X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מעשים בהם הדמיון עולה על המציאות"

6.5 שנים למתחזה לבכיר במוסד

האיש - ששמו נאסר לפרסום - התחזה בפני שש נשים כמי שיכול לסייע להן להתגייס למוסד, והוציא מהן מרמה יחסי מין וכספים ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון רק לאחר התלבטות
▪  ▪  ▪
"מפקד יחידת כידון" [צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]

אשם שהתחזה למפקד בכיר במוסד ובצורה זו קיבל יחסי מין וכספים משש נשים, נדון ל-6.5 שנות מאסר. בית המשפט המחוזי מרכז כיבד (4.6.19) את ההסדר עם האיש - ששמו אסור בפרסום - למרות שהעונש הראוי לדעתו הוא לפחות תשע-עשר שנות מאסר. האיש נמצא במעצר מזה שנתיים, אשר ינוכו מתקופת מאסרו.
האיש הודה, כי במשך מספר שנים הציג את עצמו כמפקד יחידת "כידון" במוסד. הוא יצר קשר עם שש נשים, יצר מצגי שווא מתוחכמים שנועדו לאושש את זהותו הבדויה, והציע להן סיוע בגיוס למוסד. במסגרת זו, הוא קיים יחסי מין עם כמה מהן - לעיתים תוך שהוא מסביר שמדובר בחלק ממשימות הגיוס - ודרש מהן פעולות מיניות אחרות.
האיש הטיל עליהן משימות יום-יומיות מטרידות ואובססיביות, השתלט על שגרת חייהן של כמה מהן, התעלל בהן והטיל עליהן אימה. אחת מן המתלוננות הייתה מתחת לגיל 18, ושתיים מהן - נשים נשואות שהוא הכיר את בעליהן. מאחת הנשים ביקש האיש וקיבל 24,000 שקל כ"סיוע לגן ילדים שנשרף בצרפת". על אחרת הוא הטיל "קנסות" בשל אי-מילוי הוראותיו, שהסתכמו ב-70,000 שקל.
סגן נשיא בית המשפט, מנחם פינקלשטיין, אומר ש"נגולו לפנינו מעשים שבהם הדמיון עולה על המציאות. לשמוע, או לקרוא, ולא להאמין". עם זאת, בית המשפט הוא שהמליץ להגיע להסדר טיעון לאחר ששמע חלק מן המתלוננות, ובעיקר למחוק את האישומים שייחסו לאיש מעשי אונס במרמה בשל הקושי המשפטי להוכיח עבירה זו. במסגרת ההסדר הודה האיש בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה, כאשר יחסי המין נכללים בדברים שקיבל.
פינקלשטיין אומר, כי נטייתו הראשונית הייתה שלא לכבד את הסדר הטיעון, משום שגם ביחס לכתב האישום המתוקן - הוא מקל מאוד. הוא מנתח בפירוט את מעשיו של האיש כלפי שש המתלוננות, ואומר שמדובר במעשים חמורים מאוד - ודאי בהצטברותם. לדעת פינקלשטיין, רף הענישה לגבי שתי המתלוננות המרכזיות הוא למעלה מחמש שנים לכל מקרה, ולגביהן בלבד היה מקום לעונש חמור מזה שנקבע לתיק כולו.
ואולם, בסופו של דבר החליט פינקלשטיין לכבד את הסדר הטיעון, בין היתר בשל ההודאה שחסכה מיתר המתלוננות את הצורך להעיד, ומשום שההסדר אושר בידי פרקליט המדינה, שי ניצן. פינקלשטיין אומר, כי אלמלא ההודאה היה האיש נשלח ל-13-12 שנות מאסר, ועם חפיפה חלקית של העונשים - לתשע-עשר שנות מאסר. הפער בין תקופה זו לבין העונש המוסכם אינו גדול די הצורך כדי להביא לסטייה מן ההסדר.
בניכוי תקופת מעצרו, נותרו לאיש לריצוי לכל היותר 4.5 שנות מאסר. הוא גם יפצה את קורבנותיו ב-170,000 שקל, מתוכם 135,000 שקל לשתי המתלוננות העיקריות. השופטים ליאורה ברודי ורמי אמיר אמרו אף הם, כי החליטו לכבד את ההסדר בשל הפסיקה בנושא ובהעדר טעמים המצדיקים סטייה חריגה ממנו. את המדינה ייצגו עוה"ד אופיר פחימה ומירי ביטון-הראל, ואת הנאשם - עוה"ד טלי גוטליב ואביאל אהרון.

תאריך:  06/06/2019   |   עודכן:  06/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
6.5 שנים למתחזה לבכיר במוסד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל קשר עם פוסטמות הוא מסוכוץן
רומח  |  6/06/19 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
אוליביה עמר ושחר שטרית טוענים, כי סוחרת האמנות דורותי אלטנבורג מסרבת להחזיר 11 תמונות שהעבירו לה ואשר אותן לא הצליחה למכור
איציק וולף
גורמים בבית היהודי טוענים שראש הממשלה בחר ראשון ברפי פרץ ומעוניין למנות דווקא אותו כשר החינוך    מקורבי יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', טוענים כי מדובר בהפרת ההסכם שנחתם בין המפלגות
איתמר לוין
ההומוסקסואל המוצהר הראשון המכהן כשר בישראל    בכנסת הקודמת עמד בראש הוועדה שהכינה את חוק הלאום והגיש הצעת חוק לפיה יוכלו השרים למנות את היועצים המשפטיים של משרדיהם
איתמר לוין
החברה הודיעה שתוריד לצמיתות סרטונים וערוצים ניאו-נאציים, אנטישמיים, גזעניים ודומיהם, אם מטרתם היא "להצדיק אפליה, הפרדה או הדרה"
איתמר לוין
יוסף לוי, עורך דין ותיק המשמש כשופט צבאי במילואים בדרגת סגן-אלוף, הודה בהעלמת מיליונים בבנק UBS    צפוי ל-7.5 חודשי עבודות שירות ולקנס של 170,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il