X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון: בקשת המדינה לנתח את גופת הילדה הייתה מיותרת לאחר שהבקשה התקבלה והמשפחה ערערה לעליון, שינתה המדינה את עמדתה שלוש פעמים - ולסוף ויתרה על הניתוח
▪  ▪  ▪
טרגדיה ב"עלה נגב" [צילום: האתר הרשמי]
המשטרה מכתיבה את הבדיקות הפתולוגיות
איתמר לוין
אומר שצריך להותיר את ההחלטה בידי הרופאים * "קיימת הטיה תת-הכרתית כלפי התביעה והמשטרה, כי איתם אנחנו עובדים; מנדלבליט מנע מאיתנו לפתוח מחלקה שתשרת את הסניגוריה"
לרשימה המלאה

המדינה "טרטרה" ללא צורך את בני משפחתה של ילדה בת 5.5 שנחנקה למוות מאכילת סוכריה, כאשר ביקשה ללא צורך לנתח את גופתה ושינתה מספר פעמים את עמדתה בנושא. כך עולה (יום ד', 22.5.19) מפסק דינו של בית המשפט העליון.
הילדה סבלה ממחלות רבות, קיבלה תזונה רק באמעצות זונדה והייתה מטופלת בכפר השיקומי "עלה נגב". במהלך שיעור היא הכניסה לפיה סוכריית מרשמלו ונחנקה. המשטרה ביקשה (21.5.19) לנתח את הגופה כדי לברר את סיבות המוות, ובית משפט השלום בבאר שבע אישר את הבקשה למרות התנגדות משפחתה המסורתית של הילדה, שביקשה לשמור על כבוד המת.
המשפחה ערערה לבית המשפט העליון, והשופט נעם סולברג מתאר את אשר אירע: "העתירה הוגשה אמש בשעת לילה מאוחרת ונקבעה לדיון היום. כחצי שעה לפני הדיון הוגשה הודעה בכתב מטעם בא-כוח המדינה, על הסכמתה לקבלת העתירה, ואליה נלוותה בקשה לביטול הדיון. אולם עד מהרה נתבקשנו להתעלם מן הבקשה ולקיים את הדיון כמתוכנן.
"בפתח הדיון הסבירה בא-כוח המדינה את אילוצי השעה הדוחקים. אמש בשעת לילה מאוחרת, רק חומר מועט הועמד לעיון נציגי המדינה. רק בשעות הבוקר התאפשר 'לחדד' את כל הנחוץ עם המכון לרפואה משפטית ושאר הגורמים הצריכים לעניין. הסתבר שההודעה הנ"ל הוגשה טרם זמנה (בינתיים בני משפחת המנוחה, שהיו בדרכם לבית המשפט, שבו לביתם), אך בסופו של דבר הודיעה בא-כוח המדינה על הסכמתה לקבלת העתירה".
על התנהלות זו אומר סולברג: "התוצאה - נכונה, וגם לחץ הזמנים בשעות הבוקר - מובן. עם זאת, על פני הדברים, לא היה צריך להגיע למצב של עיכוב בהלוויתה של המנוחה מאתמול להיום. אפשר היה למנוע את הגשת העתירה. למסקנה שאליה הגיעה בא-כוח המדינה היום, בעקבות בירורים קדחתניים, ניתן, ולכאורה צריך היה, להגיע אתמול, עוד לפני הדיון בבית משפט השלום, או במהלכו. נסיבות מוות שכאלה, אינן מצדיקות נתיחה.
"ראינו להעיר זאת במבט צופה פני עתיד, משום שצריך לשקוד ולעשות את כל הניתן במצבים מעין אלה, ביעילות ובדחיפות רבה, גם עם שכל ישר, כדי למנוע תוספת של כאב על העצב, בעצם הדיון המשפטי על נתיחה ובעיכוב הקבורה".
השופטים ג'ורג' קרא ויעל וילנר הסכימו עם סולברג. את המשפחה ייצג עו"ד דרור שוסהיים, ואת המדינה - עו"ד הדר פרנקל.

תאריך:  22/05/2019   |   עודכן:  22/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה "טרטרה" לחינם את משפחתה של ילדה שנחנקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נסו לדמיין
אורי פ  |  23/05/19 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
דחה את עתירת התנועה שביקשה להורות על הריסת 14 מבנים בלתי חוקיים של פלשתינים ליד חברון, בנימוק שאין המדובר במקרה חריג המצדיק התערבות בסדרי העדיפויות של הרשויות
יואב יצחק
חשיפה בלעדית ב-News1    המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו    ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו    התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה    החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
איתמר לוין
פוגלמן: ניתן למנוע לפחות חלק מן המקרים בהם חומרי חקירה אינם מועברים במועד לנאשמים בתיקים גדולים    הורה לבחון שחרור לחלופה של נאשם בפרשת טלגראס, בשל עיכוב כזה
איתמר לוין
בפעם השנייה בתוך שבוע קובע אלרון, כי שרית זוכוביצקי-אורי הקלה מדי בעונש    גזרה שמונה חודשי מאסר על פגע וברח - למרות עברו הפלילי של הנהג
עו"ד פנחס פישלר
מבקר המדינה אומר היום את מה שזעקתי במשך 16 שנים: אסור למשטרה לנהל בעצמה תביעות, משום שמדובר בפגיעה בהפרדת הרשויות ובניגוד עניינים מובהק. האם גם הדוח הזה יעלה אבק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il