X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"פעולות בהן מורשה לעסוק רופא בלבד"

בג"ץ בלם רופא בלידות ביתיות

ד"ר אילן הלוי, נגדו מתנהלים הליכים בשל קיום לידות ביתיות בסיכון גבוה, לא יוכל לשמש כ"מלווה לידה" - משום שבפועל בכוונתו להעניק טיפול רפואי, למרות הגבלת רשיונו
▪  ▪  ▪
הלוי. הפר את התחייבויותיו [צילום: יוטיוב]

רופא הנשים ד"ר אילן הלוי אינו רשאי ללוות לידות ביתיות - קובע (יום ג', 28.5.19) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ. הוא דחה עתירות של הלוי ושתי נשים הרות בסיכון גבוה, שהוגשו על-רקע ההליכים הפליליים והמשמעתיים המתנהלים נגד הלוי.
ההליכים נגד הלוי מתנהלים מזה ארבע שנים, לאחר תלונות ולפיהן הוא עורך לידות ביתיות בסיכון גבוה - בניגוד להוראות משרד הבריאות. הלוי הוזהר והתחייב לחדול ממעשיו, אך המשיך בהם ואף גרם נזקים לכמה יולדות. הוא גם המשיך לבצע לידות כאשר רשיונו הושעה, כולל במקרה בו התינוקת נפטרה ומקרה בו היולדת הובהלה לבית החולים במצב קשה.
בנובמבר 2018 נאסר על הלוי, למשך שישה חודשים, לעסוק במיילדות אלא בבית חולים ובפיקוח. חודש קודם לכן הוצא צו סגירה מינהלי למרכז ג'הארה דולה שהוא מנהל, שוב על-רקע תלונות חמורות. הלוי והנשים ביקשו מבג"ץ לאפשר לו ללוות לידות, ללא מתן טיפול רפואי - אך מינץ דחה את העתירות. לדברי מינץ, בעתירות עצמן נאמר במפורש, כי הלוי מתכוון להעניק טיפול רפואי במקרה חרום - ומכאן שהוא יפר את המגבלות שהוטלו עליו.
"אין הרבה מקום לספק, כי פיקוח רפואי על מצבה הרפואי של יולדת, על-ידי רופא שזהו תחום התמחותו ובו הוא צבר לשיטתו מומחיות וניסיון, תוך מתן טיפול רפואי דחוף או הפנייתה לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי כאשר הדבר נדרש - בוודאי כאשר מדובר ברופא אשר מקבל ללידה יולדות אשר אינן 'בסיכון נמוך' ולידתן נושאת בחובה סיכונים נוספים - עולה בגדר הפעולות שמורשה לעסוק בהן רופא בלבד", קובע מינץ. עוד הוא אומר, כי הלוי אינו מבקש לעסוק בתמיכת לידה במובנה הרגיל, אלא בהרבה מעבר לכך - במתן טיפול רפואי.
עוד דוחה מינץ את טענותיו של הלוי נגד סגירת המרכז שהפעיל, לאחר שהתחייב שלא לעסוק בו בלידות: "על פניו העותר הפר התחייבות זו ברגל גסה. לא רק שהמרכז המשיך בפעילותו ללא אישורים כלשהם, אלא שעל-פי החשד, העותר קיבל במתחם נשים ללידה כאשר מצבן הרפואי ועברן המיילדותי אינו מתאים על-פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים ללידה מחוץ לכותלי בית החולים".
שתי הנשים - נועה שגב וחנה גלידאי - יצאו נגד הוראות חוזר משרד הבריאות בנוגע ללידה ביתית, שבין היתר מונעות מהן אפשרות זאת בשל הסיכון הגבוה בו הן מצויות. מינץ מעיר, כי השתיים לא הצביעו על רופא כלשהו - למעט הלוי - המוכן ללוות אותן בלידה ביתית, ולכן עתירתן תיאורטית. למעלה מן הצורך הוא דוחה את הטענות ולפיהן משרד הבריאות חרג מסמכותו כאשר הוציא את החוזר. מינץ קובע, כי החוזר הוצא בהליך מקצועי ראוי והוא אינו מונע משום אישה ללדת בביתה, אלא מציב את הדרישות המקצועיות בפני רופאים המבקשים לסייע להן.
הלוי חויב בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. השופטים ניל הנדל וענת ברון הסכימו עם מינץ. את העותרים ייצג עו"ד לירן זילברמן, ואת המדינה - עוה"ד לירון הופללד ורנאד עיד.

תאריך:  28/05/2019   |   עודכן:  28/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושרו גם ההצעות לחוק נורבגי מורחב ולוויתור על בחירות מקדימות    נתניהו מוותר על שריון בן-דהן    השיבוץ: כחלון - מקום 5, אלי כהן - 15, שאשא ביטון - 29 ופולקמן - 35
איציק וולף
יוכפז הודיע לבעלי מניות ערוץ 13 על כוונתו לעזוב את הערוץ    ישראל טויטו, סמנכ"ל התוכן של רשת, יחליף אותו בתפקיד עד לאיתור מנכ"ל חדש
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה לרגל ציון היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון ב-31.5.19    בכל יום מתים בישראל 22 בני אדם ממחלות הקשורות בעישון
איציק וולף
האוצר מתריע מפני צמצום שיתחייב בפעילות הממשלה לצורך גישור תקציבי שיתחייב מההוצאות הנלוות לפיזור הכנסת    חשב הכנסת: ככל שיתירו הלוואות חדשות למפלגות - החשיפה תגדל מ-62.5 מלש"ח שטרם הוחזרו ל-201 מלש"ח
איתמר לוין
בן-ארי קוראת להעביר לאחריותו גם תיקי מיסים סבוכים, הלבנות הון וחילוטים    "יש 700 מיליון שקל שתקועים בבתי המשפט, כי אין החלטה סופית על החילוט שלהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il