X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הופקדו התוכניות להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב (שלוחת המוזאונים) והקמת "דפו-מלחה", מרכז תחזוקה, תפעול ואחסנת כ-51 רכבות עבור הקו הכחול של הרכבת הקלה
▪  ▪  ▪
הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה בירושלים [תכנית אב לתחבורה]

צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים הפקיד (יום ב', 3.6.19) להתנגדויות בוועדה המקומית של עיריית ירושלים, בראשות סגן ומ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר, את התוכנית להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב של הרכבת הקלה ואת התוכנית להקמת "דפו מלחה".
הקו הזהוב המערבי, שאורכו 1.5 ק"מ על תוואי רחובות יצחק רבין ואליעזר קפלן, מהווה כשלוחה לקווים הירוק והאדום ברשת ה- JNET (הנבנית בימים אלה), שלוחה אשר תשרת תיירות, קריית הממשלה, מוזאונים ומבנים ציבוריים במתחם הרחובות קפלן/רבין/רופין.
המקטע המערבי יכלול ארבע תחנות להעלאת והורדת נוסעים: הראשונה, בצמוד לבניין הביטוח הלאומי בשדרת שז"ר, תחנה שתקשר בין הנוסעים בקו הירוק של רשת ה-JNET. התחנה השנייה תמוקם בסמוך לבית המשפט העליון, מיקום התחנה השלישית יהיה בסמוך למשכן הכנסת והתחנה הרביעית תמוקם כתחנת קצה במוזאון ישראל. במקום זה יוקם חניון תת-קרקעי לאוטובוסים ולרכבים פרטיים ומעל לחניון תוקם כיכר עירונית במרחב ציבורי רחב היקף אשר תהווה נקודת מפגש עבור כל מוסדות התרבות שסביבה ופלטפורמה לקיום אירועי תרבות ברמה הלאומית.
תוכנית נוספת שהוגשה היום לוועדה המקומית של עיריית ירושלים הנה התוכנית להקמת הדפו- מתחם לתפעול, אחזקה ואחסנה מסילתי עבור הקו הכחול . הדפו העתיד להיבנות ימוקם בצמוד לתחנת רכבת ישראל במלחה, ישתרע על שטח של 73 דונם ויכלול שטחי אחסנה לרכבות, שטחים תפעוליים, מבני משרדים וגג עם שטחים ירוקים. הדפו יכלול שני מפלסים ומיועד לאחסנה, טיפול ואחזקה של 102 קרונות (51 רכבות הבנויות מ 2 קרונות).
כאמור, הקו הכחול יתחיל בשכונת רמות, ימשיך אל שדרות גולדה מאיר והר חוצבים, ייכנס למנהרה ברחובות שמואל הנביא, יחזקאל ושטראוס, יחצה את רחוב יפו אל רחוב המלך ג'ורג', רחוב קרן היסוד, ימשיך אל דרך חברון-תיאטרון החאן ויסתיים בשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט והתרבות, שכונת הקטמונים ועמק רפאים במושבה הגרמנית, שם תתאחד עם הקו הכחול עד שכונת רמות.

תאריך:  03/06/2019   |   עודכן:  04/06/2019
+הות"ל החליטה לקדם את הכפלת המסילה בקו החוף
00:16 04/06/19  |  

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם את התוכנית להכפלת מסילת הרכבת בקו החוף. מטרת התוכנית היא לחבר בין המטרופולינים בישראל ולהוביל מגמת מעבר מהרכב הפרטי להסעת המונים. כדי לממש את תוכנית רכבת ישראל, אישרה הוועדה כי נחוצות שתי מסילות רכבת נוספות עד לאזור חוף הכרמל וכן אישרה כי צריך להאריך את המסילות המהירות למפרץ חיפה בין נתניה לשפיים. הוועדה החליטה כי יש לאפשר את קידום התוכנית בשלבים, כאשר השלב הראשון יתבצע עד שנת 2030 והשלב השני עד שנת 2040.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת הרכבות הקלות בירושלים צוברת תאוצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בסוף השבוע הותקף בפתח תקוה נהג דן בידי נוסע שיכור    קווים היוצאים מן העיר בבוקר יושבתו לפני הצהריים    ההסתדרויות דורשות מיגון לנהגים
עידן יוסף
תוכנית "מהיר ועכשיו" - רשת קווים מכינים ומהירים על תוואי הרכבות הקלות בגוש-דן - הוצגה בתמיכת נציגי הרשויות המקומיות    הישום תלוי בהסכמת משרד התחבורה
עידן יוסף
ירידה של כחמישית בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב, כפי שנמדדו ביום ראשון האחרון    רכבת ישראל: הצפיפות צפויה לפחות אך לא להיעלם
איציק וולף
הכנסות רכבת ישראל ממכירת כרטיסי נסיעה עמדו ברבעון הראשון של 2019 על 180 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל אשתקד    הירידה בהכנסות - למרות גידול של 2.9% במספר הנוסעים    הרכבת סיימה את הרבעון ברווח נקי של 9.5 מלש"ח    דיוק הרכבות ירד ב-1.5% וברכבת מאשימים את ועד העובדים, את המחסור במסילות ואת הגידול בזוגות האופניים המועלים לרכבת
מרדכי איש-שלום
ביטול חניית כחול-לבן לטובת הגדלת מסלולי תחבורה צבורית אינו עולה כסף רב אך עשויה להעשיר את קופת העיריות בצורת אגרות וקנסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il