X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יועצת השקעות בבנק הבינלאומי, רות בסון, גנבה 1.4 מיליון שקל מלקוחה קשישה וערירית - אך כתב האישום הוגש ארבע שנים לאחר גילוי העבירות ביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון: שישה חודשי עבודות שירות
▪  ▪  ▪
ביקורת על הבנק [צילום: סרז' אטל, פלאש 90]

שיהוי כבד בהגשת כתב אישום נגד יועצת השקעות לשעבר בבנק הבינלאומי, אשר גנבה 1.4 מיליון שקל מזקנה ערירית, הוא גורם מרכזי בהחלטת בית המשפט לאשר את הסדר הטיעון עימה: שישה חודשי עבודות שירות.
המתלוננת, ילידת 1927, היא ניצולת שואה אשר התגוררה בדיור מוגן ולא היו לה קרובי משפחה. רות בסון ועובד בכיר ממנה בבנק, שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות ושמו לא פורסם, היו יועצי ההשקעות של הזקנה. בשנים 2014-2010 הם ניצלו את האמון שרחשה להם, את חוסר התמצאותה בעניינים כספיים ואת חולשתה הגופנית, והוציאו ממנה במרמה 40 המחאות בסכום כולל של 1.4 מיליון שקל; בסון נטלה לעצמה המחאות ב-1.2 מיליון שקל ופדתה המחאות בקרוב למיליון שקל.
במסגרת ההסדר איתה, הודתה בסון בעבירות של עושק, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ועבירות מס. הצדדים ביקשו לגזור עליה שישה חודשי עבודות שירות, וכן לחלט ממנה 650,000 שקל. המתלוננת קיבלה בחזרה את כספה מן הבנק ומשני העובדים לשעבר. בגזר הדין אומרת (30.5.19) שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה-שפירא:
"מעשיה של הנאשמת שפלים ומכוערים. לא די בכך שביקשה וקיבלה לעצמה כספים שלא הגיעו לה בדין, אלא שעשתה זאת תוך ניצול מצוקתה של אישה קשישה וערירית, אשר תפשה את הנאשמת, בשגגה, כאדם מיטיב. נקל לשער את תחושת הבדידות הקשה שבה חיה המתלוננת, שעלתה לבדה לישראל לאחר שחוותה את זוועות השואה. נקל לתאר עד כמה כמהה הייתה לקשר אנושי ועד כמה משמעותית הייתה עבורה הידיעה, שיש אדם כלשהו בעולם המגלה כלפיה יחס של אכפתיות וחמלה. מן הסתם, תחושות אלה הן שהביאו את המתלוננת, אשר מתוך העדות המוקדמת ניכרות תבונתה וצלילותה, להסיר כל מחסומי הגנה ולשים את מבטחה המלא בנאשמת. הנאשמת ניצלה את כל אלה בצורה צינית ונטולת רגש, ובדרך זו קיבלה לידיה סכומי כסף אדירים - מאות רבות של אלפי שקלים". מתחם הענישה, בלא ההסדר, הוא 40-15 חודשי מאסר, אומרת סקפה-שפירא.
עם זאת, סקפה-שפירא החליטה לאשר את הסדר הטיעון, בין היתר משום שהכסף הוחזר עוד לפני ההליך הפלילי ובמיוחד בשל השיהוי הכבד מצד הפרקליטות: "העבירות בוצעו בין השנים 2010 - 2014 והתגלו בראשית שנת 2015. המתלוננת העידה בהליך של עדות מוקדמת בין החודשים דצמבר 2015 לפברואר 2016, ואילו כתב האישום הוגש בחודש ינואר 2019, בחלוף כארבע שנים ממועד גילוי העבירות. תקופה זו היוותה עינוי דין ממשי גם למתלוננת וגם לנאשמת.
"חלוף הזמן במקרה דנן הוא משמעותי מאד, בפרט לנוכח העובדה כי גם שמיעתה של ראיה מרכזית בתיק - עדותה של המתלוננת, לא סייעה לזירוז הטיפול בו. השיהוי במקרה דנן עולה עד כדי הגנה מן הצדק, שעשויה להצדיק אף חריגה לקולא ממתחם העונש ההולם", היא קובעת. עוד היא מציינת את החילוט הניכר כסיבה לאישור ההסדר, לצד המדיניות העקרונית ולפיה יש לאמץ הסדרי טיעון.
סקפה-שפירא דחתה את טענת הבנק הבינלאומי, לפיה הכסף בחשבונה של בסון שייך לו, לאחר שפיצה את הלקוחה. היא מותחת ביקורת על ההתנהלות הדיונית של הבנק, ומביעה תמיהה על טענתו לפיה התנגד רק בעל-פה להוראת בנק ישראל לפיו עליו לפצות אותה. לפיכך, יחולט הסכום המוסכם לטובת המדינה.

תאריך:  06/06/2019   |   עודכן:  06/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיהוי כבד הוביל להקלה בעונש על עושק זקנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את אותו העונש
ע.נ.  |  10/06/19 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ירידה של 5.5% לעומת ערך היבוא במאי 2018    ירידה של 40.2% בייבוא רכב פרטי    עלייה של 4.1% בייבוא כלי רכב נוסעים    זינוק של 63.1% בייבוא מייבשי כביסה    עלייה של 7.6% בייבוא סיגריות לישראל
איתמר לוין
זוהר בוצ'ן מודה, כי לא אמר את כל האמת במח"ש ובבית המשפט כאשר טען, כי יצא מן הארץ בהוראתו של פישר כדי לשבש את החקירה נגדו    התובע ידע שיש סתירה בחקירה הראשית - אך לא התערב
איתמר לוין
דחה את בקשת ההגנה לעיכוב נוסף של השימוע, שהוגשה בשל הקדמת הבחירות    רומז: נתניהו דווקא יהיה עמוס פחות מאשר מכפי שהיה צפוי
איתמר לוין
השופטים הבכירים יקבלו העלאת שכר של 25% ל-1.1 מיליון שקל בשנה, והשופטים המחוזיים - העלאה של 15% ל-740,000 שקל    ההעלאה תהיה בתוקף למשך שנתיים לפחות
מירב ארד
הבהיר: "בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על-אף ניסיונות לפצל את המחנה"    ח"כ סמוטריץ': "תודה הרב רפי. איש לא יצליח לפלג ביניו"    ח"כ יוגב: "גורמים עלומי שם מנסים לזרוע סכסוכים ופילוג"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il