X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיאת הארצי על הצעת בוררות חובה:

ניסיון לפגוע בבתיה"ד לעבודה

ההצעה הועלתה בידי סיעות הימין ורדה וירט-ליבנה מגלה: הוכנו הנחיות שיאפשרו לשופטי בית הדין הארצי לגשר בין הצדדים; אושרו בידי חיות וממתינים לחוות דעתו של נציב התלונות על שופטים
▪  ▪  ▪
וירט-ליבנה. למנוע עיוותים [צילום: ליאב פלד]

ההצעה לקבוע בוררות חובה בסכסוכי עבודה, מהווה ניסיון לפגוע בסמכויותיהם של בתי הדין לעבודה. כך אומרת (יום ב', 27.5.19) נשיאת בית הדין הארצי, ורדה וירט-ליבנה, בתגובה על הצעת החוק שכבר הוגשה לכנסת בידי סיעות ימין.
וירט-ליבנה גילתה, כי הנהלת בתי הדין ניסחה הנחיות לדרך בה יכולים השופטים לנהל הליכים בין הצדדים לשם הבאתם לשולחן המו"מ, וזאת לאחר שנציב התלונות הקודם על השופטים, אליעזר ריבלין, קבע שאינם יכולים לעשות זאת בלשכותיהם. ההנחיות נוסחו בעקבות עבודתה של ועדה בראשותה של הנשיאה לשעבר, נילי ארד, ולדברי וירט-ליבנה - כל 36 הגורמים שהופיעו בפני הוועדה הביעו תמיכה במתן רשות לניהול הליכים אלו. ההנחיות אושרו בידי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, וממתינות לחוות דעתו של הנציב הנוכחי, אורי שהם.
וירט-ליבנה גם הזהירה מפני פגיעה בזכויותיהם של עובדים בכלכלה השיתופית המועסקים בחברות כגון Uber. לדבריה, על בתי הדין להוות מחסום בפני חיסכון בעלויות, שבפועל בא לידי ביטוי בגלגול עלויות העסק על כתפי העובדים.
וירט-ליבנה אמרה: "כלכלת השיתוף לגיטימית ככל שהיא אכן באה על-מנת לקדם יעילות וגמישות, תוך הסכמה מלאה של כל הצדדים כולם. איני סבורה שיש לאפשר צורות העסקה פוגעניות, בהן 'בתמורה' לגמישות ולעצמאות לעצב את עבודתו באופן שנראה לו הכי נוח, 'ישלם' העובד במחיר של שחיקה בהגנות הסוציאליות המוקנות לו מכוח החוק, בפגיעה בזכויותיו כעובד, בזכותו לאיזון ראוי בין עבודה לפנאי, ובזכותו לייצוג קיבוצי.
"חשוב להקפיד על כך שלא נאפשר במו ידינו יצירת עיוותים חברתיים ושוק עבודה בו לעובדים רק אשליה של עצמאות וגמישות, כאשר בפועל הם ניזוקים הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך, בכל הקשור לזכויותיהם הסוציאליות".
וירט-ליבנה סקרה את הבעיות בתחום יחסי העבודה שיוצרת "כלכלת החלטורה" (היא מעדיפה את הכינוי "כלכלת הפלטפורמות"), בה המשרות הן חלקיות וזמניות. למשל: האם קיימים יחסי עובד-מעסיק בין הצדדים? מהו הדין החל על עובד המעניק שירותים לחברה בחו"ל? האם העובדים יוכלו להתארגן וכיצד? לדברי וירט-ליבנה, ייתכן שהמענה יינתן בתוך המערכות הקיימות - כשם שייתכן שיהיה צורך ליצור מערכות חדשות. ייתכן שגם ארגוני העובדים יצטרכו לתת מענה חדשני לעובדים אלו, הוסיפה.
"בתי הדין לעבודה אינם מנותקים מהמתרחש בשטח, ומעולם לא חששו מהמציאות המשתנה. משפט העבודה אינו קופא על שמריו. ישנה מודעות לכך ששינוי העיתים אכן מחייב בחינה מחודשת של הלכות, כדי להתאים את המשפט למציאות המתחדשת. זאת, לצד ההקפדה על הוודאות והיציבות המשפטית. פיתוחו של משפט העבודה בישראל, נעשה תמיד לצד שאיפה ליצירת כללים המתאימים למציאות החברתית והמציאות במשק ובשוק העבודה", סיכמה וירט-ליבנה. היא דיברה בכנס לשכת עורכי הדין.
בהמשך המושב אמרה וירט-ליבנה, כי בשנים האחרונות יש יותר מדי משפטיזציה במאבקים בין על הייצוג במקום עבודה זה או אחר. "כמעט על כל דבר רצים לבית הדין לעבודה, במקום שזה ייפתר בשטח. השטח מדבר. תנו לו קרדיט". לגבי הפיצויים על פגיעה בהתארגנות, סבורה וירט-ליבנה שיש להביא בחשבון את היקף הפגיעה, אך גם יש למנוע קריסה של עסקים קטנים - וכך נוהגים בתי הדין גם בפסיקה בתחומים אחרים.

תאריך:  27/05/2019   |   עודכן:  27/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לפגוע בבתיה"ד לעבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא לשפוך המיים והתינוק
ngxhe  |  28/05/19 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שלומית וגמן-רטנר: עבריינים צריכים עזרה ויש לידם עורכי דין, בנאמנויות ובמבנים משפטיים מורכבים    ראש תחום אכיפה כלכלית בפרקליטות: מתנהלים 35 תיקים בהם עורכי דין היו המלבינים
מירב ארד
רכישת המותג, כוללת, בין היתר, את הזכות לשימוש בשם "רימונים" ו/או "רשת מלונות רימונים", כולל נכסים והתחייבויות הקשורים במותג ובמוניטין שיש לרשת מלונות רימונים    שווי העסקה מוערך בכמיליון ש"ח
איתמר לוין
טוען שיש להביא בחשבון את הכרעת הבוחר    מבטיח דו-שיח עם מערכת המשפט - ומציב תנאים    רוזן: אתערב בשיקול הדעת של הפרקליטות אם יתברר שהמניעים זרים    נזרי: אני לא שומע רצון לרסן אלא לרסק
איתמר לוין
"הטענה כאילו מערכת אכיפת החוק מנסה להפעיל ראש ממשלה משיקולים זרים - היא טענת כזב. הטענה כאילו המערכת מסמנת מראש מטרות ופועלת להפיל אותם - היא טענת כזב"
איתמר לוין
אומר שללא עילת הסבירות - האזרח יישאר חשוף מול רשויות השלטון    על הנימוקים המוצגים לתיקון חוק החסינות: קשה שלא להתרשם שאלו אינן הסיבות האמיתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il