X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוזן: הפרקליטות איננה "צינור אטום" המשמש רק להעברת המידע לבית המשפט; עליה לבחון בעצמה את סבירותו התנהלות הפרקליטות הצליחה למנוע מרוזנשטיין חופשות מ-2004
▪  ▪  ▪
רוזנשטיין. שלוש חופשות [צילום: פלאש 90]

הפרקליטות העבירה לבית המשפט "מידעים מודיעיניים" בעניינו של העבריין זאב רוזנשטיין, בלא כל בדיקה האם יש בהם ממש - ועל בסיס זאת הצליחה למנוע ממנו יציאה לחופשות. כך קובע (יום א', 2.6.19) נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן.
בא-כוחו של רוזנשטיין, עו"ד פיני פישלר, התלונן שהפרקליטות מתנגדת לבקשותיו של רוזנשטיין לצאת לחופשות, וזאת על בסיס "מידעים מודיעיניים" המצויים בידי המשטרה ושירות בתי הסוהר. רוזנשטיין מרצה 17 שנות מאסר (שנגזרו עליו בארה"ב) על עבירות סמים, ומאז נובמבר 2004 קיבל חופשות רק לחתונות שלושת ילדיו וגם זאת רק על-פי החלטת בית המשפט העליון.
פישלר טען, כי מדובר במידע שגוי, שגורמים שונים עושים בו שימוש כדי לפגוע ברוזנשטיין, וכי הפרקליטות אינה רשאית להציגו לבית המשפט - הדן בעתירותיו של רוזנשטיין - ללא כל בדיקה מטעמה. לדבריו, גם בקשותיו של רוזנשטיין לקיצור עונשו ולחנינה נדחו על בסיס אותם מידעים שלא פורטו.
פרקליטת מחוז ת"א (פלילי), רחל אבישר-אבלס, טענה בתגובה, כי מדובר בתלונה נגד גורמי המודיעין במשטרה ובשב"ס, ולכן היא אינה בסמכותו של רוזן. היא שבה על עמדה זו גם לאחר שרוזן הבהיר, כי התלונה עוסקת בהתנהגותה של הפרקליטות בפני בית המשפט, ועדת השחרורים ונשיא המדינה. לדבריה, לפרקליטות אין כלים לבדוק את המידע המודיעיני המוצג לה.
בקובעו שהתלונה מוצדקת, אומר רוזן: "לא ניתן לקבל בשום פנים ואופן, ולא ככותרת עיתונאית, גישה לפיה הפרקליטות ובאי-כוחה בבית המשפט הינם בבחינת 'צינור אטום' להעברת מידע לבית המשפט... הפרקליטות מייצגת את המדינה, וכל שמועבר על ידה לבית המשפט נתון לשליטתה ולאחריותה. הפרקליטות היא זו שסוברנית להכריע האם מידע מסוים יועבר לידיעת בית המשפט אם לאו". היא אומנם אינה יכולה להשפיע על איסוף המידע המודיעיני, אך בכוחה לראות האם הוא מתיישב עם מידע אחר - אומר רוזן.
רוזן משווה זאת לכך שהפרקליטות לא תביא עד מטעמה לבית המשפט, אלא אם היא משוכנעת שדבריו נכונים. פרקליט אינו יכול להגן על החלטת השב"ס מבלי לבדוק את השיקולים שעמדו בבסיסה, כולל החומרים החסויים. הדברים נכונים עוד יותר בעתירת אסיר, שכן החומר החסוי אינו גלוי לעיני האסיר ובא-כוחו. "אין בעשייתם הנאמנה של המומחים האמונים על הביטחון והמודיעין כדי לרוקן את סמכותה ואחריותה של הפרקליטות בהצגת המידע על ידה לבית המשפט", מדגיש רוזן.
לאור זאת הוא קובע, כי אכן המידע שהציגה הפרקליטות לבית המשפט בעניינו של רוזנשטיין, לא עמד באמות המידה שקבע פרקליט המדינה. רוזן ממליץ לפרקליטות לבחון כראוי את המידע בפעם הבאה בה יעתור רוזנשטיין ולרענן את הנהלים שימנעו התנהלות דומה בעתיד.

תאריך:  02/06/2019   |   עודכן:  02/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רוזן / David Rozen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות לא בדקה "מידע מודיעיני" על זאב רוזנשטיין שהציגה לביהמ"ש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הגונב מגנב - פטור ל"ת
עולם תחתון  |  2/06/19 17:45
2
בתמצית-שיטות עבודה של שי ניצן
עד מתי?  |  2/06/19 17:51
3
עד
מתי???  |  2/06/19 19:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
השופט המחוזי דניאל פיש הסתפק בשנתיים מאסר לאדם שניסה לדרוס את חותנו - אך העליון קבע: אין נסיבות המצדיקות זאת    העונש המירבי על העבירות בהן הורשע הדורס: 27 שנות מאסר
איתמר לוין
פרקליט המדינה מתלונן על פגיעה באמון הציבור בפרקליטות בשל פרשת רות דוד, למרות ש"אנשים לא בדיוק יודעים את העובדות". אז אנחנו נזכיר את העובדות - אבל את אלו שניצן רוצה להסתיר    הוא גם טוען שמח"ש סוגרת את רוב התיקים משום שמדובר בתלונות סרק או בשל העדר ראיות. אז אנחנו נזכיר את הנתונים שמצא מבקר המדינה
איתמר לוין
העליון: בקשת המדינה לנתח את גופת הילדה הייתה מיותרת    לאחר שהבקשה התקבלה והמשפחה ערערה לעליון, שינתה המדינה את עמדתה שלוש פעמים - ולסוף ויתרה על הניתוח
איתמר לוין
דחה את עתירת התנועה שביקשה להורות על הריסת 14 מבנים בלתי חוקיים של פלשתינים ליד חברון, בנימוק שאין המדובר במקרה חריג המצדיק התערבות בסדרי העדיפויות של הרשויות
יואב יצחק
חשיפה בלעדית ב-News1    המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו    ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו    התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה    החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il