חברת האופנה וההלבשה קסטרו סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2019 בהפסד של 48 מיליון שקלים. הכנסות החברה ירדו ברבעון ב-60 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמדו על כ-369 מיליון שקל.
מכירות בחנויות זהות קטנו בכ-18.8% ובכ-9.7% במגזרי ההלבשה והאביזרי אופנה בהתאמה. בחברה הסבירו את הירידה היחסית במכירות החנויות הזהות, בין היתר, מעיתוי חג הפסח, אשר חל השנה ברבעון השני ואילו אשתקד חל ברבעון הראשון.
הרווח הגולמי של קסטרו הסתכם בכ-195 מיליון שקל (52.7% מהמכירות) לעומת כ-240 מיליון שקל (55.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה ברווחיות הגולמית נובעת מעלייה בשיעור ההנחות ומעליית שער הדולר ביחס לשקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המכירה והשיווק נשארו זהות לאשתקד עקב יישום תקן 16 וכללו הוצאות שיווק בגין השקת פעילות קרולינה למקה בארה"ב.
הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהוצאות הנהלה וכלליות נובע מעיבוי כוח האדם במערך הדיגיטל של הקבוצה והקמת הפעילות של קרולינה למקה בארה"ב.
לדברי
גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו, החברה נמצאת בתהליך פיתוח מתקדם ומושקע של השקת אתרי אינטרנט חדשים ומושקעים בטכנולוגיות החדישות בעולם של המותגים קרולינה למקה ישראל, לאדילה, טופ טן, איב רושה, הודיס וקסטרו.
"מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח אלה כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה, הן בהשקעה לפיתוח אתרי דיגיטל חדשים למותגי האופנה המובילים בישראל, והן בפיתוח שדרה ניהולית מתקדמת צעירה וחדשה. זאת במטרה להוביל את ענף האופנה בישראל עם המותגים הטובים ביותר, חידוש והצערת בית האופנה קסטרו כמותג האופנה הישראלי המוביל בישראל", טען.