X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא הגיבה על הידיעות לפיהן בכוונתה להתפקד לליכוד "הפסיקה צריכה לבטא את ערכי הציבור כפי שהם באים לידי ביטוי בחקיקה" "הצדק ייראה רק כאשר לכל גווני האוכלוסייה יהיה ייצוג בקרב השופטים"
▪  ▪  ▪
שקד. תפיסות עולם שונות [צילום: ליאב פלד]

שרת המשפטים, איילת שקד, מכחישה (יום ב', 27.5.19) את הידיעות לפיהן היא עשויה לרוץ עם ישראל ביתנו במקרה שהבחירות יתקיימו בעוד מספר חודשים. היא לא התייחסה לידיעות לפיהן היא שוקלת להתפקד לליכוד.
"חשבתי שזה יהיה נאום הפרידה שלי מתפקיד שרת המשפטים ושבשבוע הבא אני עוזבת את סלאח א-דין [בירושלים, מקום מושבו של משרד המשפטים]. אבל לפוליטיקה יש חוקים משלה, ואי-אפשר לדעת מה יהיה עד יום רביעי. דבר אחד אני יכולה להגיד: הידיעות שהתפרסמו אתמול בענייני אינן נכונות", אמרה שקד. היא לא אמרה במפורש למה כוונתה, אך אתמול דובר על אפשרות שתחבור לאביגדור ליברמן. היום דובר על אפשרות שתחזור לליכוד.
שקד אמרה, כי המערכת המשפטית התגייסה בצורה טוטלית לטובת תוכנית ההינתקות, תוך רמיסת זכויות חשודים והימנעות של עורכי הדין הבכירים מלצאת נגד הצעד - בניגוד לעצומה עליה חתמו בשבוע שעבר. "מרכז הכובד של הדמוקרטיה במובן מסוים עבר מנבחרי הציבור למשפטנים. נבחרי הציבור המשיכו לשאת באחריות, אבל הלכו ואיבדו את הסמכות - חלקית באחריות הפוליטיקאים", אמרה.
שקד שיבחה את המשפטנים בשירות הציבורי, אך הזכירה שלא הם אשר נבחרו ושהם מתמנים בזכות כישוריהם ולא בשל ערכיהם. לדעתה, הפסיקה צריכה לבטא את ערכי הציבור כפי שהם באים לידי ביטוי בחקיקה. "ההרכב האנושי במערכת המשפט השתנה בקדנציה היוצאת. 330 שופטים התמנו לכל הערכאות, כולל שישה לבית המשפט העליון, המשקף כיום תפיסות עולם שונות". לדבריה, הדגש בבחירת השופטים הושם בראש ובראשונה על מצוינות, לצד שמרנות ושיקוף חלקי האוכלוסייה.
"רוחות חדשות מנשבות בבית המשפט העליון. זכות עמידה ושפיטות אינן טאבו יותר. קונספציות שהתגבשו אצל היועצים המשפטיים מאותגרות באולם המשפטים. חברי כנסת שמנסים להעביר את הפוליטיקה לבית המשפט, נדחים על הסף", המשיכה שקד. "כל חברי הוועדה שאפו להביא לגיוון תרבותי ורעיוני בבית המשפט. הצדק ייראה רק כאשר לכל גווני האוכלוסייה יהיה ייצוג בקרב השופטים. אחידות מחשבתית - out; פלורליזים שיפוטי - in".
לדברי שקד, התערבותו של בית המשפט העליון בנושאים ערכיים היא הסיבה העיקרית לירידה באמון הציבור במוסד חשוב זה. לכן, הסבירה, נחוצה פסקת ההתגברות, אשר תותיר בידי נבחרי הציבור את ההכרעה הסופית בנושאים ערכיים. שקד העירה, כי אהרן ברק היה מי שהציע לייבא מקנדה את פסקת ההתגברות, "ואז לא שמענו על חורבן הדמוקרטיה". היא הביעה את התקווה, כי הכנסת הנוכחית תשלים את המלאכה, תוך דו-שיח בין שלוש הרשויות. שקד דיברה בכנס לשכת עורכי הדין.

תאריך:  27/05/2019   |   עודכן:  27/05/2019
+ליצמן: אצל ליברמן יש משא בלי מתן
16:34 27/05/19  |  

‏סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, הגיב לסירובו של ליברמן להתפשר בנוגע לחוק הגיוס: "זה נקרא משא ומתן? זה נקרא משא. משא ומתן זה שהוא נותן משהו והצד השני נותן משהו. אף פעם לא ראיתי שהולכים לבחירות על פסיק".

+המהפכה השמרנית רק החלה
11:55 27/05/19  |  איילת שקד   |   לרשימה המלאה

נאומה של שרת המשפטים, איילת שקד, בפתיחת כנס לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019

"דברו לגופו של עניין" [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקד: לא ארוץ עם ליברמן אם הבחירות יוקדמו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שקד תיפול אם תלך לליברמן
ליברמן חוטף מכה   |  27/05/19 13:02
2
פעמיים ביום עלייך להכריז זאת
מיכל מירושלים  |  27/05/19 13:21
3
שקד לא תחבור לליברמן, למרות
בחורה חכמה  |  27/05/19 17:49
4
שקד
בורקיטו  |  28/05/19 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
מסתמן כי התיק יפוצל לשניים - תחום הרווחה והשירותים החברתיים שיימסר לידי יהדות התורה, ותחום העבודה שיימסר לידי שר מהליכוד, כנראה דוד אמסלם
עידן יוסף
בניגוד לדיווחים כאילו המפלגות החרדיות דורשות להקים ועדת רבנים שתכריע במתן היתרי עבודה בשבת, האמת מורכבת יותר: מדובר בתיקון השחיקה בסטטוס-קוו וחזרה להבנות העבר
עידן יוסף
השר חיים כץ נתן היתר להעסקה גורפת של עובדים לצורך קיום האירוויזיון, אך הציג לוועדת השרים המיוחדת מצג שווא כאילו נועץ תחילה בארגוני עובדים ובמעסיקים    התחייבות ראש הממשלה לחרדים לצמצום חילולי השבת לא קוימה
עידן יוסף
ביום רביעי יפקעו 28 הימים הראשונים, ולנתניהו יינתנו עוד שבועיים    בית הנשיא: ראש הממשלה לא חייב להגיע, הוא יכול להגיש בקשה בכתב    סיכום בין השותפות על ממשלה מנופחת
עידן יוסף
השר לשירותי דת דורש הבהרות משר העבודה ותוהה מדוע מתבקש היתר כללי בשעה שניתן להסתפק בהיתרים מיוחדים, כפי שנעשה בעבר באירועים גדולים    וקנין: "האם לדעת משרד העבודה החשיבות הלאומית של האירוויזיון גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il