X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה הודיעה שתוריד לצמיתות סרטונים וערוצים ניאו-נאציים, אנטישמיים, גזעניים ודומיהם, אם מטרתם היא "להצדיק אפליה, הפרדה או הדרה"
▪  ▪  ▪
500 סרטונים בדקה [צילום: ג'ני קיין, AP]

חברת יוטיוב תסיר אלפי סרטונים וערוצים התומכים בניאו-נאציות, עליונות לבנה ואידיאולוגיות אחרות המפיצות שנאה - הודיעה היום (יום ד', 5.6.19) החברה. המדיניות החדשה תאסור "סרטונים הטוענים שקבוצה מסוימת היא נעלה על אחרות במטרה להצדיק אפליה, הפרדה או הדרה", כמו גם סרטונים המכחישים את התרחשותם של אירועי שנאה אלימים.
יוטיוב לא ציינה ערוצים וסרטונים ספציפיים שתסיר, אלא אמרה: "חובתנו היא להגן ולמנוע את ניצול הפלטפורמה שלנו לשם הפצת שנאה, הטרדה, אפליה ואלימות". לדברי החברה, בין היתר ייאסרו סרטונים הטוענים שיהודים שולטים בעולם, שנשים נחותות מגברים מבחינה אינטלקטואלית ושהגזע הלבן נעלה על אחרים.
על-פי המדיניות החדשה, ערוצים המפרסמים תכני שנאה אך שרוב התוכן בהם אינו מפר את כללי יוטיוב, יקבלו אזהרה. ערוצים שיתעלמו מן האזהרה, יורחקו ממערכת הפרסום של יוטיוב ובכך ייפגעו הכנסותיהם. ואילו ערוצים שרוב תוכנם מפר את כללי החברה, יורחקו ממנה לאלתר. בנוסף לכך, תהדק יוטיוב את הפיקוח על האלגוריתם המציע לגולשים תכנים על-פי אלו שבהם צפו בעבר, ואשר מוביל ל-70% מן הצפיות באתר והיה כלי מרכזי בצמיחתה של החברה. אולם הוא גם נתפס כמי שמוביל את הגולשים - בשרשור של תוכן אחרי תוכן - לתכנים של שנאה וקיצוניות, במטרה לגרום להם להמשיך לצפות ולהגדיל את מספר המשתמשים.
הצעד של יוטיוב, הנמצאת בבעלות גוגל, בא חודש לאחר שפייסבוק הודיעה על הסרה לצמיתות של שבעה משתמשים שנויים במחלוקת ובראשם איש הימין הקיצוני אלכס ג'ונס. ענקי ההיי-טק מצויים תחת לחץ גובר להקשיח את האמצעים למניעת השימוש בהם להפצת שנאה, כאשר מן הצד השני טוענים הנשיא דונלד טראמפ ואחרים, כי מדובר בצנזורה בלתי הוגנת נגד הימין.
החברות מצידן מתקשות לקבוע היכן בדיוק עובר הגבול בין חופש הביטוי - זכות מקודשת בארה"ב - לבין הסתה פסולה. הן מעסיקות מספר הולך וגדל של עובדים שמשימתם היא לאתר ולהסיר תכנים אלימים, לצד ניסיון לפתח מכשירים ממוחשבים שיקלו על המשימה - אך גם מנסות שלא לפגוע בתעבורה ובהעלאת התכנים, שהן מקורות הרווח שלהן.
במקרה של יוטיוב, המשימה קשה במיוחד לנוכח העובדה שמדי דקה מועלים לאתר 500 סרטונים חדשים. לחברה יש מדיניות מסורתית של הימנעות מהתערבות בתכנים, מדיניות שהובילה לשורה של מחלוקות סוערות סביב הסרטונים שהועלו לאתר. המחלוקות נגעו לא רק לתכנים אלימים, אלא גם לכאלו שנטען שאינם מתאימים לילדים. מערכת הפרסומות האוטומטית של יוטיוב לא הצליחה למנוע הדבקת פרסומות לתכנים שנויים במחלוקת, דבר שגרם למספר מפרסמים גדולים לנטוש את האתר.

תאריך:  05/06/2019   |   עודכן:  05/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוטיוב מקשיחה מדיניותה נגד תכני השנאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יוסף לוי, עורך דין ותיק המשמש כשופט צבאי במילואים בדרגת סגן-אלוף, הודה בהעלמת מיליונים בבנק UBS    צפוי ל-7.5 חודשי עבודות שירות ולקנס של 170,000 שקל
עידן יוסף
מחקר חדש של משרד החקלאות מוכיח: תכנון ושיווק נכון של המרחב הכפרי יגדיל את יישובי המועצות האזוריות בכ-90%
עידן יוסף
ההעברות מורכבות מעודפי המשרדים השונים בשנת 2018 שהועברו לשימושם בשנת 2019    עשרות ההעברות הצטברו לאור כך שבמשך תקופת הבחירות לא התקיימו כמעט דיוני העברות
עידן יוסף
עד אז הודיעה המפלגה כי תפעל להבאת כמה שיותר קולות לתנועה ולמחנה כדי שאף קול ימני לא יילך לאיבוד    מאמצע יולי, יחודש המו"מ עם איחוד הימין וזהות
איתמר לוין
נדחה ערעורו של כהן על הרשעתו בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו    נדחה ערעור המדינה על עונשו: 300 שעות של"צ, פיצוי של 5,000 שקל וקנס של 3,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il