X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידה של כחמישית בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב, כפי שנמדדו ביום ראשון האחרון רכבת ישראל: הצפיפות צפויה לפחות אך לא להיעלם
▪  ▪  ▪
רכבת דו קומתית בקו החוף [צילום: רכבת ישראל]

ביום ראשון האחרון החזירה רכבת ישראל 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב. בזכות זאת, נמדדו נתוני תפוסה נמוכים משמעותית, בהשוואה לימי ראשון קודמים, בשעות השיא בבוקר ובערב.
מבדיקה שערכה רכבת ישראל עולה כי ברכבות המופעלות בקווי הצפון העמוסים (נהריה-מודיעין וכרמיאל-באר שבע), נמדדו (יום א', 26.5.19) בשעות העומס בבוקר, בתחנות חיפה, בנימינה וחדרה, המאופיינות בשיא העומסים, 103 אחוזי תפוסה ברכבות, וזאת לעומת 123 אחוזים ביום ראשון שלפניו (19.5.19).
עוד עולה, כי ברכבות המופעלות בשעות השיא בערב, מתל אביב לכיוון חיפה, נמדדו שלשום בשלושת תחנות תל אביב העמוסות (השלום, מרכז-סבידור ואוניברסיטה), 66 אחוזי תפוסה, וזאת לעומת 75 אחוזי תפוסה לפני החזרת השירות.
שעות העומס בערב נפרסות על פני שעות רבות יותר בהשוואה לבוקר, ולכן נתוני הצפיפות בהן נמוכים משמעותית משעות הבוקר.
מרכבת ישראל נמסר כי "תמונת העומסים כפי שנבדקה שלשום (ראשון), עדיין אינה מייצגת במלואה את המשמעויות המלאות של החזרת השירות, וזאת מכיוון שנוסעים רבים עדיין נסעו ברכבות הקיימות ולא באלה שהתווספו מחדש. מה שמיוחס ככל הנראה להרגל או לחוסר במידע. אנו צופים כי בימים הקרובים אחוזי התפוסה ירדו עוד יותר, כאשר יותר נוסעים יתוודעו אל השירות שהוחזר".
בנוסף מדגישים ברכבת כי החזרת השירות אומנם משפרת משמעותית את נתוני הצפיפות, אך העומסים לא ייעלמו לחלוטין. "רכבת ישראל היא מערכת הסעת המונים מודרנית, וכמו כל מערכת הסעת המונים בעולם מתמודדת עם עומסים בשעות השיא. הקלה משמעותית תגיע באמצעות שילוב בין מסילות נוספות בצירים העמוסים, ורכש של צי נייד חדש".
החזרת השירות המלא לצפון, למרות המחסור החמור בקרונות ובדגש על קרונות הכוח והניהוג, התאפשרה בשל הצלחת ניסוי שבוצע על-ידי חטיבת הנייד ברכבת ישראל, במנהרות גילון הסמוכות לכרמיאל.

תאריך:  28/05/2019   |   עודכן:  28/05/2019
+הכנסות הרכבת מנסיעות ירדו ב-7 מלש"ח
11:42 28/05/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הכנסות רכבת ישראל ממכירת כרטיסי נסיעה עמדו ברבעון הראשון של 2019 על 180 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל אשתקד  ▪  הירידה בהכנסות - למרות גידול של 2.9% במספר הנוסעים  ▪  הרכבת סיימה את הרבעון ברווח נקי של 9.5 מלש"ח  ▪  דיוק הרכבות ירד ב-1.5% וברכבת מאשימים את ועד העובדים, את המחסור במסילות ואת הגידול בזוגות האופניים המועלים לרכבת

מי אשם באיחורים? הוועד והנוסעים שמעלים אופניים [צילום: רכבת ישראל]
+תנועת הרכבות בקו הנגב המערבי שבה בהדרגה לסדרה
08:55 28/05/19  |  

בהנחיית המשטרה, נפתחו לתנועה כל הקווים בתחנת ת"א ההגנה. תנועת הרכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) שבה לסדרה ובהדרגה.

+עיכובים בתנועת הרכבות עקב דריסה; קו הנגב המערבי נסגר
07:16 28/05/19  |  עידן יוסף

אדם שפרץ לשטח מסילה בתחנת ת"א ההגנה נפגע מרכבת חולפת. צוותי חרום של רכבת ישראל, משטרה ומד"א נמצאים במקום. לפי שעה ובהתאם לנוהל, נסגרה לתנועה מסילת קו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) העוברת בתחנה. רכבות בקו הנגב המערבי בלבד יסיימו את נסיעתן מצפון בתחנת תל אביב סבידור מרכז, ומדרום בתחנת ראשל"צ משה דיין. לפי שעה אין השפעה על שאר הקווים העוברים בתחנה, אך ישנם עיכובים בתנועת הרכבות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איציק וולף
הכנסות רכבת ישראל ממכירת כרטיסי נסיעה עמדו ברבעון הראשון של 2019 על 180 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל אשתקד    הירידה בהכנסות - למרות גידול של 2.9% במספר הנוסעים    הרכבת סיימה את הרבעון ברווח נקי של 9.5 מלש"ח    דיוק הרכבות ירד ב-1.5% וברכבת מאשימים את ועד העובדים, את המחסור במסילות ואת הגידול בזוגות האופניים המועלים לרכבת
מרדכי איש-שלום
ביטול חניית כחול-לבן לטובת הגדלת מסלולי תחבורה צבורית אינו עולה כסף רב אך עשויה להעשיר את קופת העיריות בצורת אגרות וקנסות
עידן יוסף
מהירות הנסיעה הרגילה תוחזר רק לאחר ירידת הטמפרטורה בפסים ל-56°C    שיבושים בקו הנגב המערבי עקב שריפה
איתמר לוין
בג"ץ דחה את העתירות נגד הקמת מתחם בשטח רמלה-גזר-מודיעין, הרחבת המתחם הקיים בתחנת לוד וחיבור ביניהם    מזוז: כולם רוצים רכבת, איש לא רוצה את המתקנים
עידן יוסף
פורום השבת הציבורית טוען כי הכרזתו של ראש עיריית רמת גן בדבר הפעלה בשבתות של תחבורה עירונית, מנוגדת לעמדה שהביע בעבר נגד המהלך ה"לא אחראי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il