X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בתל אביב:

קרקע בכפר שלם - לנת"ע

החברה תוכל לתפוס בעוד תשעה חודשים קרקעות הנחוצות לבניית הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב - אם לא יינתן פס"ד בתביעת הדיירים לזכויות ובתנאי שתשלם דמי שכירות
▪  ▪  ▪
94 תושבים סירבו להתפנות [צילום: עידן יוסף]

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המקימה את הרכבת הקלה בתל אביב, תוכל לתפוס קרקעות בכפר שלם ב-1.3.20 - אם עד אז לא יינתן פסק דין סופי בתביעת התושבים לקבוע שהם יש להם זכויות בקרקעות. אם תעשה זאת, היא תשלם לכל דייר סכום השווה לפחות לשנתיים של שכירות. כך קבע (27.5.19) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מאור.
לצורך הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, הודיעה נת"ע בנובמבר 2017 על כוונתה לתפוס קרקעות בכפר שלם השייכות למדינה ולעיריית תל אביב. 94 תושבים בשטח סירבו למסור את החזקה בקרקע, ולדברי נת"ע - גם לא אפשרה לנציגיה להיכנס כדי לתעד את המצב הקיים, לצורך פיצוי עתידי אם ייקבע שהוא מגיע להם. נת"ע הודיעה, כי תהיה מוכנה לשלם פיצוי של 3,500 שקל למ"ר לכל דייר שאינו בעל זכות בקרקע, וכן דמי שכירות לשנתיים לחלק מן הדיירים.
הדיירים טענו, כי נת"ע מבקשת להשליך אותם מבתיהם ולהותיר אותם ללא קורת גג, תוך מתן פיצוי רק על הבתים ולא על הקרקע. במקביל, ביקשו הדיירים לקבוע מבית המשפט - בהליך נפרד - לקבוע שיש להם זכויות בקרקע. נת"ע ביקשה לקבוע שהיא רשאית לתפוס מיד את הקרקע.
מאור מציין, כי הדיון שלפניו הוא רק בנוגע לתפיסת החזקה, וכי שאלת הזכויות והפיצויים תוכרע בהליך המקביל. במצב הנוכחי, הצדק עם נת"ע והיא רשאית לתפוס את הקרקע, אך יש לדחות את המהלך כדי למצות את ההליך המקביל. לכן נקבע, כאמור, כי התפיסה תידחה בתשעה חודשים ותותנה בתשלום דמי השכירות, כך שגם אם הליך הזכויות לא יסתיים - יוכלו הדיירים לשכור דיור חילופי. את נת"ע ייצגו עוה"ד דוד כחלון וברוך סמורזיק, ואת הדיירים - עוה"ד גלעד וקסלמן, אוריאל מוזס ואריאל שחר.

תאריך:  30/05/2019   |   עודכן:  30/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עודד מאור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לאחר ההקצאה, יצטרף פתאל אל דבוקת השליטה בחברה    פתאל יהיה זכאי למנות דירקטור מטעמו
איתמר לוין
הרב יקותיאל אבוחצירא חויב לשלם למס הכנסה מיליוני שקלים, וטען שאם הביצוע לא יעוכב - יהיה עליו למכור את דירתו או את דירת בתו    מינץ: בני הזוג אבוחצירא אמידים
מירב ארד
נתניהו קיים שיחות ושוקל להכריז שלא יישב עם ליברמן בממשלה    ליברמם מכנס מסיבת עיתנואים בשעה 12:00    ח"כ פורר: "היה משעשע לשמוע את רה"מ מדבר על גחמות אישיות"
מירב ארד
וינשטיין בתגובה: "לא הכרתי את ליברמן לפני המינוי - הייתי סוגר את התיק 10 פעמים"    מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים"
מירב ארד
במכרז ייבחרו שתי סוכנויות נסיעות פרטיות המתמחות בתחום הנסיעות העסקיות, למתן שירותי נסיעות לחו"ל ושירותים נלווים לעובדי המדינה במסגרת תפקידם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il