X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה ערעור על ההחלטה לאשר את הקמת מרכז המבקרים ב"חניון גבעתי" אלרון וסולברג: זכות הטיעון של תושבי סילוואן במועצה הארצית לא נפגעה
▪  ▪  ▪
החפירות בחניון גבעתי

מרכז מבקרים יוקם ב"מתחם קדם" (לשעבר חניון גבעתי) שמדרום לעיר העתיקה של ירושלים, וישרת בין היתר את אתר עיר דוד הנמצא בכפר השילוח (סילוואן). כך קובע סופית (יום א', 2.6.19 - יום ירושלים) בית המשפט העליון.
מרכז המבקרים מיועד לגן הלאומי של החומה ועיר דוד, והוא ישולב באתר הארכיאולוגי שנחשף תוך כדי עבודות הפיתוח. את הקמתו יזמו רשות הטבע והגנים ועמותת אלע"ד, הפעילה בעיר דוד. הדיונים לאישור הקמתו החלו בשנת 2011 ונמשכו חמש שנים בכל ערכאות התכנון, שבין היתר צמצמו את התוכנית בשל פגיעתה הנטענת בתושבי סילוואן.
במארס 2016 דנה המועצה הארצית בתוכנית, בין היתר בנוכחותו של עו"ד סאמי ארשיד, המייצג תושבים בסילוואן המתנגדים לתוכנית. הוא התלונן על כך שהדיון מתקיים ללא מתורגמן לערבית, ונענה שהיה עליו לבקש את מראש. אחד מלקוחותיו הפריע לדיון והוצא מן האולם, ובעקבות זאת יצאו גם ארשיד ויתר התושבים. עיקרי השגותיהם הוקראו בפני חברי המועצה הארצית, אשר דחו אותן ואישרו את התוכנית.
בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט ארנון דראל) דחה את העתירה נגד התוכנית, ובית המשפט העליון דחה ברוב דעות את ערעור התושבים. הערעור התמקד בטענה לפיה זכות הטיעון נשללה מן התושבים, בשל העדר מתורגמן לערבית. בדחותו את הערעור מזכיר השופט יוסף אלרון, כי בית המשפט איננו מתכנן-על וכי התוכנית אינה לוקה בחוסר סבירות קיצוני המצדיק את התערבותו בהחלטת מוסדות התכנון. בנוגע לזכות הטיעון אומר אלרון, כי התושבים דחו את הפתרונות שהוצעו להם בנוגע לתרגום לערבית, וכי בכל מקרה - השגותיהם נדונו גם לאחר שארשיד החליט לעזוב בהפגנתיות את הדיון.
השופט ג'ורג' קרא סבר שיש לקבל את הערעור, בנימוק שאכן זכות הטיעון נפגעה בצורה משמעותית בשל העדר תרגום לערבית. לדבריו, המועצה הארצית ידעה שהתושבים הם דוברי ערבית והיה עליה להזמין ביוזמתה מתורגמן. בהעדר תרגום, ספק אם התושבים הבינו את שנאמר בדיון, ובכך נפגעה זכותם להשתתף בו בצורה פעילה.
השופט נעם סולברג הצטרף לדעתו של אלרון, תוך שהוא מעיר ש-קרא קובע עובדה - שהתושבים יודעים רק ערבית - אשר לא הוכחה. לדעת סולברג, ארשיד ביצע פרובוקציה מתוכננת כדי ליצור פגם מלאכותי בהליכי האישור של התוכנית. התושבים ידעו זמן רב מראש על הדיון ויכלו לבקש להזמין מתורגמן; ואין זו הפעם הראשונה בה ארשיד נמנע מהזמנת מתורגמן ולאחר מכן מתלונן על העדרו.
סולברג מוסיף: "המערערים בחרו מרצונם החופשי ובאופן הפגנתי לעזוב את אולם הדיונים, ליצור מהומה, על-אף שהיו בנמצא חלופות אחרות, הגיוניות, מקובלות במקומותינו, ומניחות את הדעת". ניתן היה למצוא פתרון כזה בשיתוף יו"ר המועצה; ארשיד עצמו דובר עברית "צחה ועשירה" ויכול היה לתרגם את הדברים ללקוחותיו - שוב, בהנחה שלא הוכחה, שאיש מהם אינו דובר עברית. וכאמור, עיקרי טענותיהם הובאו בידי חברי המועצה, אך שזכות הטיעון שלהם לא נפגעה.
את המדינה ייצגה עו"ד נטע אורן; את הוועדה המקומית ירושלים ייצגו עוה"ד סטפני שילו והדס יצחקי; את רשות הטבע והגנים ייצגו עוה"ד אברם פורטן וברק שוורץ; ואת אלע"ד - עו"ד יהונתן הראל.

תאריך:  02/06/2019   |   עודכן:  02/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: מרכז מבקרים יוקם בעיר דוד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שוב שופט ערבי מצדד בטיעון ערבי
שאול א.  |  2/06/19 20:27
2
בשעה טובה ומוצלחת ל"ת
וינטר הניה  |  2/06/19 21:14
3
מצויין
לא לפייסבוק  |  2/06/19 22:06
4
תרבות השקרים נדחתה!
אכ  |  2/06/19 22:54
5
ועוד פרט חשוב
קורא  |  3/06/19 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בסוף השבוע הותקף בפתח תקוה נהג דן בידי נוסע שיכור    קווים היוצאים מן העיר בבוקר יושבתו לפני הצהריים    ההסתדרויות דורשות מיגון לנהגים
מחלקה ראשונה
רנוה שנאוי יצאה לסוריה והצטרפה לארגון ג'בהת אל נוסרה, שהיה מזוהה עם רשת הטרור העולמית    היא נעצרה עם שובה לארץ
איתמר לוין
שותפות האחים גיבשטיין תשלם מע"מ על מכירת מגרש בפארק צמרת בצפון תל אביב ב-105 מיליון שקל    עמית: מדובר במכירה עסקית ולא במכירה פרטית
מירב ארד
ההשקעה נועדה להכשיר את רציף 21 לקליטת אוניות מכולה ענקיות ולתהליכי אוטומיזציה עתידיים של פריקת מכולות ושינוען
איתמר לוין
רוזן: הפרקליטות איננה "צינור אטום" המשמש רק להעברת המידע לבית המשפט; עליה לבחון בעצמה את סבירותו    התנהלות הפרקליטות הצליחה למנוע מרוזנשטיין חופשות מ-2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il