X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה את העתירות נגד הקמת מתחם בשטח רמלה-גזר-מודיעין, הרחבת המתחם הקיים בתחנת לוד וחיבור ביניהם מזוז: כולם רוצים רכבת, איש לא רוצה את המתקנים
▪  ▪  ▪
אין פגם בהחלטות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

אתר תחזוקה ותפעול של הרכבת יוקם בשטח המשותף לרמלה, גזר ומודיעין והוא יחליף את האתר בבני ברק. האתר הקיים בלוד יורחב ויחובר במסילה לאתר החדש. כך קובע (יום ג', 21.5.19) בית המשפט העליון, בפסק דין המסיים עשר שנות תכנון והתדיינות.
השופט מני מזוז דחה את עתירותיהן של עיריית רמלה וחברת המלט נשר הפועלת בעיר, נגד התוכנית שאישרה הממשלה בהמלצת הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות. הדיונים החלו לפני בדיוק עשר שנים - ב-27.5.19, כאשר הרכבת ביקשה להכריז על אתרי התחזוקה שלה כ"פרויקט תשתית לאומית". התכנונים, הדיונים, ההליכים המשפטיים, התסקירים וכו' נמשכו עד להחלטת הממשלה בפברואר 2018 לאשר את הקמת המתחם החדש ואת הרחבת המתחם הקיים.
העתירות הוגשו במארס 2018 ובג"ץ עיכב את קידום התוכניות עד להכרעה בהן. עיריית רמלה טענה שנפלו פגמים בהליך האישור, בעוד נשר טענה שהוועדה לתשתיות לאומיות לא הייתה מוסמכת לדון בפרויקטים. בדחותו את העתירות מזכיר מזוז, כי בית המשפט איננו מתכנן-על ואינו מתערב בשיקול הדעת המקצועי של גורמי התכנון, אלא בוחן רק את התקינות המינהלית של עבודתם. במקרה זה, מדובר בהליכים קפדניים שנמשכו תשע שנים, למרות שהרכבת ציינה את הדחיפות שבהקמת המתחמים. הוא גם דוחה את טענת נשר בנוגע לסמכות הוועדה, באומרו שהחוק בנושא זה הוא ברור.
לסיכום אומר מזוז: "ניתן כמובן להבין ללב העותרות, הסבורות כי המתקנים הנדונים אינם משרתים את האינטרסים שלהן, אך העתירות אינן מגלות כאמור כל עילה להתערבותנו. אכן, כטענת המשיבים, קשה להשתחרר מן הרושם כי מדובר במקרה אופייני של NIMNY (not in my back yard).
"כל רשות מקומית מעוניינת כמובן בקו רכבת ובתחנת רכבת שישרתו את תושביה, אך נראה כי אף רשות אינה מעוניינת 'לארח' מתקני תחזוקה ותפעול, וכל אחת מעדיפה כי אלה ימוקמו במקום אחר, 'לא בחצר האחורית שלי'. זהו אפוא תפקידם של מוסדות התכנון המוסמכים לקבוע את המקום המתאים ביותר למתקנים אלו. ומשלא נמצא פגם חוקי בהחלטות שהתקבלו, אין מקום להתערבותנו".
עיריית רמלה ונשר חויבו בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. הנשיאה אסתר חיות והשופטת ענת ברון הסכימו עם מזוז. את העירייה ייצגו עוה"ד עו"ד שלי רוזטל ועדי סופרסקי; את נשר ייצגו עוה"ד רם ז'אן, גדעון אבן-אור, תמיר טביב ורועי דותן; את המדינה ייצג עו"ד עמרי אפשטיין; את הרכבת ייצגו עו"ד טלי ענבר-גולן; ומקסים גריף; ואת מועצת גזר - עו"ד הילה הררי-דורון.

תאריך:  22/05/2019   |   עודכן:  22/05/2019
+תקלת רכבת: עומסים באיזור אשקלון עקב תקלה
19:21 22/05/19  |  עידן יוסף

ברכבת פרברית שיצאה בשעה 18:05 מתחנת אשקלון ויעדה נתניה, התגלתה תקלה והרכבת נעמדה בסמוך לתחנת אשדוד. רכבת חלופית נמצאת בדרכה למקום והנוסעים יעברו אליה. פקח הרכבת כרז ל-30 הנוסעים ברכבת את המידע, והתנצל על חוסר הנוחות. הופעל עבורם נוהל פיצוי אוטומטי הנטען ישירות לכרטיס הרב קו. בשל האירוע נרשמים שיבושים בתנועת הרכבות באיזור וכן ייתכנו עומסים בתחנות תל אביב.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתחמי תחזוקה חדשים לרכבת ברמלה-לוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פורום השבת הציבורית טוען כי הכרזתו של ראש עיריית רמת גן בדבר הפעלה בשבתות של תחבורה עירונית, מנוגדת לעמדה שהביע בעבר נגד המהלך ה"לא אחראי"
עידן יוסף
בהפעלת עיריית תל אביב יפו יחל בסוף השבוע הקרוב שירות הסעיות במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים    השירות יפעל בימי חול
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
הרכבת הודיעה כי מועד השלמת עבודות לחשמול ראשוני יידחה ל-2019, והעבודות עצמן יידחו ל-2020    תוקן הסכם ההפעלה בנושא המטענים מול המדינה כך שיכלול בונוסים על גידול בהיקף הובלה ותמריצים להובלת מכולות
עידן יוסף
כ-150 נוסעי רכבת פרברית לבנימינה שנתקעה בשל תקלה ברפידות הבלם נאלצו לרדת ולצעוד כקילומטר עד תחנת קיסריה-פרדס חנה    נוסע אחד נפצע קל    כתוצאה מן התקלה ישנם שיבושים בתנועת הרכבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il