נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב,
איתן אורנשטיין, מינה (יום ד', 5.6.19) את עוה"ד ישראל בכר ו
רונן מטרי לכונסי נכסים לחברת הרכב כארמור. הבקשה הוגשה בידי בנק מזרחי-טפחות ומרכנתיל דיסקונט בהסכמת החברה ובעליה - קבוצת
ברנד תעשיות שבשליטת גלעד הלוי (בנו של
אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד). הבנקים אומרים, כי החברה חייבת להם 21 מיליון שקל וכי בשנה שעברה הפסידה 32 מיליון שקל.
כארמור (לשעבר
התכוף) מייצרת מיכליות, מתדלקי מטוסים, רכבי כיבוי אש, רכבים משוריינים, רכבי פיזור הפגנות, נגררים מיוחדים ועוד. רוב פעילותה מתבצעת באזור התעשיה ציפורית שבנצרת עילית, וכן באזור התעשיה הדרומי של אשדוד. התכוף הוקמה ב-1947 וייצרה משורינים שפעלו בשיירות, בעיקר לירושלים.
בשנת 2011 נמכרה החברה לקבוצת ברנד, לאחר שצברה חובות של 200 מיליון שקל, ובשנת 2015 החליפה את שמה לכארמור. בשנים האחרונות זכתה כארמור במכרזים של הרשות לכבאות והצלה, משטרת ישראל, משטרת העיר סאו פאולו שבברזיל ועוד. אולם מצבה הכלכלי הלך והחמיר מאז 2016. בשנה שעברה היה לה כאמור הפסד של 32 מיליון שקל, לצד תזרים מזומנים שלילי של 35 מיליון שקל מפעילות שוטפת, גרעון של 34.4 מיליון שקל בהון וגרעון של 31.8 מיליון שקל בהון החוזר, והיא ספגה הערת עסק חי.
ברנד תעשיות סיימה את השנה שעברה עם הכנסות של 248.5 מיליון שקל והפסד של 14 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה היא סיימה עם הכנסות של 64.3 מיליון שקל והפסד של 19.7 מיליון שקל. מניות החברה נסחרות בבורסה בתל אביב בשווי שוק של 70 מיליון שקל; היום עלו מניותיה ב-3.4%.
הבנקים אומרים, כי המוסד לבוררות שליד לשכת המסחר הבינלאומית בשווייץ חייב את כארמור לפני חודש לשלם 3.7 מיליון דולר לחברת BMC הטורקית ודחה את תביעתה-שלה נגד אותו לקוח. בעקבות פסק הבוררות הודיע הלוי לבנקים, כי כארמור אינה יכולה לפרוע את חובותיה, וכי היא תוכל לפעול לכל המאוחר עד חודש אוגוסט. מזרחי טוען לחוב של 17.6 מיליון שקל, ומרכנתיל - לחוב של 3.9 מיליון שקל.
עוד אומרים הבנקים, כי כארמור מעסיקה כיום 23 עובדים בלבד, ומספרם יקטן עוד יותר בעקבות ההסכם עליו חתמה לפני שלושה חודשים עם חברת מרכבים ולפיו תועבר אל האחרונה פעילותה בתחום הכבאיות. לדברי הבנקים, מטרה מרכזית של כינוס הנכסים היא לאפשר את ביצועה של העסקה עם מרכבים.