X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניעת הביקורים היא חלק מהלחצים להשבת האזרחים וגופות החיילים הנדל: לאסירים אין זכות מוקנית לביקורים; מותר להביא בחשבון שיקולים ביטחוניים רחבים
▪  ▪  ▪
לא "גוף פוליטי" [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

100 אסירי חמאס המרצים עונשי מאסר ממושכים, לא יזכו לביקורי משפחות - וזאת כחלק מהלחץ על הארגון להשיב את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול ואת האזרחים אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד. בג"ץ דחה היום (יום ג', 4.6.19) עתירה נגד החלטה זו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן.
השופט ניל הנדל אומר, כי לאסירים אין זכות מוקנית לביקורים וניתן להגביל אותם ואף למנוע אותם - בכפוף לתנאי פסקת ההגבלה שבחוק כבוד האדם וחרותו. אולם "כל עוד עומדים לרשות האסיר ערוצי תקשורת אחרים, הביקורת החוקתית על מניעת הביקורים באה לקיצה כבר בשלב הראשון - שכן אקט זה אינו עולה כדי פגיעה בזכות חוקתית, ואין צורך להעמידו במבחני פסקת ההגבלה".
לצד זאת, ממשיך הנדל, על מניעת הביקורים לעמוד בתנאים המינהליים המסדירים את שיקול הדעת בנושא זה. בין היתר, רשאי שירות בתי הסוהר להביא בחשבון שיקולים הנוגעים לביטחון המדינה, ומכאן שההחלטה בנוגע לאסירי חמאס התקבלה בסמכות. יתרה מזאת: השב"ס אף מחויב למלא כלשונה הנחיה כזו של השר לביטחון פנים. המדינה יכולה להביא בחשבון גם שיקולי ביטחון שאינם נוגעים במישרין לאותו אסיר, כדי שתוכל להילחם בטרור באמצעות מניעת הטבות מפעיליו.
בנוגע למבחני המידתיות והסבירות אומר הנדל, כי אין מקום להתערב בהחלטה המקצועית של ארדן, אשר התבססה על עמדת גורמי הביטחון. הוא מזכיר, כי מדובר ב-100 בלבד מבין 800 אסירי החמאס ומבין 6,000 האסירים הביטחוניים; הקשר שלהם עם העולם החיצון לא נותק לחלוטין; ומניעת הביקורים נבדקת על סמך חוות דעת עדכניות.
עוד דוחה הנדל את הטענה, כאילו מדובר בהפליה: "נדרשת מידה רבה של עזות מצח כדי לתאר את היחס השונה לאסירי החמאס כהפליה על-רקע 'השתייכות פוליטית' - תוך התעלמות מאופיו הרצחני של הארגון, עליו נאמר כי הוא 'מן הקיצוניים והמסוכנים שבאירגוני הטרור, ומטרתו המוצהרת והברורה היא מלחמת ג'יהאד שתמחה את ישראל מעל פני האדמה'", כלשונו של השופט מישאל חשין. כמו-כן נדחו הטענות לפיהן האיסור מהווה הפרה של הדין הבינלאומי ומהווה ענישה קולקטיבית.
השופט יוסף אלרון מוסיף, כי השבת השבויים וגופות החללים היא אינטרס ביטחוני עליון, ולכן חייב היה ארדן להתחשב בו בבואו לקבל את ההחלטה. השופטת ענת ברון הסכימה עם הנדל. את האסירים ייצג עו"ד ג'ואד בולוס, את המדינה ייצגה עו"ד ערין ספדי-עטילה, ואת משפחת גולדין - עו"ד עודד סבוראי.

תאריך:  04/06/2019   |   עודכן:  04/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
100 מאסירי חמאס לא יקבלו ביקורי משפחות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתחילה להיכנס התבונה
הגיון  |  4/06/19 16:37
 
- זו לא בדיוק התבונה
משה, עורך-דין  |  4/06/19 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שרת המשפטים הדגישה: "שיניתי את ה דנ"א של מערכת המשפט"    הוסיפה: "רכבת המשילות לא תחזור לאחור"    היועמ"ש: "ניהלנו את המחלוקות באופן ענייני"
מירב ארד
ה-T-Heron הינו כלי טיס המיועד למשימות טקטיות בשדה הקרב, וישרת בעיקר את כוחות היבשה, משמר החופים ואחרים. המל"ט הינו רב-משימתי ורב-מטע"די,
איציק וולף
רכשה באמצעות חברת-בת את השליטה בחברה סרבית המחזיקה בקניון אאוטלט בעיר אנדג'יה, בין בלגרד לנובי סאד    התמורה - על-פי שווי של 14.5 מיליון אירו לכל המרכז המסחרי    העסקה תלויה באישור הממונה על הגבלים בסרביה
איציק וולף
נחמה ריבלין, אשתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, נפטרה לאחר תקופה ארוכה שבה הייתה מחוסרת הכרה    טרם נמסר מועד ההלוויה
מירב ארד
יותר ממחצית מהיצוא בשנה החולפת מקורו בחברות המוקמות באזורי הפריפריה    גידול משמעותי ביצוא לאסיה ולאמריקה הלטינית    ארצות הברית - היעד המוביל ביצוא הישראלי, אחריה סין ובריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il