X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון דחה את הבקשה לעיכוב ביצוע

אבוחצירא ישלם מיד מיליונים

הרב יקותיאל אבוחצירא חויב לשלם למס הכנסה מיליוני שקלים, וטען שאם הביצוע לא יעוכב - יהיה עליו למכור את דירתו או את דירת בתו מינץ: בני הזוג אבוחצירא אמידים
▪  ▪  ▪
אבוחצירא. נדל"ן ומכוניות [דוד כהן, פלאש 90]
הרב אבוחצירא ישלם מיליונים
איתמר לוין
בית המשפט דחה חלקית את ערעורו של הרב יקותיאל אבוחצירא, המנהל חצר גדולה באשדוד, על שומות בסך 13.8 מיליון שקל שהוצאו לו * קבע שישלם מס הכנסה על 4.7 מיליון שקל
לרשימה המלאה

הרב יקותיאל אבוחצירא, נכדו של הבבא סאלי המנהל חצר גדולה באשדוד, ישלם מיידית מס על הכנסות בגובה 4.7 מיליון שקל שהיו לו בשנים 2009-2003. שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, דחה (יום ה', 30.5.19) את בקשתו של אבוחצירא לעכב את ביצוע פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, עד להכרעה בערעור שהגיש.
בחודש פברואר קבע השופט מגן אלטוביה, כי על אבוחצירא לשלם מס על הכנסות אלו (ראו קישור משמאל). הוא קיבל חלקית את ערעורו של אבוחצירא על השומות שהוצאו לו ולילדיו, בהן נקבעה להם הכנסה חייבת בסך 13.8 מיליון שקל. הכנסותיו של אבוחצירא בשנים אלו שימשו בין היתר לרכישת נדל"ן, למימון למעלה מ-100 נסיעות לחו"ל ולרכישת כלי רכב. אבוחצירא הוא אחד הרבנים העשירים ביותר בארץ, ובשנת 2015 העריך כתב העת פורבס את הונו ב-25 מיליון שקל.
טענתו המרכזית של אבוחצירא הייתה, שהכספים שנותנים לו חסידיו אינם הכנסה חייבת, אלא מתנות כסף כפי שמקובל לתת לרבנים מזה מאות שנים. אלטוביה דחה עקרונית טענה זו, בקובעו שמדובר בהכנסת עבודה החייבת במס. הוא ניכה מן ההכנסה החייבת כספים שניתן להגדירם שלא כהכנסת עבודה: 1.3 מיליון שקל שניתנו לו על-מנת להעבירם לנזקקים, קרוב ל-3 מיליון שקל שניתנו לו כמתנה לחתונות ילדיו, מתנות ממחותניו ב-600,000 שקל ועוד.
אבוחצירא הגיש בתחילת החודש ערעור לעליון ובו טען, כי אלטוביה טעה כאשר סיווג מתנות שהועברו מתוך "אמונה" או "חובה דתית" כהכנסות החייבות במס. עוד טען, כי היה צורך לנכות במסגרת החישוב הוצאות בגין קיומו וקיום בני משפחתו, להפחית סכומים שהועברו לקהילה ולנזקקים, וכי אלטוביה הותיר בעינו את הקנסות והריבית שהוטלו עליו למרות שאמר בעצמו שאין להקפיד עימו על כך.
בבקשתו לעיכוב הביצוע טען אבוחצירא, כי אין ברשותו סכומי כסף נזילים, ועל-מנת לגייס את הסכום המבוקש עליו למכור דירות שבבעלותו - דירת מגוריו או דירת מגורי בתו. לדבריו, ישנן שלוש דירות נוספות הרשומות על שם אשתו, האחת משמשת למגורי כולל לאברכים - השנייה למגורי בנו והשלישית "הרוסה לגמרי" - ושלושתן משועבדות לבנק. המדינה טענה בתגובה, כי סיכויי הערעור נמוכים, וכי אבוחצירא הסתיר מהעליון את מלוא הנתונים על מצבו הכלכלי.
בדחותו את הבקשה מזכיר מינץ, כי הכלל הוא שאין לעכב ביצוע פסק דין רק בשל הגשת ערעור. כאשר מדובר בחיוב כספי, יש להוכיח שלא ניתן יהיה לגבות בחזרה את הכסף אם הערעור יתקבל, "כאשר חשש זה אינו בעל משקל שעה שמול המבקש עומדת המדינה". מינץ מוסיף: "התנהלותם של המבקש ורעייתו, כמו גם מספר הנכסים שבידיהם, מלמדים על אמידות. ממילא בנסיבות העניין אין כל מקום לטענה כי כתוצאה מביצוע פסק הדין ייגרם למבקש נזק בלתי הפיך". את אבוחצירא ייצגו עוה"ד דוד קמחין ורוברטו חייט, ואת המדינה - עו"ד הילה בז'ה-דולינסקי.

תאריך:  30/05/2019   |   עודכן:  18/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבוחצירא ישלם מיד מיליונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה המס, תארו כמה המחזור
אבו אחר  |  30/05/19 18:54
2
אבו חצירא,דרעי ושות
בורקיטו  |  31/05/19 09:29
3
אני משוכנע שהרב ישראל אבוחצירא
צורי  |  1/06/19 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
נתניהו קיים שיחות ושוקל להכריז שלא יישב עם ליברמן בממשלה    ליברמם מכנס מסיבת עיתנואים בשעה 12:00    ח"כ פורר: "היה משעשע לשמוע את רה"מ מדבר על גחמות אישיות"
מירב ארד
וינשטיין בתגובה: "לא הכרתי את ליברמן לפני המינוי - הייתי סוגר את התיק 10 פעמים"    מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים"
מירב ארד
במכרז ייבחרו שתי סוכנויות נסיעות פרטיות המתמחות בתחום הנסיעות העסקיות, למתן שירותי נסיעות לחו"ל ושירותים נלווים לעובדי המדינה במסגרת תפקידם
איתמר לוין
השופט המחוזי דניאל פיש הסתפק בשנתיים מאסר לאדם שניסה לדרוס את חותנו - אך העליון קבע: אין נסיבות המצדיקות זאת    העונש המירבי על העבירות בהן הורשע הדורס: 27 שנות מאסר
מירב ארד
עלייה של 10.6% ברווח התפעולי    הוצאות מימון רשמו ירידה של 8.3%    שלמה רודב, יו"ר בזק: "התחרות בשוק ותהליכים רגלוטוריים שהיו צריכים להתבצע מתעכבים ולא מאפשרים להתחרות באופן הוגן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il