X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוכנית "מהיר ועכשיו" - רשת קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות בגוש-דן - הוצגה בתמיכת נציגי הרשויות המקומיות הישום תלוי בהסכמת משרד התחבורה
▪  ▪  ▪
[צילום: שגיא טבצ'ניק]

תוכנית ״מהיר ועכשיו״ - רשת קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות בגוש-דן הושקה (יום ד', 29.5.19) בתל אביב באירוע משותף של ארגון 15 דקות והמכון הטכנולוגי HIT במתחם ״הספרייה״ במגדל שלום.
באירוע השתתפו שלושה סגני ראש עיר ומחזיקי תיק תחבורה מהערים תל אביב, רמת גן ופתח תקוה, שהביעו תמיכה במיזם והצהירו כי יפעלו למימושו מול משרד התחבורה. אם ידחה משרד התחבורה את התוכנית - היא לא תצא לפועל.
תוכנית ״מהיר ועכשיו״ מבקשת לתת מענה לתקופת הביניים - העשור הקרוב - במהלכה יתבצעו עבודות להקמת שלושה קווי רכבת קלה בגוש-דן. על-מנת להתמודד עם קשיי התחבורה בתקופת הביניים, התוכנית מציעה רשת של קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות - כבר עכשיו. המודל זהה להפעלת קו 1 בגוש-דן הנוסע על תוואי הקו האדום מפתח תקוה ועד לבת ים. רכזת תחום קהילה ב-15 דקות לרה פארן אמרה כי ״דווקא בתקופת העבודות, כאשר הדרכים פקוקות וסתומות, יש ליצור חלופה מהירה וישירה לאזורי הביקוש״. על-פי התוכנית, זמני הנסיעה בקווים המכינים יהיו קצרים בכמחצית מזמני הנסיעה היום. כך למשל, נסיעה ממרכז תל אביב לרמת החייל אורכת כיום כ-40 דקות, אבל עם הקו המכין הצהוב זמן הנסיעה לא יעלה על 19 דקות.
בחבר-דיון בהנחיית העיתונאי אביב לביא, הביעו נציגי הרשויות המקומיות תמיכה בתוכנית. סגנית ראש עיריית תל אביב יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה: ״בואו נתחיל עם הקו הסגול המכין, שיסע בתוואי העתידי של הרכבת הקלה. יש לו השלכות על רחובות מרכזיים בתל אביב - אלנבי ובן יהודה. אני מציעה לקחת את הקו הזה כיעד ולקדם אותו. זה אתגר יוצא מן הכלל לעשות קו מקדים - הסגול תחילה״.
מ״מ ראש עיריית רמת גן ומחזיק תיק התחבורה, ליעד אילני: ״אנחנו בעד התוכנית. קו 1, שנוסע בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, הוא הצלחה מסחררת ונשמח מאוד אם זה יקרה גם בקו הסגול. ננסה לעשות את זה יחד עם המדינה״.
סגן ראש עיריית פתח תקוה ומחזיק תיק התחבורה, צדוק משה, הוסיף: ״אנחנו חייבים שיתוף פעולה של כל הערים בגוש-דן. אם לא נחליט שאנחנו מתעדפים תחבורה ציבורית על פני כל דבר אחר - נמצא את עצמנו באסון תחבורתי קשה מאוד״.
במסגרת אירוע ההשקה הציגו סטודנטים לעיצוב את מערך הקווים העתידי על גבי מפות, עיצובי ישומונים, תחנות אוטובוס ממותגות והדמיות של רחובות גוש-דן בהן אולי יעברו קווי ״מהיר ועכשיו״.
מנכ״ל 15 דקות, שמרית נוטמן, אמרה כי ״העבודות להקמת מערך הרכבות הקלות תסתיימנה בעוד עשור, במקרה הטוב. עבודות ההקמה צפויות להחמיר את עומסי התנועה, שכבר היום הם בלתי נסבלים. הדרך היחידה לעבור זאת בשלום היא באמצעות תחבורה ציבורית מהירה למרכזי הערים. הרשויות המקומיות תומכות - וציבור הנוסעים מצפה ממשרד התחבורה לאמץ את היוזמה שתקל על התנועה ועל העסקים בגוש-דן".

בימים הקרובים יפורסמו מכרזי הקו הירוק והקו הסגול של נת"ע
שש קבוצות בינלאומיות עברו את תנאי הסף למכרז ה-PPP של המערכות והקרונות
▪  ▪  ▪

שש הקבוצות הבינלאומיות שניגשו להליך המיון המוקדם של מכרזי הקו הירוק והקו הסגול של נת"ע עברו בהצלחה את תנאי הסף ויקבלו בימים הקרובים את מסמכי המכרז.
מדובר במכרז הגדול בתולדות המדינה – בהיקף של כ-15 מיליארד שקל – שכולל את התכנון, הביצוע והתחזוקה של המערכות הרכבתיות והקרונות של שני הקווים, בשיטת (PPP (Public Private Partnership, במתכונת שנערכה בהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה, באגף החשב הכללי ובאגף תקציבים במשרד האוצר. במכרז ייבחרו שתי קבוצות – אחת לכל קו.
בין המתמודדות – חברות מובילות בענף הרכבות מרחבי העולם בשיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום ההנדסה האזרחית ובתחום המימון: CAF הספרדית בשיתוף שפיר, CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד, אלסטום בשיתוף אלקטרה, John Laing ודן, סימנס הגרמנית בשיתוף מנרב, אלייד ופז, CREC הסינית בשיתוף בומברדיה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, וקבוצה סינית של CCCC ו-CHEC.
עבודות התשתית להקמת הקווים כבר החלו – בתוואי הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב בתל אביב ובתוואי הקו הירוק בשדרות ירושלים בחולון. שני הקווים יצטרפו לקו האדום שביצועו מתקדם לפי לוחות הזמנים לקראת הפעלתו המתוכננת באוקטובר 2021.
"נת"ע ממשיכה בתנופה להקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב", אמר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. "קווי הרכבת הקלה ישרתו למעלה מחצי מיליון תושבים מדי יום. במקביל אנחנו מקדמים את תכנון שלושת קווי המטרו".
הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשיה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם 4 תת-קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות.
הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר-אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות.
שני הקווים תוקצבו ע"י ממשלת ישראל בכ-30 מיליארד שקל.

תאריך:  29/05/2019   |   עודכן:  29/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ירידה של כחמישית בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב, כפי שנמדדו ביום ראשון האחרון    רכבת ישראל: הצפיפות צפויה לפחות אך לא להיעלם
איציק וולף
הכנסות רכבת ישראל ממכירת כרטיסי נסיעה עמדו ברבעון הראשון של 2019 על 180 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל אשתקד    הירידה בהכנסות - למרות גידול של 2.9% במספר הנוסעים    הרכבת סיימה את הרבעון ברווח נקי של 9.5 מלש"ח    דיוק הרכבות ירד ב-1.5% וברכבת מאשימים את ועד העובדים, את המחסור במסילות ואת הגידול בזוגות האופניים המועלים לרכבת
מרדכי איש-שלום
ביטול חניית כחול-לבן לטובת הגדלת מסלולי תחבורה צבורית אינו עולה כסף רב אך עשויה להעשיר את קופת העיריות בצורת אגרות וקנסות
עידן יוסף
מהירות הנסיעה הרגילה תוחזר רק לאחר ירידת הטמפרטורה בפסים ל-56°C    שיבושים בקו הנגב המערבי עקב שריפה
איתמר לוין
בג"ץ דחה את העתירות נגד הקמת מתחם בשטח רמלה-גזר-מודיעין, הרחבת המתחם הקיים בתחנת לוד וחיבור ביניהם    מזוז: כולם רוצים רכבת, איש לא רוצה את המתקנים
רשימות נוספות
הכירו את ה"יפואית" - הסעית שד' ירושלים  /  עידן יוסף
נסיעת מבחן ראשונה לקרונות הקו האדום  /  עידן יוסף
ברן זכתה במכרז של הקו הסגול  /  עידן יוסף
עידן הקו הסגול   /  עמית דובקין
די עם הרכבת  /  יאיר ד"ר ויסמן
משבר ההתבגרות של ליצמן  /  אביעד ויסולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il