה" האמריקנית. "הסדנה תאפשר דיונים על חזון ומסגרת מעשיים ושאפתניים לעתיד משגשג עבור העם הפלשתיני והאזור כולו", נכתב בהודעה המשותפת. "אם הוא ייושם, יש לחזון פוטנציאל לשנות חיים באופן קיצוני ולהוביל את האזור בדרך לעתיד בהיר יותר".
הסדנה תתמקד בארבעה נושאים מרכזיים: תשתיות, תעשיה, העצמה והשקעה בהון האנושי ורפורמות ממשלתיות. הסדנה תנסה להתעלם מהנושאים הפוליטיים הרבים שהפכו את השלום במזרח התיכון לחמקמק. נושאים כגון קיומה של מדינה פלשתינית, מעמדה של ירושלים, צעדי הביטחון שישראל תנקוט ועוד. בשל כך יוזמנו לסדנה שרי אוצר של מדינות, אך לא שרי חוץ, יחד עם אנשי עסקים.
גורם בממשל טראמפ אמר לרשת CNN: "אנחנו מכירים בכך שזה צריך להיות כרוך יחד עם התוכנית המדינית, אבל זו תהיה ההזדמנות הראשונה להציג פרטים על התוכנית הכלכלית". לדבריו, תהיה זו הזדמנות להראות לישראלים, לפלשתינים וללבנונים כי "מנכ"לים דואגים להם ורוצים להשקיע באזור".
יועצו וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושניר, שמוביל את התוכנית, אמר: "אנו מצפים לדון עם אנשי עסקים מכל רחבי האזור והעולם כדי לבנות קונצנזוס סביב הצעדים הטובים ביותר שהקהילה הבינלאומית יכולה לנקוט כדי לפתח את הבסיס לעתיד משגשג. העם הפלשתיני, יחד עם כל האנשים במזרח התיכון, ראויים לעתיד עם כבוד והזדמנות לשפר את חייהם. התקדמות כלכלית תושג רק עם ראייה כלכלית מוצקה ואם ייפתרו יסודות הליבה הפוליטיים. אנו מצפים להציג בקרוב את החזון שלנו בנוגע לדרכים לגישור על הנושאים הפוליטיים".
קושניר החליט לקרוא למפגש סדנה ולא ועידה או פסגה בעקבות התגובות שקיבל מגורמים שונים שהוזמנו, כולל גורמים פלשתינים. "תחשבו כמה כסף מוציאים עכשיו על כדורים", אמר הגורם. "תחשבו כמה טוב היה יכול להיות אם היו משקיעים את הסכומים האלה על תשתיות והון אנושי".
יחד איתו פועל רבות בנושא השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. שר האוצר האמריקני, סטיב מנוחין, אמר: "אני מצפה לדיונים החשובים האלה על חזון שיציע לפלשתינים הזדמנויות חדשות ומלהיבות למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם. הסדנה תמשוך מנהיגים מכל רחבי המזרח התיכון כולו כדי לקדם את הצמיחה הכלכלית ואת ההזדמנות עבור האנשים באזור החשוב הזה".
מובראק: נתניהו אינו מאמין בפתרון שתי המדינות
בתוך כך, נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, אומר בראיון שמתפרסם בעיתון כוויתי כי הוא אינו אופטימי בנוגע לתוכנית השלום של ממשל טראמפ. לדבריו, כל ניסיון לכפות פתרונות לא צודקים עלול להביא לפיצוץ המצב.
עוד טען מובארק כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מאמין בפתרון שתי המדינות ולא בעקרון של החזרת אדמות בתמורה לשלום: "אני מכיר אותו היטב. הוא רוצה לפצל את עזה מהגדה". מובארק שב על טענתו מהעבר כי נתניהו הציע לו שמצרים תעניק לעזה חלק מרצועת הגבול עם סיני, וכי הוא סירב לכך בתוקף.
נשיא מצרים לשעבר הוסיף כי על מדינות ערב להיערך לפעול ולהגיב על תוכנית השלום של טראמפ, ובנוסף עליהן להתמודד בו-זמנית עם האיום האירני ועם הגחמות של ישראל. "סוגיה אחת לא צריכה להתעלות על סוגיה אחרת", אמר מובראק.

תאריך:  19/05/2019   |   עודכן:  19/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלק הכלכלי בתוכנית המאה - "שגשוג לשלום"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תחזוקה של הסכסוך היהודי ערבי
שאול אבידור  |  20/05/19 06:27
2
ברגע שאמר "העם הפלשתיני" כשל.
לוגי  |  20/05/19 07:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנצל את חודש רמדאן כדי להילחם בתופעת משתפי הפעולה עם ישראל. בעקבות סבב הלחימה האחרון ברצועה, ארגון חמאס מודאג משיטות הפעולה המוצלחות של המודיעין הישראלי
איתמר לוין
בג"ץ קובע שהעירכות המשטרה מספקת גם לנוכח העובדה שיום ירושלים חל גם בחודש רמדאן    מעלה ספקות על זכות העמידה ומחייב בהוצאות
איתן קלינסקי
נכונה הבחנה כואבת של העורך, המציין שבעוכרי המתיימרים לייצגה ולדבר בשם ערכיה בולט האימוץ של תיאולוגיה אפלה, המצדדת במלחמות ומעשי פשע בשם היהדות
יוני בן-מנחם
לקראת פרסום "עסקת המאה" הרש"פ שוב מפריחה בלון ניסוי כי היא מוכנה לפתרון הקונפדרציה עם ירדן לאחר הקמת מדינה פלשתינית עצמאית. מחמוד עבאס חושש ש"עסקת המאה" תגנוז את רעיון הקמת המדינה הפלשתינית, ירדן וישראל מתנגדות לרעיון הקונפדרציה ולכן סביר להניח שהממשל לא יקבלו
יוני בן-מנחם
בזכות ישראל וחמאס הפכה קטר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועת עזה. אסור לשכוח כי מדובר במדינה תומכת טרור, השגריר שלה מוחמד אלעמאדי הוא סמל החנופה לישראל ומטרתה היא להגיע דרכה אל ממשל טראמפ
רשימות נוספות
האיחוד האירופי מחפש הסתה פלשתינית  /  עידן יוסף
למרות ההבנות: בלוני תבערה בדרום  /  איציק וולף
צה"ל פרס סוללות במרכז ובדרום  /  עידן יוסף
לבד מול "עסקת המאה"  /  יוני בן-מנחם
תקדים חשוב  /  יוני בן-מנחם
הממשל נותן צ'אנס למחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il