X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכנסות רכבת ישראל ממכירת כרטיסי נסיעה עמדו ברבעון הראשון של 2019 על 180 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל אשתקד הירידה בהכנסות - למרות גידול של 2.9% במספר הנוסעים הרכבת סיימה את הרבעון ברווח נקי של 9.5 מלש"ח דיוק הרכבות ירד ב-1.5% וברכבת מאשימים את ועד העובדים, את המחסור במסילות ואת הגידול בזוגות האופניים המועלים לרכבת
▪  ▪  ▪
מי אשם באיחורים? הוועד והנוסעים שמעלים אופניים [צילום: רכבת ישראל]

רכבת ישראל סיימה את 3 החודשים הראשונים של 2019 רווח נקי של כ-9.5 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפרש בין הרבעונים מושפע, בין היתר מעיתוי חד הפסח, שחל בשנה שעברה ברבעון הראשון ושבשל החופשה שיש לרבים מן העובדים במשק במהלך החג - חלה בו גם ירידה בכמות הנוסעים ברכבת.
הרכבת סיימה את הרבעון הראשון השנה ברווח תפעולי של כ-3.5 מיליון שקלים. זאת מול הפסד תפעולי של 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ומול הפסד תפעולי של 42 מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2018.
בדוח שהוגש לבורסה נכתב כי המעבר מהפסד לרווח ברבעון המדווח, נרשם למרות השביתות והעיצומים שפגעו באופן חמור בשירות לנוסע ובהכנסות החברה, והוא מיוחס לתוכנית ההתייעלות אשר מבוצעת בחודשים האחרונים בחברה. במסגרת תוכנית זו מבוצע קיצוץ בסעיפי הוצאות החברה, ותוצאותיו באות לידי ביטוי בדוח הכספי. כך למשל, קוצצו הוצאות לוגיסטיקה וחשמל, שיווק, אירוח וכיבוד, ארנונה, דואר ותקשורת ועוד.
לצד זאת, החברה מיישמת תוכנית התייעלות לצמצום בהוצאות שכר, הכוללת איחוד תקנים, גם בתפקידי הנהלה בכירים, ובוחנת בשלב זה התייעלות בהיבטי כוח אדם אשר תכלול קידום תוכנית פרישה לעובדים הקרובים לגיל פנסיה. בנוסף, הודיעה לאחרונה החברה על תיקון להסכם הסובסידיה הנוגע להובלת מטען.
ממוצע הנסיעות היומי ברכבת ישראל ברבעון הראשון של 2019 עמד על 253 אלף נסיעות, גידול של 1.6 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (249 אלף). ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי), עמד ברבעון הראשון על 270 אלף נסיעות, לעומת 260 אלף נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. נתון המהווה גידול של 3.8 אחוזים.
ברבעון הראשון לשנת 2019 נסעו 17.3 מיליון נוסעים ברכבת, גידול של 2.9% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד (16.8). עם זאת, ההכנסות מהסעת נוסעים לשלושת החודשים הראשונים של 2019 ירדו בכ-7 מיליון שקלים והסתכמו בסך של כ-180 מיליון שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ-187 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
ממוצע דיוק הרכבות ברבעון הראשון לשנת 2019 ירד ב-1.5% ועמד על כ-90.1 אחוזים, לעומת 91.6 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד. ברכבת טענו כי נתון הדיוק ברבעון המדווח הושפע משמעותית מעיצומי ועד העובדים, אשר הורגשו ביתר שאת בחציון האחרון של חודש פבר', ובמהלך כל חודש מרס. עוד ציינו כי הנתון מושפע משמעותית מהמחסור במסילות ובקרונות, בדגש על מסילות החוף החסרות והמחסור במסילה רביעית באיילון. "הקיטון בנתון הדיוק מושפע משמעותית מהחרפת העומסים בתחנות וברכבות, בעיקר בשל עמידה ארוכה של הרכבות בתחנות, והתארכות זמני העלייה והירידה מהרכבות הצפופות. זאת לצד גידול עצום בכמות זוגות האופניים המועלים לרכבת, מה שמוביל להתארכות נוספת בזמני הירידה והעלייה לרכבות", לשון הודעת הרכבת.
ירידה חלה גם במטענים שהובילה רכבת ישראל בשלושת החודשים הראשונים של 2019 - כ-2 מיליון טון, לעומת כמות של 2.2 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. בהתאם לכך, הכנסות הרכבת מהובלת מטענים ירדו ועמדו על כ-42 מיליון שקלים לעומת 46 ברבעון המקביל אשתקד.
הפסדי מגזר המטענים ברבעון הראשון עמדו על 23 מיליון לעומת 16 מיליון, ברבעון המקביל אשתקד. גם כאן, מאשימה הרכבת את ועד העובדים וטוענת כי הקיטון במטען המובל ובהכנסות מגזר המטענים נגרם בעיקרו בשל עיצומי ועד העובדים, אשר השביתו את חטיבת המטענים באופן חלקי לאורך כמעט כל הרבעון המדווח, לרבות השבתה מלאה של חטיבת המטענים למשך כשבועיים.

תאריך:  28/05/2019   |   עודכן:  28/05/2019
+19 רכבות לצפון והתפוסה ירדה ב-20%
11:43 28/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ירידה של כחמישית בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב, כפי שנמדדו ביום ראשון האחרון  ▪  רכבת ישראל: הצפיפות צפויה לפחות אך לא להיעלם

רכבת דו קומתית בקו החוף [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסות הרכבת מנסיעות ירדו ב-7 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
מרדכי איש-שלום
ביטול חניית כחול-לבן לטובת הגדלת מסלולי תחבורה צבורית אינו עולה כסף רב אך עשויה להעשיר את קופת העיריות בצורת אגרות וקנסות
עידן יוסף
מהירות הנסיעה הרגילה תוחזר רק לאחר ירידת הטמפרטורה בפסים ל-56°C    שיבושים בקו הנגב המערבי עקב שריפה
איתמר לוין
בג"ץ דחה את העתירות נגד הקמת מתחם בשטח רמלה-גזר-מודיעין, הרחבת המתחם הקיים בתחנת לוד וחיבור ביניהם    מזוז: כולם רוצים רכבת, איש לא רוצה את המתקנים
עידן יוסף
פורום השבת הציבורית טוען כי הכרזתו של ראש עיריית רמת גן בדבר הפעלה בשבתות של תחבורה עירונית, מנוגדת לעמדה שהביע בעבר נגד המהלך ה"לא אחראי"
עידן יוסף
בהפעלת עיריית תל אביב יפו יחל בסוף השבוע הקרוב שירות הסעיות במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים    השירות יפעל בימי חול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il