X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע המיוחד בהופעה פומבית ראשונה ואחרונה: דוחה את התקפותיו של טראמפ על החקירה והחוקרים; מדגיש שהיה אומר שטראמפ לא ביצע פשע - אם היה מגיע למסקנה זו
▪  ▪  ▪
מולר. "בחרנו בקפידה" [צילום: קרולין קסטר, AP]

התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, מבהיר שהוא לא יעיד בקונגרס ולא ידבר בפומבי על ממצאיו. מולר מסר (יום ד', 29.5.19) הצהרה בת עשר דקות, הופעתו הפומבית הראשונה מאז התמנה לתפקיד לפני שנתיים, והבהיר שהיא גם האחרונה.
מולר התייצב בפני התקשורת במשרד המשפטים בוושינגטון, בהתראה של פחות משעה. הוא הודיע מראש לשר המשפטים, ויליאם באר, על דבריו והבית הלבן קיבל אמש הודעה על ההצהרה המתוכננת אך לא את תוכן הדברים. במרכז הדברים עמדו שתי נקודות: דחיית הטענות של הנשיא דונלד טראמפ נגד החקירה והחוקרים, וההבהרה לפיה לא ימסור שום מידע נוסף על החקירה והדוח.
"הדוח שלנו מדבר בעד עצמו", פתח מולר. הוא חזר על הממצאים לפיהם קציני מודיעין רוסים תקפו את המערכת הפוליטית האמריקנית, באמצעות מתקפת סייבר מתוחכמת על הקמפיין של הילרי קלינטון. הם גנבו תכתובות דוא"ל פרטיות ופרסמו אותן במטרה לפגוע במועמדותה. במקביל, פעל גוף רוסי פרטי - באמצעות רוסים שהתחזו לאמריקנים - כדי להשפיע על הבחירות באמצעות הפצת ידיעות באופן מקוון.
"היה צורך לחקור ולהבין את ההתערבות הזאת", הדגיש מולר - אל מול טענותיו של טראמפ לפיהן מדובר היה בציד מכשפות. הוא הוסיף: "לכן גם חקרנו נסיונות לשבש את החקירה, כי היה קריטי שנקבל מידע מלא ואמיתי מכל מי שחקרנו". הוא חזר על מסקנתו בנושא ההתערבות הרוסית, לפיה אין די ראיות כדי להוכיח שהייתה קשירת קשר נרחבת בין גורם רוסי כלשהו לבין גורם כלשהו בקמפיין טראמפ.
בהתייחסו לחקירת החשדות לשיבוש החקירה מצד טראמפ, אמר מולר: "הייתה לי סמכות לחקור אפשרות של שיבוש. אם היינו בטוחים שהנשיא לא ביצע פשע, היינו אומרים זאת. אנחנו גם לא אומרים שהוא ביצע פשע, כי לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן על עבירות פדרליות. תובע מיוחד פועל לפי מדיניות משרד המשפטים, ולכן לא יכולנו לשקול את העמדתו לדין של הנשיא". בהקשר זה אמר מולר, כי לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן גם באמצעות כתב אישום חסוי, אשר יופעל רק לאחר תום כהונתו - רמז לכך שהוא בחן אפשרות זו.
מולר הוסיף: "אין ספק שמותר לחקור נשיא מכהן, כדי לגבות עדויות כשהן טריות ולשמר מסמכים כשהם קיימים. אפשר גם להעמיד לדין שותפים לפשע של נשיא. אבל העמדתו לדין של הנשיא, היא מחוץ למערכת המשפט הרגילה. גם אין זה הוגן להאשים מישהו בפשע, כאשר אין אפשרות להביא זאת להכרעת בית המשפט. לכן החלטנו שלא להגיע למסקנה בכיוון זה או אחר. לא נגיב על השערות אחרות לגבי הנשיא".
מולר לא אמר האם התכוון ש-באר הוא שיחליט האם לסגור את חקירת השיבוש, או שלדעתו הסמכות לכך מצויה בידי הקונגרס. באר החליט, שלושה ימים לאחר קבלת דוח מולר, כי אין די ראיות כדי להאשים את טראמפ בשיבוש וסגר את התיק. הדמוקרטים בקונגרס טוענים, כי לקונגרס יש סמכות להעמיד לדין את טראמפ על שיבוש וכי החלטתו של באר הייתה טיוח.
מולר שיבח את החלטתו של באר לפרסם את הדוח כמעט במלואו ואמר שאין לו ספק בנוגע לתום ליבו של השר בנושא זה. הוא הוסיף: "כל עדות שלי לא תלך מעבר לנאמר בדוח. בחרנו בקפידה את מילותינו. לא אוכל לספק לקונגרס מידע שלא נאמר כבר. אין זה הולם שאדבר עוד על החקירה ושאגיב על פעולות משרד המשפטים והקונגרס".
לבסוף דחה מולר את התקפותיו של טראמפ על צוות התובע המיוחד, שלטענתו רובם מזוהים עם הדמוקרטים. בלא להזכיר במפורש התקפות אלו, אמר מולר שכל אנשי צוותו הם בעלי יושרה מהרמה הגבוהה ביותר. הוא סיים באמירה ששוב דחתה את טענותיו של טראמפ כלפי עצם קיום החקירה: "היה ניסיון שיטתי להתערב בבחירות שלנו, וזה ראוי לתשומת ליבו של כל אמריקני".

תאריך:  29/05/2019   |   עודכן:  29/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מולר: היה חשוב לקיים את החקירה; לא אעיד בקונגרס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת טראמפ-רוסיה
איתמר לוין
בעל טור בוושינגטון פוסט: הציבור רוצה שהקונגרס ימשול, לא שיחקור את טראמפ. הדמוקרטים מתעקשים לא להקשיב, ובקצב הזה הם יתנו לטראמפ עוד קדנציה
איתמר לוין
חוות דעת של משרד המשפטים בלמה ברגע האחרון את עדותו של דונלד מק'גאן, לשעבר היועץ המשפטי בבית הלבן, שהיה מעורב בנסיונותיו של טראמפ לשבש את החקירה
איתמר לוין
הנשיא ביקש ממי שהיה היועץ המשפטי של הבית הלבן לחשוף את עדותו בפני מולר, ולפיה לדעתו לא שיבש הליכים. מק'גאן סירב - ואז טראמפ וג'וליאני תקפו אותו
איתמר לוין
ועדת המשפטים - בה שולטים הרפובליקנים - הוציאה צו המחייב את בנו הבכור של הנשיא להעיד, הן על הפגישה שנועדה לקבל מידע על קלינטון והן על הפרויקט במוסקבה
איתמר לוין
הודיע לראשונה בכהונתו על שימוש בחיסיון המוענק לנשיא    הדמוקרטים דורשים לקבל את הדוח המלא, ועשויים לפנות כעת לבית המשפט נגד הנשיא
רשימות נוספות
באר מותח ביקורת על מולר  /  איתמר לוין
מולר הסתייג ממכתב באר  /  איתמר לוין
טראמפ מסרב לעסוק בהתערבות הרוסית  /  איתמר לוין
תובעים לשעבר נגד טראמפ  /  איתמר לוין
"לחקור את החוקרים!"  /  איתמר לוין
"טראמפ לא כשיר לנשיאות"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il