X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסתמן כי התיק יפוצל לשניים - תחום הרווחה והשירותים החברתיים שיימסר לידי יהדות התורה, ותחום העבודה שיימסר לידי שר מהליכוד, כנראה דוד אמסלם
▪  ▪  ▪
אמסלם. שר העבודה הבא? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

במסגרת המשא-ומתן שבין הליכוד ליהדות התורה מתגבשת הסכמה, לפיה משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יפוצל לשניים. תחום הרווחה והשירותים החברתיים צפוי להימסר לידיו של סגן שר במעמד שר מטעם יהדות התורה שמעליו יהיה שר ללא תפקיד ביצועי, ואילו תחום העבודה יימסר בידיו של שר מהליכוד.
כזכור, תחילה ביקשו החרדים שסגן שר העבודה יהיה מטעמם ויהיה זה שיקבע איזו עבודה תאושר בשבת ואיזו לא תאושר. אולם לאחר שהבינו כי הדבר ידרוש מסגן השר גם לאשר עבודות בשבת, החליטו לרדת מן העץ הגבוה עליו טיפסו והסכימו כי את תפקיד שר העבודה יאייש שר מן הליכוד, ובלבד שיהיה זה שר הרואה בשבת ערך ולא נטל. אחד השמות המובילים לתפקיד הוא דודי אמסלם, האוחז בהשקפה מסורתית. אמסלם, ששימש כיו"ר ועדת הפנים, היה זה שבמהלך חקיקת "חוק המרכולים" הצליח להחריג מן החוק את חנויות הנוחות בתחנות הדלק, למורת רוחם של החרדים.
חיים כץ, ששימש בשנים האחרונות בתפקיד שר העבודה והרווחה, נחשב סדין אדום בעיני החרדים, לנוכח היתרי העבודה הרבים שהוציא בתקופתו, בהם לעבודות הרכבת ובניית גשר יהודית; ושיאם במתן היתרים כלליים להעסקת עובדים בענף הכדורגל ולצורך קיום האירוויזיון. אמסלם לעומתו נחשב שמרן ולא כמהפכן שינסה לשנות לכאן או לכאן את הסטטוס-קוו. החרדים מצידם אינם מעוניינים להיכנס למאבקי שבת, שיביאו להאשמתם, מבחינתם שלא בצדק, ביצירת קרע בעם.

חיים כץ - לתיירות?

כץ, שיש סיכוי כי יוגש נגדו כתב אישום, צפוי להתמנות לשר התיירות. כיום משמש בתפקיד השר יריב לוין, שייתכן כי ימונה לתפקיד שר המשפטים. זאת אם יסכים ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) להתמנות לתפקיד שר שיכון מורחב, שאליו יצורפו גם רשות מקרקעי ישראל והחטיבה להתיישבות. אמש פורסם בחדשות כאן כי ביהדות התורה דורשים שבוועדת השרים לענייני חקיקה יוכלו לכהן גם סגני שרים, ושלסיעה יהיו שתי אצבעות בוועדה.
עוד נודע כי החרדים מבקשים שגם שר התחבורה הבא יהיה עם כבוד למסורת. זאת לנוכח הניסיון המר שהיה להם מול שר התחבורה הנוכחי ישראל כ"ץ שבתקופתו בוצעו עבודות תשתית תחבורתיות רבות בשבת, הוכפל מספר ההיתרים לפעילות קווי תחבורה ציבורית בשבת ולא אכף את החוק כלפי קווי אגודות שיתופיות הפועלים בשבת בניגוד לחוק. שמו של כ"ץ מוזכר כמועמד מוביל לתפקיד שר החוץ, ושמו אף הוזכר כשר האוצר הבא.
מוקדם יותר היום נועדו נציגי יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן, מאיר פרוש, יעקב אשר, יצחק טסלר ויצחק פינדרוס עם נציגי משרד האוצר בנושא הדיור החרדי ותקציבי הבריאות והרווחה. ייתכן שהסכמות בעניינים אלה יסללו את דרכה של הסיעה להיות הראשונה שתחתום על הסכמים קואליציוניים להצטרפות לממשלה. לפי שעה נמשך המו"מ בין המפלגות. היום התקיימה פגישה נוספת שנמשכה 45 דקות, והצדדים קבעו להיפגש גם מחר.
אבן הנגף של חוק הגיוס צפויה להיפתר בדמות השארת לשון הצעת החוק כמות שהיא כדרישתו של אביגדור ליברמן דורש. כאשר תיקונים ייעשו באמצעות חוקים אחרים כגון חוק יסוד לימוד התורה והחלטות ממשלה.
ש״ס ככל הנראה תקבל שלושה שרים שיחלשו על ארבעה משרדים - הפנים, שירותי הדת, הפריפריה ואולי גם המשרד לענייני ירושלים שיהיה כנראה אנמי לנוכח רצונו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ידידו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שלא יהיה איש מעליו. ייתכן גם כי ש"ס תקבל את מינהל התכנון שיועבר למשרד פנים ושני ראשי ועדות, בהן ועדת חוקה חוק ומשפט שבראשה יעמוד ח"כ משה ארבל.

תאריך:  21/05/2019   |   עודכן:  21/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדרישת החרדים: משרד העבודה והרווחה יפוצל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסחר רק מתחיל
לוין אלכס   |  21/05/19 17:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
בניגוד לדיווחים כאילו המפלגות החרדיות דורשות להקים ועדת רבנים שתכריע במתן היתרי עבודה בשבת, האמת מורכבת יותר: מדובר בתיקון השחיקה בסטטוס-קוו וחזרה להבנות העבר
עידן יוסף
השר חיים כץ נתן היתר להעסקה גורפת של עובדים לצורך קיום האירוויזיון, אך הציג לוועדת השרים המיוחדת מצג שווא כאילו נועץ תחילה בארגוני עובדים ובמעסיקים    התחייבות ראש הממשלה לחרדים לצמצום חילולי השבת לא קוימה
עידן יוסף
ביום רביעי יפקעו 28 הימים הראשונים, ולנתניהו יינתנו עוד שבועיים    בית הנשיא: ראש הממשלה לא חייב להגיע, הוא יכול להגיש בקשה בכתב    סיכום בין השותפות על ממשלה מנופחת
עידן יוסף
השר לשירותי דת דורש הבהרות משר העבודה ותוהה מדוע מתבקש היתר כללי בשעה שניתן להסתפק בהיתרים מיוחדים, כפי שנעשה בעבר באירועים גדולים    וקנין: "האם לדעת משרד העבודה החשיבות הלאומית של האירוויזיון גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?"
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי לא בטוח שהרכבת הממשלה תסתיים במועד, וייתכן שתיגרר למועד השני    לפיד: "מי שנבחר על הסתה ופילוג, שיחסוך מאתנו קריאות לאחדות מזויפת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il