X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יכוזי הפיח בעיר התחתית פחתו בחמישית בשנה הראשונה להפעלת התוכנית ליצירת אזור "אוויר נקי" מפליטות של רכבי דיזל מזהמים. כמו-כן, מערך הניטור ברחבי העיר שודרג, ומספר המזהמים הנדגמים עלה מ-14 ל-86
▪  ▪  ▪
מפרץ חיפה [צילום: איתמר לוין]

המשרד להגנת הסביבה מפרסם (יום ב', 10ץ6ץ19.9 דוח סיכום 2015-2018 של תוכנית הפחתת זיהום אוויר במפרץ חיפה ודוח תמונת מצב איכות אוויר מפרץ חיפה 2017-2018: מדוח עולה בשנות התוכנית נרשמה הפחתה של 56% מפליטות המזהמים האורגניים הנדיפים - שכוללים חומרים מסרטנים.
ב-2018 עמד שיעור ההפחתה בפליטות תחמוצות חנקן ב-26%, חלקיקים ב-13% ותחמוצות גופרית -10%. בשל העיכוב בפריסת תשתית הגז הטבעי נדחתה ההגעה ליעדי ההפחתה המקוריים לשנת 2020. כמו-כן הושלמה התקנה והפעלת 41 מתקנים ואמצעים להפחתת פליטות ב-11 ממפעלי התוכנית בשנים 2015 ל-2018.
הוקם בעיר אזור אוויר נקי המגביל כניסת רכבי דיזל מזהמים לשטחי המגורים בחיפה - הראשון בישראל, ובדומה למאות ערים אירופיות - שכבר בשנה הראשונה להפעלתו נמדדה הפחתה של כ-20% בריכוזי הפיח בעיר התחתית.
בשנים 2015-2018 הוגברה האכיפה על המפעלים: הוצאו 42 התראות ל-17 מפעלים; התקיימו 37 שימועים ל-16 מפעלים; 4 מפעלים קיבלו 5 צווים למניעה או לצמצום של זיהום אוויר חזק או בלתי סביר לפי סעיף 45 לחוק אוויר נקי; הוצאו 6 עיצומים כספיים ל-6 מפעלים על 16 הפרות בסכום כולל של כ-9.8 מיליון שקל.
בחיפה פועלים 25 אוטובוסים חשמליים; 20 משאיות אשפה מונעות בגז טבעי דחוס מופעלות כחלק מצי משאיות האשפה העירוני, קיים מערך של 100 כלי רכב שיתופיים חשמליים, והושלמה בכל 97 תחנות הדלק במפרץ התקנת מערכות ייעודיות להפחתת פליטות של אדי דלק.
שופרו יכולות הניטור הסביבתי והבריאותי: נוספו 47 מכשירים לניטור סביבתי בחיפה של מזהמים שונים באוויר ושתי תחנות ניטור ניידות; הוכפל מספר נקודות הדיגום הסביבתי ל-8.
ניקוי קרקעות הקישון: בינואר 2017 הסתיים הפרויקט הסביבתי המורכב של חפירה וניקוי קרקעית הקישון, שבמסגרתו טופלו וטוהרו 340 אלף מ"ק של קרקעות מזוהמות בעלות של 220 מיליון שקל. מהקרקע המטופלת והמטוהרת נבנו גבעות בשטח הפרויקט אשר מהוות תשתית לבניית פארק ציבורי. פארק הנפתול הוא חלק מתוכנית סטטוטורית שאושרה באחרונה.

תאריך:  10/06/2019   |   עודכן:  10/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיפור משמעותי באיכות האוויר במפרץ חיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אורי דניאל תבע 280,000 שקל מלקוחותיו, אך לא צירף לתביעה את טיוטת הסכם שכר הטרחה    כאשר הגיש אותה מאוחר יותר, התברר שהיא סותרת את טענתו העיקרית
איתמר לוין
ריית'און וחטיבות המנועים של יונייטד טכנולוג'יז יתמזגו לחברת האיירוספייס השנייה בגודלה בארה"ב    המיזוג ייחתם סופית בתחילת 2020, בכפוף לאישורים רגולטוריים, ויושלם בשנה שלאחר מכן
איתמר לוין
פרקליטיו של ראש הממשלה התבקשו בידי לשכתו של מנדלבליט להודיע עד היום האם יתייצבו לשימוע באוקטובר    בהעדר שימוע, צפוי כתב אישום נגד נתניהו על שוחד ומרמה
אביתר בן-צדף
טקס העלאתה בדרגה של מפקדת כנף קולונל ברנדה קארטייר נדחה, ולא יתקיים בשבוע הבא בעקבות דוח המפקח הכללי
איציק וולף
השר לביטחון פנים קורא להחלת החוק הישראלי ביישובים ביהודה ובשומרון והביע תמיכה בדברי השגריר האמריקני בישראל שהצהיר על האפשרות שישראל תספח חלק מהשטחים    "תפיסת העולם של ממשל טראמפ היא היחידה שתגרום לפלשתינים להבין שהם יפסידו מסרבנות השלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il